З початком реконструкції шляхопроводу у Бердичеві рух для транспорту і пішоходів дещо ускладнився. Їхати і йти можна лише однією стороною, бо друга – частково розібрана. Бердичівляни, які проживають поблизу, щоранку добираються так на роботу, ведуть дітей до школи.
«Кілька разів на день прохожу через шляхопровід і бачу, що не дуже поспішають його ремонтувати. Незручностей додає і те, що багато громадського транспорту просто не доїжджає до кінцевої зупинки – площі Сєдлєцької, вони розвертаються на м’ясокомбінаті і намагаються стати у свій графік», – розповідає бердичівлянка Віта.
Як мамі, дівчині лячно пускати дитину саму переходити тут дорогу.
«Якщо дитина іде із Завідні або з Корніловки, то доводиться перетинати проїжджу частину саме по шляхопроводу і якось намагатись при реверсному русі це зробити», – додає вона.
Ближче до 8-ої ранку затори ростуть, дехто з невдоволених перехожих лається собі під ніс. Люди обурюються: чули від ремонтників мосту, роботи тут не менш як на 8 місяців.
«Їх взагалі не видно, вони працюють вдень 2-3 години, більше їх нема тут. В мене дитина навчається в 3 класі в 2 школі. Добиратися туди з площі будівельників нема чим, транспорт весь розвертається і їде назад, а одиниця з Гришківців не стає, бо йде уже набита», – обурюється Ігор, бердичівлянин.
Віктор мешкає неподалік. Розповідає: міст вже три тижні як частково розібраний, але зараз бригаду робітників видно рідко.
«Бачив там, але дуже давно. Результат роботи помітно? Зверху зняли шар асфальту одну частину», – каже Віктор, бердичівлянин.
Тим часом затори автівок простягаються вже до в’їзного знаку у місто. На автобусній зупинці люди чекають маршрутку. Стоять, кажуть, хвилин десять: «Було нормально, а зараз довго, бачте які черги, з Гришківців вона повна йде».
«Дійсно, деякі автобуси не переїжджають через міст, тому що велика черга і зривається графік. Але значна частина транспортних засобів переїжджає міст і забирає пасажирів, там невелика кількість пасажирів, які на площі Сєдлєцькій», – каже заступник міського голови Сергій Онофрійчук.
Фургон бригади працівників знаходиться поряд з мостом. На місці зустріли двох із них. Старший, мовляв, поїхав домовлятись за техніку.
«З 8 ранку починаємо роботу і до 8 вечора. – А чого люди кажуть, що не бачать вас? – Я не знаю. Знімаємо верхній шар асфальту, потім збиваємо старий бетон, треба заливати новий. Розраховано 4 місяці – одна сторона, потім приходить головний і приймає нашу роботу, ми переходимо на ту сторону, а зліва пускаємо рух», – розповідає працівник Микола.
2 бригади зі Львова по 5 людей, кажуть чоловіки, працюють тут вахтовим методом. Поки проводять підготовчі роботи. А у кінцевому результаті міст розширять на 80 см. Може на темпи роботи впливає потік машин?
«Рух є, знаки є, світлофор є – хай собі їдуть, а ми свою роботу робим. Нам не заважає. А людям заважає, вони кричать, матюкаються», – каже працівник Михайло.
Дехто з бердичівлян долає шлях на роботу чи до школи під мостом. Місцина тут для сміливих людей: розбита стежина, захаращені рослинністю узбіччя, чимало сміття, пляшок, жіночої білизни. Подейкують, це місце сумнівних компаній. Олександр ходить тут часто. Каже, не боїться, звик і начебто так швидше.
«Багато людей, дітей тут ходить? Да, дітки ходять тут, бігають по цій дорозі. А люди на роботу теж частіше. Ну вночі я не знаю. З ремонтом мосту потік людей більше – ну так, воно трохи незручно, бо машини туди аж до Гришківців, до церкви і сюди – до моста», – говорить Олександр, бердичівлянин.
У міській раді розповіли: у 2016-му році з ініціативи Укрзалізниці востаннє обстежували шляхопровід. Об’єкту нині близько 60-ти років. З міського бюджету на проектну документацію та державну експертизу витратили близько півмільйона гривень. Спільно з Державним дорожнім фондом місто фінансуватиме ремонт мосту. Його загальна вартість, каже Сергій Онофрійчук, 31 млн. грн.
«Замовником і розпорядником коштів є ОДА – департамент регіонального розвитку. В міському бюджеті кошти на співфінансування передбачені – це близько 3 млн. Я не бачу там великої активності на об’єкті, щоб його пришвидшити, ми не маємо напряму впливу, є угода і вони працюють по ній», – розповідає заступник міського голови Сергій Онофрійчук.
Виконавець робіт – ПП «Спецавтогідробуд» – підрядник зі Львівщини. Телефоном представник повідомив: вони збудували і відновили багато мостів на Західній Україні.
«На цьому мосту буде замінена верхня вся частина, лишаться тільки балки. Старі балки будуть підсилені, вони там полопалися, пошкоджені, буде їх підсилення, застосуємо експериментальну технологію», – каже телефоном Андрій Урумян, інженер, керує реконструкцією мосту.
З його слів, рух на міст повністю закривати не будуть. Тут з’являться нові тротуари, асфальтобетонне покриття, замінять мережі водовідведення. Затримка роботи, каже, зараз є через корегування проекту, адже пошкоджень виявилось більше. За домовленістю з містом вони встановили 2 світлофори для реверсного руху і нарікають: поліція їх штрафує за це. Старший інспектор прес-служби Управління патрульної поліції області Ігор Іванюк спростовує інформацію. Каже, штрафували не за світлофори, а за відсутність дорожніх знаків, передбачених проектом. Склали дві адмінпостанови і виписали на робітників штрафи по 510 грн.
Коли ж мостом відновиться повноцінний рух?
«Юридично по договору у нас це наступний рік. Але в нас стоїть задача зробити цього року основні роботи і відкрити повністю міст», – каже Андрій Урумян.
«По запевненню підрядника і замовника – ОДА – планується до кінця поточного року. Але, якщо взяти мою суб’єктивну думку, ті темпи, з якими вони працюють, нас абсолютно не влаштовують. Не тільки нас, а в першу чергу жителів міста і гостей міста», – говорить Сергій Онофрійчук.
По завершенню робіт на мосту, запевнив заступник міського голови Бердичева, планують навести лад на схилах з шляхопроводу в чагарниках і деревах , встановити освітлення та реконструкцію тротуарів.
Будьте першим, хто прокоментував "Ремонт мосту у Бердичеві: коли скінчиться щоденний колапс? (ВІДЕО)"