Знову по п’ять. У Житомирі вкотре змінили вартість проїзду

Знову по п’ять
Знову по п’ять

24 листопада на позачерговому засіданні виконавчого комітету Житомирської міської ради вкотре змінили вартість проїзду у маршрутках. Цього разу ціну підвищили до 5 гривень за умови встановлення валідаторів.

Вартість проїзду у 4 гривні протрималась трохи більше місяця. То що цього разу змусило виконавчий комітет вкотре за цей рік розглядати питання приватного громадського транспорту.

Рішення суду, яке збентежило владу

Житомирський апеляційний адміністративний суд 21 листопада відхилив апеляційну скаргу виконавчого комітету щодо скасування рішення про підвищення проїзду. Про це повідомив на своїй  Facebook сторінці позивач у даній справі, депутат Житомирської міської ради Олександр Ракович.

« Житомиряни, справедливість є! 21листопада Житомирський Апеляційний суд відхилив апеляційну скаргу Житомирського міськвиконкому. За ухвалою суду вступає в дію рішення Корольовського районного суду від 11 вересня 2017 року про скасування постанови виконавчого комітету № 456 . Це означає, що вартість проїзду в транспорті загального користування знову буде 3 грн»,- дописує Ракович.

Реакція міської влади не змусила довго чекати. Зокрема вже на наступний день заступник міського голови Дмитро Ткачук скликав брифінг на якому прокоментував рішення суду .

«Фактично скасування даного рішення виконкому повертає нас до діючого рішення 2014 року. В гонитві за цікавим інформ. приводом ми сьогодні отримали доволі критичну ситуацію і по відношенню до приватних перевізників і по відношенню до комунального підприємства», – зазначив Ткачук.

Знову по п’ять. У Житомирі вкотре змінили вартість проїзду

Приватні перевізники також нарікали на критичність ситуації та повідомили, що не в змозі виїжджати на маршрути, якщо проїзд буде по 3 гривні.

У Житомирському ТТУ також схвильовані рішенням суду. Повертатись до тарифу у 2 гривні не готові, оскільки з 2014 року електроенергія зросла у 6 разів.

Валідатори всім

Ще у вересні під час двадцять п’ятої сесії міської ради вирішили виділити   на закупку валідаторів у приватний громадський транспорт понад 2 млн.грн. Ці валідатори було вирішено здавати в оренду перевізникам.

Трамвайно – тролейбуснним управлінням закуплено 175 валідаторів, програму автоматизованої системи оплати та серверне обладнання. Загальна вартість цієї покупки 3852100 грн.

На позачерговому виконкомі 24 листопада валідатори передали на баланс КП «Житомиртранспорт».

Знову по п’ять. У Житомирі вкотре змінили вартість проїзду

«Логіка даного рішення полягає в тому, що ми раніше проговорювали і планували, а саме охопити приватних перевізників автоматизованою системою оплати проїзду і встановити в кожній маршрутці мобільні валідатори. Обладнання, як і передбачалося, закуплене ТТУ і передано на оператора системи, який зможе надати в оренду кожному перевізнику. І фактично з 1 грудня в кожній маршрутці вони можуть з’явитися. Термін передачі в оренду залежить від того скільки працюватиме перевізник. Угоди будуть підписані впродовж тижня», – пояснює Дмитро Ткачук.

Валідатори є мобільними, тобто такі, які  на даний час ми можемо бачити у кондукторів у тролейбусах. Вони не потребують додаткових затрат на встановлення на відміну від стаціонарних. На даний час автоматизовану систему оплати проїзду потрібно встановити у 165 маршрутках.

Щодо пільгових категорій, міська влада спільно з «Ощадбанком» з нового року готові запустити процес видачі карток для пільгових категорій громадян. Картка планується бути двох чіповою: на одному чіпі – банківський продукт, а на іншому чіп, який обслуговуватиме систему оплати проїзду. Також за словами заступника мера дані картки пільговики зможуть отримати не лише у відділеннях «Ощадбанку». Так звані пункти видачі планують облаштувати у приміщеннях  Богунської та Корольовської районної ради, а також ЖЕКах. Окрім того міський голова повідомив, що у бюджеті на 2018 рік, який на даний час перероблюється, закладені кошти на компенсацію приватним перевізникам, які возитимуть пільгові категорії населення.

