Основні проблеми загальнодержавного, обласного та міського рівнів

 

Завдяки опитуванню та проведеним глибинним інтерв’ю було отримано перелік проблем, над якими слід працювати як публічним органам влади, так і громадськості. Проблеми розподілені у трьох категоріях: загальнонаціональні, регіональні, міста Житомира

 

  1. Аварійний стан доріг
  2. Вимирання села
  3. Застаріла та неякісна медицина
  4. Відсутність робочих місць для молоді
  5. Зростання злочинності
  6. Несприятливий інвестиційний клімат
  7. Відсутність політичного лобі у Верховній Раді України
  8. Незавершені інфраструктурні об’єкти
  9. Безпритульні тварини
  10. Відсутність стратегічної політики утилізації сміття

 

Представлено карту проблем Житомирщини та пов’язані з цим регіоном загальнодержавні проблеми. Ми свідомо не презентуємо можливі шляхи розв’язання з тим, щоб Ви, шановні читачі, мали змогу долучитися до побудови стратегії щодо подолання наявних проблем регіону та міста Житомира. Запрошуємо до дискусії на сторінці видання.

Загальнонаціональні проблеми

1. Аварійний стан доріг

Ями на дорогах | TIMES.ZT

Вкрай незадовільний стан доріг призводить до поганого логістичного сполучення та підвищує кількість ДТП. Служба автомобільних доріг себе дискредитувала. На сьогодні є потуги змінити ситуацію через проведення децентралізації доріг, тобто передачу утримання та обслуговування до обласних державних адміністрацій. За словами Міністра інфраструктури України Володимира Омеляна на місцях краще знають яку дорогу і коли краще ремонтувати. Житомирська ОДА з 01 січня 2018 року у своє управління отримає 7 тисяч кілометрів доріг, що є третім показником по кілометражу серед усіх областей України. А враховуючи те, що за рівнем економічного розвитку Житомирщина далека від третього місця в країні, то можна припустити, як така область здатна забезпечити якісний ремонт.

2. «Вимирання» села

Дорога в селі | TIMES.ZT

В Україні є відчутний занепад сіл. Вони просто зникають, люди звідти виїжджають, а залишаються, в основному, одні старожили. Чому ж так відбувається? Бо завжди влада займалася в основному містами, а про села забували. А чим менше село та віддаленіше, тим більше воно було нікому не потрібно. Ці населені пункти виділяються відразу, навіть просто по дорозі видно – заїжджаєш на територію села, а дороги і зовсім немає, асфальтом навіть і не пахне, суцільні ями та горби. Взимку також нелегко, що казати, якщо у сильну заметіль навіть місто можуть розчищати декілька днів? А хто ж поїде розчищати село, що знаходиться 60 км від міста, ще й їхати потрібно жахливою дорогою? Нікому воно не потрібно. От як є в когось в селі трактор, то це і буде добре, а ні – то всі стають, і починають самотужки розкопуватися лопатами. Ну, і звісно, якщо всі дороги будуть заметені, то про який транспорт може бути мова? Якщо ж до цього села неможливо просто елементарно дістатися, жити, чи навіть просто пересуватися по ньому (а в багатьох селах не те що освітлення, то ще й газ не проведений), що ж можна у ньому розвивати?

Великі надії покладаються на реформу децентралізації. На Житомирщині все більше стає позитивного досвіду об’єднаних територіальних громад. Чи зможуть вони реанімувати села?

3. Застаріла та неякісна медицина

Лікарня Житомир | TIMES.ZT

Неякісна медицина пояснюється такими факторами:

  • держава повинна витрачати кошти на закупівлю медичних послуг для пацієнтів, а витрачає на утримання мережі;
  • лікар отримує мізерну зарплату, не має достатньої мотивації якісно виконувати свою роботу, змушений шукати підробіток на стороні або очікувати подяк від пацієнтів;
  • на малу зарплату погоджуються або некваліфіковані кадри, або особи, які схильні до корупційних порушень;
  • пацієнти змушені платити кошти за медикаменти, навіть першої необхідності;
  • медичні заклади повинні не є автономними, їх адміністрування є неефективним.

Є взагалі кричущі випадки: Червоноармійська районна рада прийняла рішення «Про припинення комунальної установи «Районний центр первинної медико-санітарної допомоги» Червоноармійської районної ради», оскільки немає коштів на дві медичні організації – центральну районну лікарню (ЦРЛ) та районний центр первинної медико-санітарної допомоги (РЦ ПМСД). За словами депутатів, закриття центру ПМСД і приєднання його підрозділів (ФАПів, ФП та амбулаторій) до складу районної лікарні дозволить зменшити витрати на апарат (головного лікаря, секретаря, бухгалтерію тощо). Були протести, люди вимагали скасувати рішення, але депутатський корпус не звертав уваги. Лише через суд вдалося сканувати протизаконного рішення районної ради.

