У Житомирських навчальних закладах з’явилися шкільні офіцери поліції, які будуть налагоджувати безпечніше середовище у школі. Про це розповіла головна спеціалістка відділу уповноважених Голови з питань контролю за дотриманням прав людини в поліцейській діяльності Управління забезпечення прав людини Національної поліції України Вікторія Сельська.
За її словами, основне завдання шкільних офіцерів – спілкуватись з дітьми та допомагати їм, адже відносини між дорослими і дітьми повинні будуватись не на залякуванні, а на засадах рівності та взаєморозуміння.
У Житомир вже призначили чотири інспектори, з-поміж поліцейських патрульної поліції, які виконуватимуть функції шкільних офіцерів. Також вони працюватимуть з районними школами.
«Поліцейські пройшли відповідну професійну підготовку. Вони тісно співпрацюватимуть з Управлінням забезпечення прав людини та підрозділами ювенальної превенції Національної поліції. Я впевнена, що такий формат спілкування дітей з представниками правоохоронних органів позитивно впливатиме на формування правової свідомості дітей, правової культури, та на їх поведінку в школі та поза школою», – розповіла Вікторія Сельська.
За словами Вікторії, шкільний поліцейський має стати для дітей перш за все другом і порадником, а його головне завдання – дізнатись про проблеми, зрозуміти причину девіантної поведінки дитини і не покарати, а допомогти, вирішити проблему спільними зусиллями.
«Шкільний офіцер поліції – це експериментальна модель співробітництва загальноосвітніх навчальних закладів та Управлінь патрульної поліції. В основу покладено закордонний досвід. В багатьох країнах, до прикладу – в Канаді, така програма створена і функціонує вже багато часу. Діти, освітяни та громада мають вірити у те, що їхня школа є безпечним середовищем для роботи і навчання. Очікується, що поліція, яка працюватиме у школах, зробить свій значний вклад у створення позитивної шкільної культури і посилення почуття безпеки, що сприятиме викладанню та навчанню», – переконує представниця Управління забезпечення прав людини Нацполіції.
Що ж до безпосередніх прав та обов’язків шкільних поліцейських, то вони можуть відстежувати проблеми і працювати з дітьми та іншими зацікавленими сторонами з тим, щоб зменшити рівень злочинності, а в ідеалі – вирішити проблеми, аби остаточно припинити скоєння злочинів.
На думку експертів, завдяки активній роботі поліції учні краще розуміють, що таке ризикована поведінка щодо свого здоров’я і життя, а також – здоров’я і життя інших та що таке правопорушення і які наслідки воно може мати.
Крім того, за словами фахівців, така співпраця допоможе кращому партнерству між школами та поліцією.
Поліція, яка працює у школах, не розглядається як правоохоронці. Вона не обмежується цією роллю і виконує безліч інших функцій, таких як наставництво, рольова модель, джерело інформації. В міру того, як шкільні громади формуватимуть стосунки з поліцією, всі зацікавлені сторони, ймовірно, ділитимуться інформацією і сформують взаємодовіру та повагу.
У поліції переконують, що за допомогою взаємодії з дітьми, батьками та працівниками школи буде формуватися позитивне сприйняття поліції громадою.
Також шкільні офіцери поліції будуть проводити роботу з персоналом навчальних закладів, учителями та батьками. За потреби шкільних офіцерів поліції будуть запрошувати на батьківські збори.
Яким же має бути шкільний офіцер поліції?
Більшість ключових характеристик шкільного офіцера поліції не є вродженими, їх можна і потрібно розвивати шляхом навчання та тренування. Серед цих ключових характеристик:
- знання правових питань, пов’язаних з дітьми та школою; • знання шкільних ресурсів;
- знання ресурсів громади; • знання технології безпеки у школі та її застосування;
- знання особливостей розвитку та психології дитини;
- знання особливостей профілактики ризикованої поведінки та правопорушень серед дітей;
- розуміння необхідності здійснення просвітницько-профілактичної діяльності;
- розуміння важливості співпраці зі школою та громадою для досягнення профілактичних цілей;
- вміння ефективно працювати з учнями;
- вміння ефективно взаємодіяти з батьками;
- вміння співпрацювати з адміністрацією школи;
- навички ефективного навчання;
- навички ораторського мистецтва тощо.
.
Будьте першим, хто прокоментував "У Житомирі з’явилися шкільні офіцери поліції: хто вони і що робитимуть"