Рішення виконкому

Згідно рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради з 1 грудня проїзд у приватному громадському транспорті становитиме 5 гривень; у міському електротранспорті залишиться на рівні 3 гривень. Обмеження у часі для основної маси пільговиків також не змінюється  – з 10.00 до 16.00. Безкоштовним проїзд залишиться для раніше визначених 8 пільгових категорій громадян. Вартість проїзду у міських автобусних маршрутах для учні шкіл та інших загальноосвітніх закладів становитиме 2 гривні.

На зауваження житомирян, що тариф має бути економічно обґрунтованим, міський очільник відповів: «Якщо ми кажемо про економічно обґрунтований тариф, то пальне за два місяці зросло у вартості. Перевізники зараз мають право звернутись і встановити  навіть 7 гривень».

В процесі обговорення проекту рішення щодо зміни вартості проїзду членами виконкому було вирішено, що тариф вступає в силу лише при умові фактичного встановлення валідаторів всіма перевізниками у кожному транспортному засобі. Також департаменту транспорту доручили провести перевірку та доповісти про результати на наступному засіданні виконавчого комітету. Перевізники згодні на такі умови.

«Не можна приймати рішення всупереч діючому законодавству. Закон чітко передбачає пільгові категорії громадян і відповідно як приймаються рішення. Міська рада це законодавчий орган і повинна приймати рішення не всупереч діючому законодавству. Сьогодні вони дають підстави, коли рішення не оприлюднене, коли рішення має зауваження юрдепартаменту (що категорично не можна), для скасування цих рішень»,–  прокоментував рішення міської влади житомирянин Євгеній Демчик.

 «В наступному році ми повинні вийти на іншу систему взаємовідносин з приватними перевізниками, які будуть давати ціну за кілометр проїзду. Місто буде саме збирати кошти і відшкодовувати вартість перевезення. Тоді місто встановлюватиме той тариф, який може виплатити, а якщо не зможе, то з бюджету це буде компенсовано. Ми вже не будемо залежати від перевізників», – розповідає міський голова.

Але не дивлячись на райдужні перспективи електронної системи оплати проїзду та відповідно обліку пасажиропотоку. Сергій Сухомлин заявив: «Ми зараз не зможемо заставити перевізників перевести оплату в транспорті на картки. Ми це розуміємо. Але з нового року ми вже маємо видавати картки для пенсіонерів та зможемо порахувати їх кількість у маршрутках. Це період десь у пів року може і більше коли ми перейдем на іншу систему. Ми за те щоб розрахунки ішли через валідатори. Якщо буде безготівковий розрахунок, то це буде чинне підтвердження тарифу на який вони претендують».

Знову по п’ять. У Житомирі вкотре змінили вартість проїзду

 

Тобто пасажирам впродовж як мінімум шести місяців слід готуватись до конфліктів в першу чергу з водіями маршруток, при проханні видати квиток. Відмова є підставою для скарги, яка потягне за собою штраф та навіть можливу відміну договору з маршрутом – порушником.

Отже наразі вся відповідальність чи будуть валідатори в дії, чи будуть просто бездіяльною коробкою десь поруч з водієм покладена на житомирян. Тому обов’язково вимагайте квиток після оплати проїзду.

Нагадаємо, що журналісти нашого видання неодноразово описували ситуацію із підвищенням тарифів на проїзд, як у комунальному електротранспорті, так і у приватних маршрутках, а також досліджували ситуацію у місті Бердичів.

Аліна ДОМБРОВСЬКА

Будьте першим, хто прокоментував "Знову по п’ять. У Житомирі вкотре змінили вартість проїзду"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*