Сьогодні, 20 вересня, в Житомирі на майдані Соборному відбулася зустріч з командою проекту “ПАРКування Соборного”.
“Вже прямо завтра тут, на майдані Соборному, відбудеться захід “Паркування Соборного”, який проходить в рамках Європейського тижня мобільності. Впродовж двох днів, у суботу та неділю, тут буде організовано активні зони, паркові території, концертні, інформаційні та місця, де можна відпочити, поїсти й пограти з дітьми. Цей захід присвячено глобальній акції з підвищення активності, мобільності та безпеки руху пішоходів та велосипедистів. Ми запрошуємо всіх приєднатися та протестувати, яким може бути майдан Соборний, якщо він належатиме всім містянам однаково” – зазначила радниця Житомирської міської ради з питань мобільності Олена Чернишова.
22 вересня на майдані Соборному також відбудеться панельна дискусія “То що таке Соборний: це майдан чи дорога?”. Тому команда проекту запрошує всіх висловити свою думку “за” чи “проти” реконструкції майдану.
Також у неділю буде оголошено результати проекту «TUMI: шлях до школи», де мер міста нагородить 4 школи, що були учасниками проекту. Метою проекту було стимулювати пересування школярів пішки, а також велосипедами і тролейбусами. Адже автомобільний транспорт з двигунами внутрішнього згорання є однією з основних причин утворення парникового ефекту за рахунок викидів вуглекислого газу (СО2). Тому такий транспорт належить до категорії найнебезпечніших джерел забруднення повітря.
Навчальні заклади отримають інфраструктурне рішення з підвищення безпеки руху дітей до школи.
Радниця з питань мобільності також зазначила: “Конфігурацію пішохідного руху на майдані Соборному ми залишили незмінною. Проте все ж наполягаємо на тому, що території для пішоходів має бути більше. Простір було зменшено майже вдвічі і наразі він складає 1800 м2. Замість п’яти буде організовано лише три зони. Та все ж ключові функції активності, що були заплановані раніше, включать до цих територій”.
Чернишова повідомила, що проект з мобільності активно реалізовувався за рахунок партнерських коштів та послуг учасників. Вона також зазначила, що бюджетні кошти складають не більше 10% проекту та включають суму, яка так чи інакше була запланована на реалізацію. Наприклад, закуплені дорожні знаки, які після тижня мобільності залишаються на балансі у міста та можуть використовуватися для реорганізації руху в будь-який момент під час реконструкції.
“Загальну вартість бюджету важко оцінити, адже вона не вимірюється лише грошима, а й наданням інших послуг, наприклад меблів, рослин для озеленення тощо” – пояснує Олена Чернишова.
Команда проекту “ПАРКування Соборного” наголосила, що обрали майдан Соборний саме тому, що він є історичною та ключовою локацією в місті, яка має належати усім, а не тільки автомобілям.
“Локація була обрана більше року тому, аби вирішити питання з її реорганізацією. Проект майдану Соборного – це не створення ще однієї рекреаційної зони, це організація ефективного використання простору та взаємоповаги між учасниками простору. Ми не обмежуємо рух автотранспорту, ми надаємо можливість пересуватися і пішоходам, і водіям. Адже історично майдани створені для того, аби люди могли збиратися на цих територіях та організовувати певні активності, наприклад, ринки чи мітинги” – каже радниця.
На майдані вже встановлено фізичне відмежування від проїжджої частини, проводиться розмітка простору та вивантаження елементів декору.
Будьте першим, хто прокоментував "В Житомирі на майдані Соборному повним ходом триває підготовка до “ПАРКування”"