Бердичівське автотранспортне підприємство, яке належить нардепу Олександру Ревезі, більше не буде здійснювати перевезення пасажирів у Бердичівському районі. З 25 серпня замість підприємства нардепа 13 приміських маршрутів будуть обслуговувати 8 нових перевізників. Таке рішення керівництво області ухвалило 23 серпня під час спільної наради з перевізниками.
Усі вісім нових перевізників будуть забезпечувати сполучення у районі за тимчасовими договорами протягом трьох місяців, а по завершенню цього періоду управління транспорту оголосить новий конкурс.
«Це ініціатива перевізника, який самостійно написав заяву про відмову. Він нас поставив перед фактом, що з 25 серпня він припиняє перевезення на внутрішньорайонних маршрутах. Я особисто йому сказав, якщо він відмовляється від цих маршрутів – ми будемо розривати договори і по інших, які обслуговує АТП. Таку позицію підтримав і голова ОДА. По факту перевізник залишив собі найвигідніші маршрути. Наприклад Бердичів–Житомир, Бердичів–Малин і подібні. А де не вигідні маршрути – залишив нам. Тому договори по інших маршрутах, які обслуговує це підприємство, ми розірвемо 2 вересня», – пояснив начальник управління промисловості, розвитку інфраструктури та туризму Житомирської ОДА Роман Крисюк.
Тож вже з вересня на усіх бердичівських маршрутах замість транспортної фірми нардепа Ревеги будуть працювати нові перевізники.
Резонансна новина обурила жителів Бердичівського району
Після оприлюднення інформації у місцевих ЗМІ та соціальних мережах щодо скасування більшості маршрутів Бердичівського району, постійні пасажири, м’яко кажучи, обурилися.
Бердичівляни та жителі району розкритикували діяльність місцевого автопарку за бруд у салонах автобусів та затримки рейсів.
«У нашому селищі немає ні садочку, ні школи. Діти їздять на рейсових автобусах, а тепер – як в старі добрі часи пішки. Ми їдемо в Європу. Це ж Ревезі 5 км своїх дітей пішком не водити до школи, на машині краще. Навіщо такий депутат, який тільки за свою шкуру думає. Голосуйте правильно, бо не буде нам життя, як будемо мовчать», – поскаржилась жителька Бердичівського району Юлія Іщук.
Проте частина пасажирів стала на захист цього підприємства, вважаючи, що саме місто та район винні у проблемах перевізника. За словами пасажирів, що їздять в інші райони області, кращих автобусів, ніж у АТП не бачили.
Місцеві жителі переконують, що в інших районах автобуси їздять до сіл щонайбільше 2-3 рази на тиждень. Натомість маршрутки АТП, попри розбиті дороги, їздять щодня.
«Які претензії до перевізника, йому виділяють гроші – він возить, не виділяють – не возить. Є районна адміністрація і міська адміністрація (міська рада – ред.) на чолі з мером. І от до них всі претензії, чому не виділяють кошти на пенсіонерів, на атовців і так далі», – висловила свою позицію Алла Корбут.
Офіційні коментарі розвіяли плітки, але не заспокоїли громадян
Прояснити ситуацію щодо транспортного сполучення у Бердичівському районі спробував директор АТП-11837 Ігор Плісак.
За його словами, підприємство не отримало від міста за пільгові перевезення 5,3 мільйони гривень, а по Бердичівському району майже 2,5 мільйони. Також до цього списку додалась створена в 2016 році Семенівська ОТГ, яка затримала 410 тисяч гривень. Але основною причиною відмови обслуговувати районні маршрути стала податкова перевірка Фіскальною службою.
«Прибуток ми вже давно не бачили. Ми дуже залежимо від субвенції. Якби спрацювала монетизація, було б для всіх легше. Озвучені маршрути дійсно закриваються, адже як тільки ми будемо виходити на маршрут – автоматично потрібно буде платити податки. Причому не з реальних грошей, а з віртуальних. Потім прийдуть інші органи і каратимуть за те, що я зарплати вчасно не видаю, а мені просто не буде чим її платити» – підсумував зустріч Ігор Плісак.
Крім того, за словами директора АТП, підприємство намагаються просто закрити. Пан Плісак заявив, що за весь час роботи такого як зараз, не було ніколи.
«Підприємство намагаються пустити під ніж: частина піде на металобрухт, щось буде продаватися. Хоча Бердичівське АТП-11837 без затримок сплачувало до бюджету міста Бердичева близько 6,9 мільйона гривень. Ціни за проїзд ми піднімати не будемо, тому що вони вже обговорені людьми. Ми розуміємо, що людям і так важко. Зараз нам ставлять ультиматуми в Житомирській облдержадміністрації, що розірвуть з нами договори по всім іншим, рентабельним маршрутами, які ми ще поки можемо обслуговувати. Але якщо питання постане руба, ми відмовимося і від тих маршрутів. Незважаючи на чутки, заявляю: власник не ставить питання про продаж підприємства. Якщо автопарк припинить займатися пасажирськими перевезеннями, ми його просто перепрофілюємо», – твердо заявив власник підприємства.
Проте в обласній адміністрації на виправдання перевізника не зважають. Натомість нарікають, що перевізник відмовляється обслуговувати лише невигідні йому маршрути.
«А чому ви не відмовляєтеся від вигідних маршрутів? Якщо ви перестанете возити людей за цими напрямками, бо вам це не вигідно – ми, як замовники послуг, розірвемо договір на перевезення на всі маршрути і знайдемо нового перевізника. Якщо у вас є проблеми з боргами і ви через це відмовляєтесь, тоді пропоную зібратися і вирішити це питання. Тут мають усі піти один одному назустріч, аби не було соціальної напруги», – сказав заступник голови ОДА Олексій Ясюнецький.
Варто зазначити, що станом на 10 серпня 2018 року заборгованість підприємства становить 8 млн 529 тис. 489 грн. Також фірма нардепа має борг 1 млн 128 тис. 137 грн та кредиторську заборгованість – 834 тис. 665 грн. А директор автопарку та головний бухгалтер є фігурантами кримінальних справ за фактом умисної несплати податків до бюджету.
Крім цього, підприємству вже нараховано 1,8 млн грн штрафних санкцій. Не зважаючи на це, АТП судиться з містом та районом (3 судових позови) щодо виплати компенсації за пільгові перевезення пасажирів.
Юрій МЕЛЬНИК
Будьте першим, хто прокоментував "Влада області розірве договір на перевезення з фірмою нардепа"