COIN24 old
1X FAN models

В МОН вирішили змінити підходи до вивчення історії в школі

В МОН вирішили змінити підходи до вивчення історії в школі

В Україні вирішили реформувати історичну освіту в системі загальної середньої освіти. Відповідні концептуальні засади реформування днями затвердило Міністерство освіти та науки. Причому розробляли їх у співпраці з українськими істориками, зокрема Людмилою Гриневич, Юлією Малієнко, Мар’яном Мудрим і Валерієм Островським. Про це повідомили у Департаменті освіти Житомирської міської ради.

Отож, відтепер в українських школах буде запроваджено єдиний загальноосвітній курс історії. Тобто замість «Історії України» та «Всесвітньої історії» пропонується викладати курс «Історія» (інші можливі назви: «Історія: Україна і світ», «Історія України та світу»).

При цьому також хочуть запровадити спеціальні історичні курси для профільної середньої освіти: історичну географію, локальну / регіональну історію, інтелектуальну історію, історію культури, історію етнічних та/або релігійних громад, історію й досвід виживання / протистояння тоталітарним режимам, Імперіям під час війн тощо.

Водночас для профілів інших спрямувань можливі спеціальні курси, пов’язані з історією наукових відкриттів, технічних винаходів, фінансів та економіки, збереження довкілля тощо.

Також, однією з основних пропозицій концептуальних засад є викладати історію циклами з урахуванням віку школярів. А саме:

  • адаптаційно-ігровий цикл (1-2 класи) – інформаційно-ознайомлювальний цикл із загальними відомостями про людину, родину, громаду, рідний край, Україну як державу;
  • основний цикл (3-4 класи) – інформаційно-фрагментарний цикл, у якому найважливіші сюжети про Україну та світ викладаються у белетризованому вигляді (з використанням художніх засобів);
  • адаптаційний (5-6 класи) – цикл, що представляє значущі сюжети історії України й світу від найдавніших часів до сьогодення та готує учнівство до вивчення систематичного курсу;
  • базове предметне навчання (7-9 класи) – цикл, в якому домінує проблемно-тематичний сюжет, що представляє основні події історії України та світу згідно з історично-культурними періодами.
  • профільно-адаптаційний цикл (10 клас);
  • профільний (11-12 класи) – проблемно-тематичний, як і попередній. Історію України та світу представлятимуть через основні явища й процеси від найдавніших часів до сьогодення.

Нагадаємо також, що у Житомирі старша школа лишиться лише в 5-ти ліцеях міста.

Будьте першим, хто прокоментував "В МОН вирішили змінити підходи до вивчення історії в школі"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*