22 лютого закінчився пільговий період розмитнення авто, при цьому кількість не розмитнених євроблях не зменшується, а лише зростає. Журналісти нашої редакції дізнались у експерта з питань реєстрації транспортних засобів Сергія Ченчевого, чого очікувати найближчим часом автомобілістам та чи є шанс, що українці продовжать розмитнювати свої авто.
Яка зараз ситуація на ринку розмитнень?
Катастрофічна. Справа в тому, що я особисто дуже тісно пов’язаний з тими людьми, автомобілістами, які розмитнюють та продають авто. В мене є свій бізнес. Раніше, у 2016 році був працівником ТСЦ, тому знаю всю цю глибину – корупційну та не корупційну. Гадаю, що людей так надурили з цим законом, цими євробляхами.
З якими проблемами стикалися ті, хто хотів розмитнити авто?
Головна проблема – дуже стислі терміни. По-друге – дуже багато бажаючих, але пропускна здатність цих підрозділів, як і державних, так і комерційних, вони не можуть справитися з тою навалою, яка є зараз. По-третє – надзвичайно велика корупційна складова. Величезний корупційний зв’язок між комерційними структурами, між брокерами та митниками. Штучно створюють умови, щоб для людей існували черги, виникала корупція. Люди переплачували тим же брокерам, щоб було все без черги, де подешевше.
Що ви думаєте про прийняті законопроекти щодо зменшення ставки податку?
Це дурня. Образно кажучи, це дали людям кістку, але потім її і забирають. Людей вкотре обдурили.
Чи надходить інформація, що «кидали» водіїв в Житомирі?
Житомир доволі специфічний регіон, трошки уповільнений. В нас навіть в місті не було створено такої організації, як АвтоЄвроСила. Вона не була такою потужною, слабенька, кадри були не ті. Зібралися аматори. Як на мене, АвтоЄвроСила є таким собі «кидаловим». Це був великий бізнес-проект людей, у яких на початку були хороші мотиви, але потім став лише бізнесом. Вони заробили великі гроші. Навіть за наклейки з логотипом вони хотіли грошей. Люди, як завжди, цьому повірили. Якщо б АЄС звернулась до політичних сил, правильних, то все було б не так. Аналітично підходячи до цього, до того, що сталося, то це було лише ширмою, щоб захистити інтереси олігархів.
Що ви думаєте про моніторингові центри ДФС і навіщо вони створені?
У своїй професійній діяльності, там де є оцінка, оцінювання чогось, це вже корупційні ризики. Вважаю, що термінологія оцінки, розмитнення згідно законодавства, вона не потрібна, треба лише сітку, розроблену урядом. Повинна бути сітка, без ніяких оцінок, ніякого людського фактору. Всі ці «прокладки», оцінки – для того, щоб створювати корупцію, грошові потоки.
Чому моніторингові центри завищують ціну авто, порівняно з німецьким каталогом б/в машин?
В законі «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність» є дуже різні поняття. Є оціночна вартість, ринкова, митна, остаточна. В цій організації цим і маніпулюють. Справа в тому, що на ринку (ред. – середньоринкова) можна купити машину за 9000 доларів, але ж це значить, що її купили за таку ціну. Можна сторгуватися і купити її за 5 тис. Є ж деякі фактори, які дуже взаємопов’язані, як регулювання вартості, економічний стан. Цим можна легко маніпулювати.
Який найдорожчий автомобіль з Європи ви оцінювали?
Щодо законодавства про розмитнення, раніше наші «гонщики» дорогі машини не брали. Це було лише чисто під клієнта. Наші клієнти специфічні, деякі можуть взяти з салону машини за 2-3 мільйони, або приженіть мені машину відомої особи. Я наприклад оцінював автомобіль більше ніж 100 тисяч доларів. Зараз це дуже вигідно, особливо з великим двигуном, більше 5-ти літрів.
Після того, як зняли обмеження Євро-5, чи зросла кількість неякісного авто?
Вважаю, що якість транспортних засобів саме зараз зовсім ніяк не зміниться. Ми і так їх дуже багато нагнали. Що стосується Євро-5, ось я оформлюю транспортний засіб, продаю його як комісіонер полякам, румунам, угорцям. Вони в нас купують раритет, «запорожці», «жигулі». Спокійно вивозять закордоном і реєструють. Тоді в мене питання – вони ж ніяких не мають стандартів. Я подивився на реєстрацію авто і зрозумів, що це вимога для виробника, а наші олігархи ввели, що це для всіх автомобілів.
Чи будуть забирати авто власників, які не розмитнили машину?
Можуть. Згідно Конституції, вона захищає власність, а зараз той, хто їздить – орендатор. Законодавство склалося так, що людина є порушником.
Після відміни знижки, чи буде зменшуватися кількість розмитнень?
Звісно, зменшиться, який ідіот буде гнати машину за таких умов. Зараз стільки «нагнали», що ціна на українські машини впала на дно. Як тільки врегулюється питання з законами, то будуть зрушення.
Будьте першим, хто прокоментував "Народ знову кинули: в Україні змінились ставки на розмитнення"