Ціна сміття або “сміттєва” політика у Житомирі

Уже скоро на офіційному сайті Житомирської міськради можуть бути статті з назвами: «Житомир за добу прийняв 90 тонн сміття зі Львову», «Житомир допомагає Львову впоратися з проблемою сміття».

Чому так?

До Сергія Сухомлина, житомирського міського голови, звернувся Андрій Садовий, міський голова міста Львів.

Ціна сміття або сміттєва політика у Житомирі

Витяг із листа Андрія Садового до Сергія Сухомлина

Тому найближчим часом депутати Житомирської міської ради мають розглядати звернення Львівського міського голови. Вже розроблено і проект рішення,  в якому вказано, що:

  • сміття буде ввозитися впродовж 2-х місяців;
  • прийматимуть не більше 90 тонн сміття на день (це приблизно третя частина сміття, яке ввозиться впродовж дня на Житомирський сміттєвий полігон);
  • за 1 тонну сміття львів’яни платитимуть 300 гривень.

Загалом місто Житомир може заробити на львівському смітті … 1 млн. 647 тис. грн.

Сміттєзвалище у Житомирі

Сміття і різний непотріб  почали звозити на територію Житомирського полігону ще в 1957 році. Зараз там міститься понад 13 мільйонів кубів відходів, в рік додається близько 500 тисяч метрів кубічних, в день завозиться близько 3-х тисяч кубів сміття.

Житомирський полігон привернув увагу містян в 2016 році, коли вся Україна слідкувала за подіями на Грибовицькому сміттєзвалищі у Львівській області, де внаслідок пожежі під завалами загинуло четверо людей. Після того, як міська влада погодилась приймати львівське сміття на житомирському полігоні, місцеві мешканці відреагували радикально – перекрили дорогу для львівських вантажівок і заговорили про неминучість екологічного лиха.

«3-го березня наша робоча група зробила вилазку на сміттєзвалище й спостерігала прорив дамби. Це цей фільтрат, це ця брудна вода з сміття, вона захопила пів гектара Богунського лісу і прямувала  між гаражами до Крошенки, далі в Кам’янку, згодом в Тетерів. Крім того було загорання сміттєзвалища»

– розповідає активістка та член робочої групи з питань управління відходами Тетяна Швець.

Останню перевірку Державна екологічна інспекція проводила в 2016 році. Було зафіксовано ряд порушень, зокрема:

  • нездійснення заходів щодо забруднення  земель відходами;
  • зберігання та видалення відходів з порушеннями екологічної безпеки;
  • експлуатація дільниці з обробки полімерних відходів, а також проводиться будівництво гідротехнічної споруди (дамба фільтраційних відстійників) за відсутності позитивного висновку державної екологічної інспекції та інші.

 «Щодо перевірки екологічної інспекції, то порушення є. Вони по мірі можливостей усуваються. Наприклад, щодо дозволів на викиди забруднюючих речовин “тілом” полігону – оформили цей дозвіл, щодо реєстрових карток утворення побутових відходів – також оформили, щодо витікання фільтрату – до кінця року зробимо дамбу» –

апелює Андрій Кудак, головний інженер КП «АТП 0628».

Забруднена водойма. Житомир. TimesZT

Проектна потужність, яка вказує скільки ж ще зможе працювати полігон, не визначена, тому що немає робочого проекту. Тому потрібно розуміти ще один маленький аспект – проект мав би розробляється під час будування полігону, а йому вже 60 років, і проект вимагають близько 10-ти років. І це проблема не лише Житомирського полігону, адже таких сміттєвих полігонів по країні дуже багато, і майже всі вони працюють, а якщо зупиняться, то не тільки у Львові, а й у всієї України будуть дуже великі проблеми.

Повернемося до Житомира.

Є 2 варіанти продовження життя міського полігону: перший, вже 15 років обіцяний – це сміттєпереробний завод (про особливості його створення вже писали наші журналісти); другий – удосконалення того, що маємо.

«Можливість експлуатувати полігон і далі є, але тільки за умов, якщо покращувати засоби його роботи. Також наш полігон знаходиться в глиняній чаші, тобто в старому глиняному кар’єрі. Глина не дає можливості фільтрату витікати за межі полігону. Поряд озеро. Це також один із кар’єрів,  як полігон. Вода там прозора, чиста, є придатною для купання і технічного використання, –

стверджує Андрій Кудан, головний інженер КП «АТП 0628»

Полігон має шість карт розміщення сміття, однак  з них працюють чотири – це означає, що зараз полігон працює не на повну потужність та витримає ще додатково  20%  навантаження, яке буде направлене зі Львову.

Лелека на сміттєзвалищі. Житомир. TimesZT

Питання Львівського сміття в Житомирі має і політичне забарвлення. Андрій Садовий львівський міський голова та лідер «Самопомічі» має президентські амбіції. Проблема сміття використовується проти нього на найвищих рівнях. Допомогти йому можуть тільки регіони, але й тут політична еліта України має свій вагомий партійний вплив. Проблема голосування Житомирських депутатів може вирішитись дуже просто, шляхом корупції.

розповідає нам політолог Володимир Піньковський і додає:

«Рада (Житомирська міська – ред.) прийме все, що їй запропонують, тому що у кожного там свій маленький інтерес, кожен хотів би мати черговий «мафик» або іншу преференцію. А ті всі політичні гасла – це набиття собі ціни, тобто на 2 або 3 «мафики»»

Нагадаємо, що минулого року ввозити львівське сміття на Житомирський полігон побутових відходів не вийшло. Цього року, якщо міська влада прийме позитивне рішення, активісти і місцеві жителі знову хочуть перекривати дорогу на полігон. І цього разу не лише від львівських автівок, а й від житомирських.

Але тут проблема не в кількості сміття зі Львову, а в політичних нюансах, в неможливості побудувати сміттєпереробний завод, у відсутності проекту, у тоннах вивезеного сміття по області, у відсутності альтернативи.

Олександр Рубан

Будьте першим, хто прокоментував "Ціна сміття або “сміттєва” політика у Житомирі"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*