У 2019 році українців очікують вибори Президента України та вибори до парламенту. Не дивно, що політичні сили, які мають фінансові ресурси та здатні робити довготривалу рекламну кампанію, вже орендували більшість білбордів. На кожному кроці майорить реклама представників БПП, Батьківщини, Арсенія Яценюка, «розкольників» Опозиційного блоку та Анатолія Гриценка.
Реклами цього року буде чи не найбільше, адже згідно результатів досліджень аналітичних груп, потенційні учасники передвиборчих гонок до офіційного старту кампанії мають низький рейтинг довіри. Хоча необхідно збагнути той факт, що частина цих рейтинг-компаній належать саме майбутнім учасникам виборів. Головним чинником збільшення політичної реклами на білбордах можна назвати бажання кандидата «очиститися» від вчинків, які громадяни, до того ж, поступово забувають та продемонструвати нові обіцянки. Та попри це варто пам’ятати, що відновити довіру більшості виборців набагато важче, ніж просунути нового технічного кандидата, який в кінці відмовиться від участі у гонці.
За декілька місяців до оголошення праймеріз на телеканалах країни обговорюється питання чи необхідна така реклама у містах та чи великий відсоток її ефективності впливу на громадську думку. Та й сперечатися з тим, що вона надзвичайно забруднює громадський простір, важко.
Найбільш популярним видом розповсюдження реклами залишаються білборди та сітілайти. Нерідко трапляються скроли, які можуть повертатися та містити на одному полотні одразу «декілька кандидатів».
Згідно з законом України «Про вибори народних депутатів України», політична реклама є дозволеною. Та у законодавстві відсутній пункт про рекламу до оголошення виборчого процесу. Проаналізувавши рекламу в Житомирі, можна зробити висновок, що кожний четвертий борд має політичне спрямування. Враховуючи те, що зовсім скоро відбудеться оголошення учасників передвиборчої гонки, їх кількість може збільшиться у 2 рази.
Наразі лідерами по політичній рекламі в Житомирі є:
- Юлія Тимошенко (ВО «Батьківщина»)
Заявки лідерки про зміщення контексту реклами на реальні дії політиків не схожі в реальності. Останні підрахунки аналітиків говорять про шокуючі витрати партії на телевізійну та «бігмордну» рекламу в розмірі 108 млн грн. Найпопулярнішим гаслом партії є зниження газу в 2 рази. Хоча більшість експертів у галузі економіки не розуміють, як можна знизити ціну, плани «Нового курсу» це не змінює.
- Анатолій Гриценко («Громадянська позиція»)
Наступним лідером по кількості реклами виступає Анатолій Гриценко. Його реклама містить формат «запрошувальної» – до участі в роботі партії. Команда маркетологів намагається «витягнути» його з образу міністра оборони при президентству Ющенка, коли він, за офіційними документами спробував продати більшу частину зброї іншим країнам за безцінь. Поки це виходить доволі мляво, тому що закріплений образ не дає йому прорватися до топ-п’ятірки кандидатів.
- Петро Порошенко (БПП) та Арсеній Яценюк («Народний Фронт»)
Третє місце обіймають одразу два кандидати в президенти. Поки офіційної заяви на участь у виборах чинний президент не робив, але гасло «Армія. Віра. Мова» дає можливість припустити, що балотуватися він буде.
В свою чергу Яценюк також тримає міцну позицію серед рекламних бордів, але серед населення не спостерігається зростання рейтингу, який становить менше 1 %. Його діяльність як керівника уряду протягом двох років знизила загалом і рейтинг партії.
Варто зауважити, що ще залишаються інші кандидати, які можуть перетнути 4-5 % бар’єр – це Олег Ляшко, Андрій Садовий, Олександр Шевченко та Олександр Бойко. Доволі непогані шанси залишаються у Євгенія Мураєва, Юрія Дерев’янка та Володимира Гройсмана. Кількість реклами їх та їх партій у Житомирі невелика. Якщо подивитися в загальному, то нових облич серед цих кандидатів дуже мало, більшість з них вже є народними депутатами та проходили виключно по спискам партій у мажоритарних округах.
Юрій МЕЛЬНИК
А й справді… Дуже дратує велика кількість реклами.Автор статті молодець Гарна статистика.