Stay with Ukraine
coin24 crypto exchange
Stay with Ukraine
coin24 crypto exchange
1xfan manager
1X FAN models

Вартість проїзду у громадському транспорті Житомира зростатиме

Вартість проїзду у громадському транспорті Житомира зростатиме
Вартість проїзду у громадському транспорті Житомира зростатиме

Десятки років владою Житомира знищувалося трамвайно-тролейбусне управління. Не виплата заробітної плати, страйки, мітинги та перекривання доріг робітниками управління призвело до критичної ситуації. А за часів головування Віри Шелудченко ТТУ взагалі було під загрозою закриття. Причин багато, основна – це лобіювання тодішньою владою маршрутних перевезень. Сьогодні трамвайно-тролейбусне управління є конкурентним на ринку перевезень та поступово розвивається. Впровадження системи електронної оплати проїзду. Реконструкція рухомого складу на базі комунального підприємства.

Валідатор для видачі електронних квитків, який повинен покращити надання послуги для пасажирів

Більше того у зв’язку з подорожчанням проїзду до 5 гривень у місцевих маршрутках, велика частина житомирян пересіла на екологічний  транспорт.

Дві гривні – саме така ціна проїзду в житомирському електротранспорті протрималася майже три роки. Нещодавно відбулися громадські слухання та сьогодні, 16 серпня 2017 року, вирішуватиметься питання на виконавчому комітеті по підвищенню ціни проїзду до 3 гривень.

Чи потрібно таке подорожчання проїзду? Чи не забагато три гривні для електротранспорту?

Спробуємо проаналізувати виваженість такого рішення. За цей час в країні відбулося багато змін одна з основних – це девальвація гривні: іноземна валюта за три роки зросла більш, ніж втричі. Саме цей фактор призводить до подорожчання послуг у багатьох сферах.  Якщо основним видом енергії для маршруток є паливо, то  для тролейбусів – це електроенергія. До 2017 року у таких підприємствах як ТТУ тариф на електроенергію прирівнювався до тарифу для населення. Про це зазначає постанова кабінету міністрів України від 26 червня 2007 року.

Але вже починаючи з 2017 року згідно постанови від 25 листопада 2015 року № 1192 нового уряду яка вступила в дію з 1 січня рішення попереднього уряду скасовано.

Відповідно до постанови національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 24.11.2016 р. № 2021 «Про внесення змін до постанови Національної комісії регулювання електроенергетики України від 11 березня 2010 року № 218» та від 15.12.2016 р. № 2210 «Про визнання такою, що втратила чинність, постанови Національної комісії регулювання електроенергетики України». Цими  постановами скасовані пільгові тарифи на електроенергію, яка використовувалася для забезпечення роботи міського електротранспорту. До того ж, у зв’язку з переходом до ринкових роздрібних тарифів, було введено схему, за якою тарифи обленерго тепер диференціюються.

Таким чином, починаючи з 1 січня 2017 року, електроенергія для потреб міського електротранспорту буде купуватися за роздрібними тарифами відповідного класу напруги, які НКРЕКП встановлює для кожного обленерго окремо. Так, у 2014 році за годину електроенергії підприємство сплачувало маже 42 копійки. Але враховуючи нові постанови, вже понад 8 місяців вартість 1 КВт енергії складає 2 гривні 50 копійок. Так  в 6 разів підвищився тариф на необхідну електроенергію. Лише за цей рік майже 40 мільйонів гривень трамвайно-тролейбусне управління сплатить за споживаний ресурс.

Порівняння вартості одного КВт електроенергії у 2014 та 2017 роках

Здороження електроенергії – це перший аспект.

Другий: підвищення ціни на деталі необхідні для ремонту. Комунальне управління має 175 одиниць рухомого складу, з них 145 тролейбусів, середній вік яких складає 25 років. 29 тролейбусів перебуває на консервації, чекаючи капітальних ремонтів. Та 30 трамваїв, середній вік яких складає 32 роки, 9 одиниць не використовується через необхідність проведення капітального ремонту. Аби транспорт нормально функціонував, потрібне постійне технічне обслуговування та забезпечення, а ціни з 2014 року виросли в рази.

