В Житомирі в приміщенні обласної бібліотеки імені Олега Ольжича під час відкриття виставки фоторобіт житомирянина В’ячеслава Майбороди відбувся майстер-клас з фотографії в екстремальних умовах.
В’ячеслав Майборода — викладач Житомирського коледжу культури і мистецтва імені Івана Огієнка, досвідчений режисер-оператор і фотомайстер. Його роботи неодноразово були представлені на різноманітних виставках, проте цього разу під час відкриття він провів ще і майстер-клас з екстремальної фотографії, на якому розповів, скільки подекуди потрібно вкласти зусиль задля одного кадру, та яку техніку потрібно мати з собою для цього.
Для фотографії потрібно знаходитись в певний час і в певному місці
«Під час будь-якої події ви повинні швидко орієнтуватись, щоб знайти місце для хорошого кадру. І для цього потрібно мати час.
Оператор розраховує, в якому напрямку рухається подія і має мати неабияку фізичну підготовку, для того, щоб попередити цю подію, знайти ракурс, вирахувати, де буде оптимальна композиція, знайти передній план, вибрати оптимальне тло і зняти цю композицію.
Наприклад на моїй роботі в Індії на пляжі Арамболь я сфотографував, як скелі у вигляді пащі крокодила „пожирають“ сонце. Перший раз я побачив цю локацію вдень, але кадр не сильно цікавий — це просто скелі біля океану. Про себе я прорахував, що сонце на заході приблизно буде потрапляти на ці скелі. Я багато годин чекав на спеці, поки сонце „ляже в пащу крокодила“. Я впіймав цей момент, назнімавши перед цим близько півсотні кадрів.»
Для зйомки потрібно бути в настрої і в хорошому фізичному стані
«Коли в тебе вже майже немає сил, ти не бачиш всього того, що тебе оточує.
Подекуди під час зйомки тобі треба пройти близько 50 кілометрів з рюкзаком за плечима і постійно щось знімати. І для того, щоб ти не думав постійно про мозолі чи важкий рюкзак, потрібно обов’язково мати зручний одяг, взуття і найлегший штатив, який ви зможете знайти.
Поділюся своїм лайфхаком: монопод я влаштував на своїй туристичній палці, яка також розкладається. В палку просто закрутив гвинт, який підходить до фотоапарата. Тобто вдень я просто йду з туристичною палицею, а коли потрібно, то вона “перетворюється” на монопод, на який можна встановити фотоапарат.
Також штатив і монопод можна використовувати для зйомки з верхньої точки, просто піднявши їх над собою.»
Техніка, яка необхідна для екстремальної зйомки
«Звісно для зйомок завжди важлива оптика: мають бути світлосильні фільтри, і ті, що її зменшують.
Наприклад при хорошій оптиці майже у сутінках я знімав в Індії храм Бога Всесвіту і вже на кадрі при збільшенні вгледів там монаха, який стояв у дверях. Нас в храм не пускали — туди пройти могли лише індуси-шиваїти. Тобто, хороша оптика дозволила зробити навіть в ненайкращих умовах якісну фотографію.
І щоб якісна техніка і надалі слугувала для хороших зйомок, її завжди потрібно захищати від дії зовнішніх чинників. Для цього в мене є спеціальний чохол для фотокамери, з ним можна навіть знімати під водою. А для екшн-камер в мене є чохли, яким можна ледь не гвіздки забивати, і звісно прозорі для зйомки у воді. Екшн камера має дуже гарну стабілізацію і якість зображення, проте вона не замінить фотоапарат.
Звісно, при собі потрібно завжди мати універсальні павербанки.
А для зйомок з повітря я використовую квадрокоптер „Phantom 4“, який дозволяє знімати у хорошій якості на висоті до 500 метрів. Результати таких зйомок можна побачити на ютуб каналі „Мир путешествий и истории“.»
Напад носорога в Індії та вітання від ведмедя біля Синевиру
«Звісно під час зйомок трапляються і непередбачувані події.
Так наприклад, коли я був в Індії в національному парку Казіранга, на наш автомобіль почав бігти носоріг. Напад носорога спровокувала дівчина в червоному одязі. Це було дивно, адже носороги погано бачать. І він зупинився лише тоді, коли водій автівки почав клацати карабіном. Адже вони знають, що після цього звуку буде постріл.
Казіранга простягається майже на 700 км² і в ньому у відкритому просторі живе найбільша у світі популяція однорогого носорога.
Також була зустріч в Карпатах біля озера Синевир з ведмедем. Він був дуже гарний, але не кидався на нас, просто стояв на пагорбі, щось видивлявся і попозував нам трохи.»
Ведмедя також можна побачити на одному з роликів на ютуб-каналі «Мир путешествий и истории», де крім Андаманских островів та Індії є зйомки з різних цікавих локацій Житомирщини.
А виставку фоторобіт В’ячеслава Майбороди «Мандри у вічних пошуках істини» можна буде побачити ще до 31 жовтня у відділі мистецтв в обласній бібліотеці імені Олега Ольжича.
Будьте першим, хто прокоментував "Напад носорога в Індії і ведмідь в Карпатах: житомирський фотомайстер про свою роботу в екстремальних умовах (ФОТО)"