Не маршрутка за ціною маршрутки: як я каталася зеленим автобусом МАЗ

…Людей в автобусі мало. Одразу впадає в очі незвична компоновка салону: задня частина дуже високо піднята. Мабуть, для людей похилого віку автобус буде не дуже зручним, бо на круті сходи підніматися нелегко. На задніх сидіннях занадто низька стеля, якщо з незвички різко встати – можна боляче вдаритись головою…

Великі автобуси МАЗ житомирянам вперше показали ще наприкінці квітня. Після того на деякий час вони зникли з поля зору, що викликало у місті різні негарні чутки. Як з’ясувалося, міська влада придбала автобуси у лізинг – але якось забула купити для них пальне… Великий скандал виник, коли один з МАЗів помітили у сільській місцевості: чиновники мерії демонстрували їх селянам як аргумент на користь об’єднання територіальних громад.

Та все це позаду. На вулицях Житомира сьогодні їздять 17 нових машин виробництва Мінського автобусного заводу, які обслуговують маршрути «53» та «53А».

Не маршрутка – але вартість проїзду така ж

Посадка тільки через передні двері, як це прийнято у європейських країнах. При вході водій одразу видав мені квиток. Багато житомирян очікували, що вартість проїзду буде нижчою: це ж муніципальний транспорт, а не приватна маршрутка. Але ні – 5 гривень.

Людей в автобусі мало. Одразу впадає в очі незвична компоновка салону: задня частина дуже високо піднята. Мабуть, для людей похилого віку автобус буде не дуже зручним, бо на круті сходи підніматися нелегко. На задніх сидіннях занадто низька стеля, якщо з незвички різко встати – можна боляче вдаритись головою…

Але на рівні входів-виходів підлога низька, є пандуси. У салон автобуса вбудовано 4 відеокамери, радіообладнання, система інформування пасажирів з метою оголошення зупинок, пристрій GPS та зовнішній гучномовець для оголошення номеру маршруту.

М’які та широкі сидіння. Наявні поручні. Якщо на вулиці жарко, у салоні автобуса має працювати кондиціонер. Цей МАЗ може перевозити 72 особи, з них сидячи – 27.

Чому саме 53-й маршрут?

«У четвер, 14 червня буде рівно тиждень, як вийшли нові автобуси. Кондиціонер у салоні працює, виставлений на 15 градусів. На щастя, за тиждень роботи не було виявлено жодних поломок. Багато людей ще не звикло, що вхід у автобус здійснюється через передні двері, тому багато хто заходить ще через середні двері. У перші дні люди були здивовані. Усі бігли наввипередки і запитували, куди їде даний маршрут?» – розповів водій нового комунального автобуса.

Пасажири за звичкою хочуть зайти через задні двері, хоча там висить попередження зі стрілочкою

Якщо в салоні працює кондиціонер – чому відчинено люк?..

«Обрання саме «53» та «53-А» маршрутів пов’язано із тим, що попередньо ці маршрути були зняті. Саме 14 автобусів є достатньою кількістю для повного функціонування цих маршрутів із нормальним інтервалом руху» – повідомив заступник міського голови Дмитро Ткачук під час брифінгу.

Плани на майбутнє

За словами житомирського міського голови Сергія Сухомлина, на оновлення автопарку міста автобусами білоруського виробництва закладено 134 млн. грн. Вартість однієї машини становить 110 тис. грн. До кінця року Житомир планує закупити ще 23 одиниці. На які саме маршрути вони вийдуть – поки що невідомо.

Олеся ЛАВРЕНЮК

Артем НОВИЦЬКИЙ

Будьте першим, хто прокоментував "Не маршрутка за ціною маршрутки: як я каталася зеленим автобусом МАЗ"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*