1X FAN models
1xfan manager
Stay with Ukraine
coin24 crypto exchange
coin24 crypto exchange
Stay with Ukraine

Вартість проїзду по-новому. Яке спільне рішення знову прийняв виконком

Вартість проїзду по-новому
Вартість проїзду по-новому

13 жовтня виконавчий комітет Житомирської міської ради вніс зміни та доповнення в рішення від 16.05.2017 № 456 «Про встановлення вартості проїзду в міському громадському транспорті загального користування»

Згадаємо минуле

Для початку згадаємо травневі події, а саме коли весняне сонечко «нагріло голови» житомирським перевізникам, і вирішили вони 3 гривні за проїзд – мало, треба підвищувати.

« Якщо резина коштувала 800 гривень у 2014  році, то зараз вона коштує 1600 гривень, якщо колодки передні коштували 150 гривень, то зараз 300 – 400, якщо б нам вистачало 3 гривні за проїзд, то ми б і не піднімали це питання», – бідкався Олександр Янчук, директор ПП «Шеріфф».

Спочатку, 10 травня, на позачерговому засіданні виконавчий  комітет не підтримав підняття проїзду у маршрутках до 5 гривень (тоді для прийняття рішення  не вистачило одного голосу). Навколо цього питання розгорнулись справжні баталії між перевізниками, деякими членами виконкому, міською владою, громадськими активістами та власне городянами.

«Сьогодні будь яка послуга має коштувати реальну ціну. І тоді в її замовника з’являється можливість і моральне право вимагати якості її надання. Коли ми говоримо про балансування на межі рівня беззбитковості, то це означає що через півроку це питання знову стане актуальним і ніякої реальної зміни якості і сервісу не буде», – пояснював свою позицію щодо підняття вартості проїзду до 5 гривень, заступник міського голови Дмитро Ткачук.

Відтак, 16 травня виконавчий комітет Житомирської міської ради ухвалив рішення про подорожчання проїзду у приватному міському транспорті загального користування з 1 червня 2017 року.

©Житомирська міська рада

Окрім, власне, зміни тарифу на проїзд, з боку міської влади було озвучено головну умову підвищення ціни – це підписання з боку перевізників додаткових угод.  Дана угода передбачала ряд вимог, які перевізники повинні виконувати, а саме:

  • Встановлення автоматизованої системи оплати проїзду (електронного квитка) до кінця 2017 року.
  • Оновлення рухомого складу: автобуси старше 10 років, мають бути замінені впродовж місяця.
  • Вимога фіксованої вартості проїзду для учнів шкіл впродовж усього року на рівні двох гривень.
  • Перевезення всіх категорій пільговиків без обмежень.

У разі порушення умов договору перевізник має сплатити штраф (850 гривень за кожне порушення).

Їхали, їхали, до суду доїхали

Невдоволення перевізників активно почало зростати вже на початку липня. Вони нарікали на збільшення кількості пільговиків у 3 – 5 разів. Містяни неодноразово були свідками того, як водії маршрутних таксі просто не зупиняються або втікають із зупинок, побачивши пенсіонерів.

11 вересня Корольовський районний суд прийняв рішення на користь депутата Житомирської міської ради Олександра Раковича. Ракович вимагав скасувати рішення виконкому від 16 травня 2017 року, а саме подорожчання проїзду до 5 гривень. Ця постанова суду оскаржена в апеляційному порядку.

 На початку жовтня директор ПП «Шеріфф» подав до суду для скасування угоди про безкоштовне перевезення пільговиків.

«У вечірній пошті «подарунок» від приватних перевізників – лист з пропозицією компенсувати їм за перевезення пільгових категорій громадян. До того ж, таку нескромну пропозицію пропонують розглянути на завтрашньому засіданні виконкому. В додатку до листа – ухвала суду, в якій йдеться про те, що перевізник хоче скасувати пункт договору, який півроку тому сам і підписав, але тепер передумав. На думку судді, перепади настрою перевізника підлягають розгляду, а от дія пункту договору підлягає зупиненню, причому НЕГАЙНО. Не знаю, що коштує для перевізника дана ухвала, але, мабуть, немало», – відреагував на своїй фейсбук сторінці Дмитро  Ткачук.

Вранці 5 жовтня перевізники страйкували – обмежили на третину кількість автобусів на маршрутах.

