Міська влада вже вмовляє людей не поспішати з «карткою житомирянина»

Виявляється, «картка житомирянина» могла б бути трохи іншою. Може, не такою розцяцькованою – але більш практичною. 7 липня 2018 р. Times.Zt.Ua опублікував відеосюжет, з якого стає зрозуміло: житомиряни категорично не готові до карток. Вони просто не знають, що це таке…

Від 3 липня кожен бажаючий може подати необхідні документи на отримання «картки житомирянина». Охочих назбиралось вже понад 5 сотень. Пільгові категорії отримають картку безкоштовно, інші житомиряни, які не є клієнтами «Ощадбанку» заплатять зі своїх кишень близько 100 грн.

Як ми писали днями, не дуже багато людей знають про впровадження картки. А про її функції взагалі відомо лише деяким городянам. Чому ж влада не інформує належним чином про такі інновації у місті?

Міська влада… радить не поспішати

Я поцікавилась стосовно карток у профільного заступника міського голови. І ось що він відповів.

«Насправді ніяка інформаційна кампанія не проводиться. Всім пільговикам зараз звертатись точно не треба. Ніхто не зацікавлений в тому, щоб були кілометрові черги, давка і «кіпіш» в цих місцях прийому. Не треба створювати штучні черги! Не останній день це проводиться. Це триватиме кілька місяців. Тому будемо поступово, по мірі необхідності, якщо черги спадатимуть, додатково звичайно інформувати. На даний момент, поки це все саме запускається , навпаки, навіть більш небажаним є різке збільшення кількості людей. Поки всього дві точки працює, навпаки закликаємо, щоб люди не створювали штучний ажіотаж. Немає ніякого дедлайну, щоб робити з цього приводу паніку», ─ розповідає заступник міського голови Дмитро Ткачук.

Але черги все ж таки є. В основному це пенсіонери. Не виключено, що для отримання картки потрібно вистояти чимало часу – саме через недостатню кількість пунктів прийому документів.  Наразі цих пунктів лише два:

– Корольовська районна рада (майдан Польовий, 8, 2 поверх);

– готель «Житомир» (майдан Перемоги, 6).

Якою могла б бути картка – та не стала

Міська влада називає «картку житомирянина»  ключем до якісних муніципальних послуг. Але виявилось, що вона могла бути трохи іншою. Я поспілкувалась з  підприємцем, з яким міська влада консультувалась перед впровадженням проекту в місті.

«Перед тим, як впроваджувати картку, коли в них з’явилась ідея – питали, що можна зробити. Я консультував через одного з житомирських радикалів. Я рекомендував програмне забезпечення, як могло б не так, як зараз – оплата проїзду і все. Максимум, що можна там влаштувати  – прив’язка до «Ощадбанку». Я пропонував зробити універсальну річ. Картку, яка не залежить від якогось одного банку. Це, по суті, була б віртуальна картка. Її можна було б і роздрукувати, зробити реальною. Суть в тому, що житомиряни не залежали б від банку. Можна було б зробити реальну монетизацію пільг!» ─ розповідає приватний підприємець Денис Білий.

Окрім того, у підприємця виникає багато запитань щодо перевезення пільгових категорій: «Зараз близько 3 категорій пільговиків, і часто ці три списки здебільшого співпадають. Якщо провести аналіз, то списків буде два. Відповідно, для нинішньої влади це не дуже зручно, оскільки втрачатимуться кошти, які вони списують на транспорт. Наприклад, пенсіонер їздить – кожен день чи не кожен день. Можна ж давати певну кількість поїздок на місяць чи на тиждень. І це все можна було б контролювати за допомогою віртуальної карти. Зараз цього механізму, наскільки я знаю, немає. Скільки разів людина проїхала, і чи проїхала взагалі… Один пенсіонер може проїхати 10 разів, а інший жодного разу. А гроші перевізники отримують за всіх пенсіонерів. Це виходить – неправильне використання наших бюджетних коштів».

Д. Ткачук розповів, що пільговим категоріям надаватиметься певна кількість поїздок на місяць, які людина може використати. «Немає ніякого відшкодування коштами. Мова йде про забезпечення права пільгового проїзду. Не хочу гадати, тому що це буде офіційно затверджено сесією міської ради. Розрахункова норма, затверджена кабміном на  сьогодні – 30 поїздок. Від неї і відштовхуватимемось. Але по окремих категоріях кількість буде різнитись», ─ розповів мені заступник міського голови.

Окрім передбаченої оплати проїзду, Д. Білий також пропонував додати й інші функції. «Окрім того, до системи можна було б приєднувати інші додаткові функції та послуги. Це була б віртуальна ID-картка житомирянина, і вона б не обмежувалась, як зараз, певним банком. Люди, які зараз прийшли до влади, не мають уявлення про це все. Вони чули, кажуть лише слова, а реалізувати не можуть. Все лише на папері. Якщо не стане банку, то і не стане «карти житомирянина» – так, чи що?.. Це неправильно. Практика Києва показала, що київська муніципальна карта не є популярною. Ми заздалегідь їдемо шляхом в нікуди. Або ж цей шлях корупційний: всі знають, як з ним працювати. Або люди, які керують нашим бюджетом, просто не розуміють, що вони роблять», ─ розповідає Д. Білий.

Міська влада насправді планує додати до функцій картки не лише оплату проїзду в транспорті. «Також ми можемо туди зараховувати адресну соціальну допомоги, забезпечувати проїзд у громадському транспорті, єдиний читацький квиток, знижки в аптеках та квитки на атракціони в парки і музеї.  Тобто, в пункті надання будь-якої послуги буде термінал, який зчитуватиме цю карту», ─ розповів під час брифінгу заступник міського голови.

Але є одне «але». Картку перші житомиряни отримають вже через декілька тижнів. Та коли на картці з’являться різні муніципальні додатки, окрім транспортного – невідомо.  Так само невідомо, як виглядатимуть термінали, які ці картки зчитуватимуть. І скільки коштів доведеться виділити з бюджету на їх придбання.

Аліна ДОМБРОВСЬКА

Нагадуємо, раніше TIMES.ZT писав: Що таке картка житомирянина і для чого вона потрібна?

Будьте першим, хто прокоментував "Міська влада вже вмовляє людей не поспішати з «карткою житомирянина»"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*