4. Відсутність робочих місць для молоді

Робота для молоді | TIMES.ZT

Проблема зайнятості сільського населення: в багатьох селах відсутнє будь-яке формування, котре пропонувало б роботу. Зайнятість в особистому селянському господарстві є досить умовною, оскільки багатьох селян до власних господарств прив’язує лише відсутність можливості знайти гідну роботу. Як правило, певна частка сільських жителів працездатного віку – членів особистого селянського господарства насправді зайнята на тимчасових і сезонних роботах (не завжди легально); для області характерний процес відтоку робочої сили із сектору найманої праці до сектору самостійної зайнятості; створення нових робочих місць має переважно компенсуючий характер (на заміну вибулих місць прикладання праці); несвоєчасна виплата заробітної плати та низький її розмір; недостатня кількість вакансій, що подаються підприємствами в центри зайнятості, низький рівень пропонованої заробітної плати на більшості з них; залучення до трудової діяльності осіб з числа неповнолітніх, що потребує створення для них безпечних умов праці; проблеми з працевлаштуванням випускників навчальних закладів; якість підготовки робітничих кадрів професійно-технічними навчальними закладами не задовольняє вимоги роботодавців до потенційних працівників через навчання на застарілій матеріальній базі.

Проблеми Житомирської області

5. Зростання злочинності

Злочинність | TIMES.ZT

За статистикою Головного Управління Національної Поліції у Житомирській області маємо таку тенденцію:

у 2014 році на 10 тис. населення зареєстровано 941,3 заяв та повідомлень;

у 2015 році на 10 тис. населення зареєстровано 1012,8 заяв;

у 2016 році цей показник склав: 1295,4 на 10 тис. населення.

Справи не розслідуються належним чином, провадження на деякі справи взагалі не відкриваються.

6. Несприятливий інвестиційний клімат

Інвестиції. Житомир | TIMES.ZT

Інвестиційні вкладення у відсотках в економіку Житомира складають 0,6% від загального по Україні (дані 2016 року). 0,6%!!!

Чому інвестори не хочуть заходити у Житомир, попри гарне географічне розміщення, наявність індустріального парку та готовність влади підтримати іноземний бізнес? Питання риторичне.

Департамент економічного розвитку торгівлі та міжнародного співробітництва Житомирської ОДА повідомляє, що за січень-червень  2017 року Житомир залучив 1 млн 397,4  тисяч доларів інвестицій, а в області налічується 358 іноземних інвестованих підприємств. Статистика статистикою, але підприємств, які створюють додану вартість – одиниці.

Область залишається територією з багатими надрами… чекає на реальних інвесторів.

7. Відсутність політичного лобі у Верховній Раді України

Житомирська міська рада | TIMES.ZT

Попри те, що від Житомирщини у Верховній Раді присутньо 6 мажоритарників, жоден з них немає політичної ваги та впливу для того, аби відстоювати інтереси бізнесу нашого регіону.

Проблеми міста  Житомира

8. Незавершені інфраструктурні об’єкти

У Житомирі відбуваються певні візуальні трансформації… Але уже другий рік підрядники змінюють плитку. Величезні кошти були вкладені у капітальні ремонти доріг у мікрорайонах міста, але на деяких ділянках підрядники зекономили, а на інших – засипали зливи.

Таких прикладів дуже багато, особливо показово є невиконання проектів, які були обрані житомирянами у «Бюджеті участі».

І як не було достатньої кількості дитячих, спортивних майданчиків, так їх і не вистачає.

9. Безпритульні тварини

Проблема безпритульних тварин в Житомирі | TIMES.ZT

До 2011 року в Житомирській області існував лише один притулок для тварин — у Коростені та ізолятор у Житомирі.

З 2012 по 2015 роки проводилася масову стерилізація безпритульних тварин у співпраці з міжнародним благодійним фондом «Чотири лапи».

Також у 2012 році міська рада купила приміщення на вулиці Баранова, 67 (зараз – Параджанова) під притулок для бездомних собак. З того часу почалася довга історія проведення будівельних робіт, які весь час відкладали у довгий ящик.

20.09.2016 – дата офіційного відкриття Центру захисту тварин, однак на баланс міськради він перейшов 15 грудня, а офіційна реєстрація відбулася через 15 днів (30 грудня). З тих пір ситуація з безпритульними тваринами … не змінилася. А у деяких районах міста взагалі погіршилася, зокрема у мікрорайоні Польова – зросла кількість пацюків, яких труять самі мешканці будинків.

10) Відсутність стратегічної політики утилізації сміття

Проблема утилізації сміття в Житомирі | TIMES.ZT

У Житомирі велика проблема із утилізацією сміття, яку намагалися вирішити побудовою сміттєпереробного заводу. З 2003 року різні інвестори зверталися до міської ради із проханням сприяти створенню такого заводу, але і сьогодні проблема залишається невирішеною.

Головний редактор Times.Zt

Дивіться також наступні матеріали:

1 коментар до "Основні проблеми загальнодержавного, обласного та міського рівнів"

  1. Чудова спроба назвати проблеми.Чи не вперше – на сайтах Житомира. Проте спроба – далека від ідеальної. У якості прикладу можна буде навести форми аналітичних звітів про “Головні проблеми освіти (фізичної культури та спорту), економіки, соціальної сфери і т.п., які час від часу замовляються у Житомирі для різних наукових та грантових інституцій зі столиці. Там перед авторами (які працюють за гонорар) виставляються певні вимоги – критерії). Але матеріал має пізнавальну якість

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*