Не минуло й півроку

Проект рішення про перевезення пільгових категорій громадян розглядали 11 жовтня на позачерговому засіданні міськвиконкому. Йшлося про обмеження у часі безкоштовного проїзду пільговиків з 10.00 до 16.00 години. Після бурхливих обговорень рішення все ж таки не прийняли.  «За» − проголосували 11 членів виконкому, «проти» − 6, «утрималось»  – 3.

Наступного дня в салонах маршруток з’явилися листи на ім’я Ткачука, в якому перевізники зобов’язались за власний рахунок перевозити лише 8 пільгових категорій. Позиція журналістів Інформаційно-аналітичного видання “Times.Zt” щодо перевезення пільгових категорій громадян висвітлювалася раніше.

©Житомирська міська рада

Пенсіонерів водії змушували оплачувати проїзд або просто виганяли з салону. Обґрунтовували свої дії тим, що так вирішила їх адміністрація.

«Перевізники, які самостійно обмежили безкоштовний проїзд пільговиків у Житомирі, отримали акти про порушення умов договору на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування міста Житомира та заплатять штрафи. Сума штрафу становить 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян», – зазначає прес-служба Житомирської міської ради.

13 жовтня ще з 8 години ранку міський голова та члени виконкому за зачиненими дверима обговорювали ситуацію, яка склалась.

Члени виконавчого комітету внесли зміни та доповнення у рішення виконавчого комітету від 16.05.2017 № 456 «Про встановлення вартості проїзду в міському громадському транспорті загального користування». А саме: вартість проїзду на міських автобусних маршрутах, які працюють у режимі маршрутного таксі та звичайному режимі руху, становитиме 4,0 грн. З 10.00 до 16.00 години встановлено в міських автобусних маршрутах загального користування міста Житомира час для перевезення пільгових категорій громадян, визначених чинним законодавством України. Без часових обмежень залишається пільговий проїзд для таких категорій: учасники АТО та члени сімей загиблих учасників АТО; інваліди  І та ІІ групи; діти-сироти; діти-інваліди  та особи, що їх супроводжують; ліквідатори ЧАЕС І категорії; учасники  бойових дій та інваліди війни; діти-інваліди, яким встановлено інвалідність пов’язану з Чорнобильською катастрофою; діти з багатодітних сімей. Рішення може бути переглянуте після обладнання всіх транспортних засобів, на маршруті (-ах), визначених договором (-ами) про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, автоматизованою системою оплати за проїзд не пізніше 1 березня 2018 року. 14 членів виконавчого комітету із 18 присутніх  проголосували за дане рішення. Рішення виконавчого комітету набуває чинності з дня його оприлюднення у засобах масової інформації.

Житомирські перевізники були помітно незадоволені даним рішенням (із повним текстом рішення можна ознайомитися на сайті міської ради).

«Я готовий до діалогу завжди. Замість того, щоб почекати чергового засідання виконавчого комітету та ще раз прийти, ви пішли на шантаж. Шантаж не пройде! Не будете підписувати додаткові угоди по сьогоднішньому рішенню, то я особисто піду в суд, в апеляцію та попрошу, щоб повернули тариф по три гривні», –звернувся до перевізників міський голова Сергій Сухомлин.

«Я вважаю, що потрібно було повернутися на стартову позицію 3 гривні та сісти за стіл переговорів, знайти золоту середину яка б влаштовувала і перевізників, і громадян, і після того приймати рішення, яке було б уже консолідоване. Ми знаємо яка традиція, будь-якої влади як реагувати на шантаж. Буде чи не буде таке повторюватись, я не можу про це говорити.  Але думаю, що це не останнє засідання виконкому з цього питання», – висловив свою точку зору член виконавчого комітету Андрій Дяченко.

Як вже показує досвід, міська влада та перевізники ще повернуться до цього питання. Незадоволені знайдуться завжди. Happy end нам тільки сниться.

Аліна ДОМБРОВСЬКА

Нагадаємо, що журналісти Times.Zt писали також про необхідність та обґрунтованість підвищення  вартості проїзду електротранспорті до 4 гривень, що сьогодні могло б урівняти конкуренцію між приватними перевізниками та Комунальним підприємством “Житомирське трамвайно-тролейбусне управління”.

Будьте першим, хто прокоментував "Вартість проїзду по-новому. Яке спільне рішення знову прийняв виконком"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*