1xfan manager
Stay with Ukraine
Stay with Ukraine
1X FAN models
coin24 crypto exchange
coin24 crypto exchange

В одній з житомирських шкіл учні вивчають журналістику

Протягом цілого навчального 2021-2022 року у Житомирській міській гімназії №23 учні 5-го класу вивчатимуть особливості професії журналіста як в теорії, так і практично. Ініціаторами такого модулю стали батьки школярів та самі діти, які захотіли освоїти журналістські навички. 

Спільно з кафедрою журналістики Житомирського державного університету імені Івана Франка, управлінням культури Житомирської міської ради та гімназією №23 було розроблено пілотний проєкт з назвою “Культурна спадщина журналістики Полісся”. Завдяки проєкту учні експериментального 5-А класу на базі навчального закладу планують створити шкільний медіа-центр з власним сайтом-блогом для створення та координування всієї проєктної преси. 

Сьогодні, 21 вересня, гімназисти разом з керівництвом навчального закладу та ініціаторами проєкту розповіли про свої перші здобутки та мету проєкту “Культурна спадщина журналістики Полісся”:

“Ми вирішили створити проєкт, який би дав дітям можливість виразити свою думку та не боятися виступати публічно. Наш проєкт – це один із шляхів морального виховання учнів, бо специфіка журналістської діяльності – це розширення світогляду та спілкування з людьми різних професій. Програма складається з трьох етапів, кожен з яких розрахований на рік. Діти вивчатимуть як редакційні формати – репортажну й журнальну фотографії, так і сучасні – веб-документалістику.  

Головною метою проєкту є занурення в професію журналіста з урахуванням індивідуальних якостей кожної людини, розвиток інтелектуальних якостей  та  уміння працювати зі ЗМІ, а також творче самовдосконалення учнів. 

Журналістика – це одна з найбільш публічних професій, яка дає можливість висловити свою думку відносно того чи іншого явища в суспільстві, поділитися тим, як саме ми бачимо вирішення проблемних питань суспільного життя, запропонувати свої ініціативи або висвітлити певні питання, спираючись на власні спостереження. Попри особисті амбіції, журналіст завжди пам’ятає, для кого він працює – для суспільства, Саме підлітки найгостріше відчувають таку потребу, адже в родинах вони ще не мають права першого голосу, батькам часто бракує часу на обговорення питань, що турбують дитину. А для них, по-перше, недостатньо простору власних сторінок в соціальних мережах, адже аудиторія тих сторінок, як правило, обмежена, по-друге часто підліток має що сказати, але не знає, як. Саме тому ми вважаємо ініціативу створення експериментального медіа-класу досить актуальною”, – пояснила керівник 5-А класу в гімназії №23 та керівник навчального проєкту. 

Мета проєкту:

  • усвідомлення себе, як повноцінної особи, що має право на власну думку і має право висловити цю думку публічно;
  • вміння мислити незалежно, спираючись на власний аналіз, спостереження, знання, а не на загальноприйняті норми та нав’язані суспільством стандарти;
  • вироблення навичок стресостійкості та впевненості у собі, подолання внутрішніх психологічних бар’єрів, адже стрес це невід’ємна частина сучасного життя, а особливо людей, які мають сміливість на власну думку; 
  • вміння захистити себе від психологічного тиску, небайдужість до того, що відбувається навколо; 
  • формування навичок діалогового спілкування, сучасного світосприйняття, активної життєвої позиції;
  • формування толерантності, культури спілкування у багатонаціональному соціумі; 
  • формування навичок спілкування з професійними медіа-структурами, постійному оновленні інформованості щодо освітлюваних питань тощо.

“Проєкт дозволяє не лише розкрити  потенціал молодого покоління, а й науково-педагогічним працівникам передати той досвід, показати успіхи, яких можна досягнути, та нове бачення, яке можна застосувати для розвитку держави”, – пояснила проректор з наукової і міжнародної роботи Тетяна Боцян. 

“Я дуже радий, що сьогодні підходять батьки з ініціативами, які покликані сприяти розвитку дітей. Я також дуже радий, що діти із захопленням занурюються у цю тему. Тому що насправді цей проєкт не тільки про журналістику. Тут є і розвиток соціальних навичок. Ми бачимо, як діти, пройшовши молодшу школу й опинившись на початковій стадії дорослого життя, хочуть розвиватися, будувати себе та все навколо себе, як вони долучаються до розвитку громади. І це вже п’ятий клас. Я дуже радий, що в нас є покоління, яке  зростає і може в майбутньому підняти Україну, бо дійсно  на тих основних фундаціях, які розвиваються в цьому проєкті, буде покладено основу соціальної, демократичної й толерантної держави, яка буде розвиватися й буде на слуху у всього світу”, – поділився директор гімназії №23 Ігор Баранов. 

“Я пішов вчитися на журналістику, тому що мене цікавлять спортивні новини. Наприклад, коли наша збірна з футболу виграє чемпіонат світу, і мені потрібно буде взяти інтерв’ю у всіх гравців нашої збірної і в тренерського складу. Під час навчання на курсах журналістики мені найбільше запам’ятався проєкт скласти план про інтерв’ю без жодних підказок від батьків  чи друзів. Найважче в журналістиці для мене – це ставити питання. Як правильно сформулювати свою думку та правильно висловлюватися українською. Я мрію стати футболістом, але журналістика мені теж дуже подобається. Хочу спробувати”, – поділився учень п’ятого класу Ігор Костецький.

Його однокласниця Софія Українець також розповіла про враження від навчання журналістиці:

“Коли ми вчилися, мені сподобалося ходити на різні екскурсії та отримувати нові знання. На журналістиці ми вчилися не соромитися камер та говорити. В майбутньому я хочу стати фотографом. Це також є частиною журналістики. 

“В журналістиці мені найбільше подобається брати інтерв’ю та спілкуватися з цікавими людьми”, – сказала Ангеліна Волохацюк. 

Будьте першим, хто прокоментував "В одній з житомирських шкіл учні вивчають журналістику"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*