Третій, але не менш важливий аспект – це відсутність субвенції на перевезення пільгових пасажирів. Не секрет, що електротранспорт міста перевозить велику частину пільгових пасажирів. Уряд має компенсувати витрати на перевезення пільговиків, але натомість ці витрати були покладені на місцеві бюджети.

Таким чином за минулий рік трамвайно-тролейбусним управлінням перевезено понад 44 мільйона пасажирів, а пільговики складають майже 29 млн або 63% … та лише 16.4 млн або 37% це платний пасажир. Проста математика, яка показує реальні цифри та реальну ситуацію, яка склалася.

ТТУ працює завдяки людям. В минулому році уряд збільшив мінімальну зарплату в тричі. Аби комунальне підприємство працювало в нормально, штатному режимі потрібно регулярно виплачувати кошти і працівникам. Коштів катастрофічно не вистає запевняють фахівці підприємства. Щоб на лінії працювало більше тролейбусів, – потрібні водії. Сам процес навчання складає півроку, навчання є безкоштовним: усі витрати на себе бере трамвайно-тролейбусне управління. Але водіїв не вистачає…

Причина проста, як зазначає сам начальник ТТУ Андрій Нечуйвітер: зарплата, яку отримують водії найнижча у області:

«Сьогодні на ТТУ працює 180 водіїв. При цій кількості нам не вистачає приблизно 20чоловік аби забезпечити ті графіки руху, які вже існують. Станом на сьогодні, щоб залишити людей на цій професії та залучити нових не має іншої мотивації як підвищити заробітну плату. Зараз зарплата водія третього класу одно вагонного тролейбуса складає 5 тисяч, мінус вичити і ви розумієте, що виходить.  »   

 Ми проаналізували 4 основних аспекти, які впливають на ціну квитка. Стає зрозуміло що тариф у 3 або 4 гривні суттєво ситуацію не змінить. Цими коштами можна буде покрити лише один з  названих критеріїв і мабуть не в повному обсязі. Начальник каже, підвищують аби збільшити зарплату водіям. Наразі Житомирське ТТУ є збитковим комунальним підприємством. Щоб працювати без збитків, іншими словами виходити хоча б в нуль, тариф повинен складати  10 гривень!!!

Така ціна непідйомна для населення, тому економісти ТТУ порахували обґрунтований тариф – у 4 гривні 5 копійок. Але фахівці з міської ради цю ціну знизили до 3 гривень. Дмитро Ткачук заступник міського голови у соціальній мережі Facebook зазначає, що ціна штучно занижена:

Беззаперечно питання актуальне та важливе для містян, які постійно користуються послугами перевезень, але під час проведення громадських слухань сесійна зала була майже порожня. Присутні лише чиновники, не менш зацікавлені працівники ТТУ та журналісти. Громади майже не було. Відповідь на питання «чому?» повинен відповісти кожен житель сам.

А остаточну крапку у питанні підвищення проїзду у міському електротранспорті поставить виконавчий комітет. Зрозуміло одне, поки центральна влада не зрозуміє, що підприємства типу ТТУ в Україні не заробляють кошти, а є навпаки збитковими, до того часу місцеві чиновники будуть змушені піднімати плату за проїзд, яку користувач громадського транспорту буде сплачувати в будь-якому випадку.  Поки ситуація бажає бути кращою. Крок за кроком уряд перекриває всі можливі спроби економії. Спочатку відміна постанови по пільги на електроенергію, потім відмова компенсувати суму за пільгові перевезення, усі витати покладає на місцеві бюджети та звичайних громадян.  Мабуть наступний крок не змусить себе довго чекати…

  Вся ця ситуація свідчить лише про одне: Центральна влада поступово руйнує комунальні перевезення.

Костянтин Касьян, журналіст

Читайте також: Хто і навіщо хоче знищити житомирський трамвай?

Будьте першим, хто прокоментував "Вартість проїзду у громадському транспорті Житомира зростатиме"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*