Про це повідомили працівники дорожньо-будівельної галузі на Житомирщині й зазначили, що голова Державного агентства автомобільних доріг України Олександр Кубрак розподілив держбюджет на ремонт ще до проведення тендерів між “своїми” компаніями.
Зокрема, у 2020 році в Житомирській області за планом ремонтуватимуть траси М-21 – «Автострада» Максима Шкіля, і Н-03 – ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл», компанії яких об’єдналися в «картель» створивши Національну асоціацію дорожників України.
Проте за підрахунками, ремонт цих трас призведе до перевитрат держбюджету більше, як на 30% через те, що Укравтодор створив перешкоди для чесної конкуренції, адже з тендерів знято всі компанії, крім фаворитів Кубракова.
Тому зараз питання якості та економічної доцільності будівництва дороги М-21: Виступовичі – Житомир – Могилів-Подільський під загрозою.
Нагадаємо, що загальна вартість ремонтних робіт цієї траси зараз складає 600 млн грн.
До участі в тендерах чиновники, судячи з скасування тендерів, планують допустити лише підприємства, пов’язані з Укравтодором (узгоджують з Кубраком) та Службою автомобільних доріг Житомирської області, незважаючи на те, що ці компанії не відповідають вимогам тендерів. Однією з головних умов для участі в тендері також була наявність у підрядника поблизу об’єкта асфальтобетонного заводу, проте місцеві компанії чомусь не допускають до конкурсу.
Головним претендентом є компанія Максима Шкіля «Автострада», перемогу якої всіляко обігрують установи, підпорядковані голові Укравтодору Олександру Кубраку.
Збанкрутілий Житомирський облавтодор тепер повинен підписати з компанією «Автострада» договір на поставку асфальту зі свого заводу, який зараз не може працювати через зношене обладнання.
Щоб надати рис легітимності такого договору, директор укравтодорівській інституту ДерждорНДІ Артем Безуглий організував фіктивну атестацію, і поставив свій підпис під документом, який підтверджує «успішну» перевірку виробничих потужностей АБЗ.
На питання журналістів про стан заводу, 1-й заступник директора ДП ДерждорНДІ Анатолій Цинку відповів: «Вид заводу не є підтвердженням того, що він може або не може випускати. Виїжджала бригада і на момент виїзду завод був запущений».
Проте експерт дорожньої галузі Дмитро Вернидуб зазначив, що 3 березня на заводі проводилась атестація і вже тоді обладнання було зношеним, тому про функціональність виробництва й мови бути не може.
У Службі автомобільних доріг Житомирської області, який є замовником тендерів, стверджують, що перевірити технічний стан заводу, який знаходиться в управлінні Укравтодору, не мають можливості.
«Якщо в документах там є сертифікат, атестат на завод і так далі, воно все офіційно, висить на ProZorro, ми все дивимося, перевіряємо. Якщо воно є, то є. Але ніяких комісій ми не створюємо, перестали їздити. Тому що якщо ми будемо по всіх областях України їздити і перевіряти наявність їх техніки наживо, як то кажуть, то ми просто не в змозі будемо це все зробити », – пояснив глава Служби автомобільних доріг в Житомирській області Сергій Заїка.
Р-18 знову “продинамили”?.. Попільнянська “місячна дорога” скоро стане візитівкою Житомирської області. Скоти.