Наприкінці минулого тижня з маршрутних таксі міською владою було вилучено усі валідатори. Свого часу вони мали обліковувати пасажиропотік. Встановлення валідаторів було головною умовою для підвищення проїзду до 5 гривень. Та вже з перших днів водії вперто не видавали квитки пасажирам. Валідатори стали порожньою декорацією.
Міська влада, яка збиралась таким чином контролювати пасажиропотік, не врахувала деяких моментів. Чиновники обіцяють запровадити контроль, але трохи згодом.
Автоматизовані системи оплати, які обійшлися місту майже у 2,5 млн. гривень, були надані перевізникам в оренду. Підприємці платили за оренду так само, як і використовували валідатори: тобто, ніяк. Саме це і стало причиною їх вилучення.
«Перевізники не платили. З ними була досягнута домовленість про те, що вони погашають борг і до моменту впровадження карти житомирянина, яку ми плануємо запустити до кінця літа. Вони не використовують їх тимчасово, оскільки, на жаль, міська рада згідно із законодавством не має важелів запустити безготівкові платежі, як і здійснення контролю за видачою квитків…» ─ розповідає директор КП ««Житомиртранспорт» Іван Фурлет.
Соціальними мережами прокотилась хвиля запитань: чи зменшиться вартість проїзду у приватному громадському транспорті після зникнення валідаторів? За словами заступника міського голови Дмитра Ткачука, вона не зменшиться.
Більше того, перевізники вже починають клопотати про… чергове здорожчання проїзду! «Одним із аргументів, які застосовували перевізники, прохаючи, щоб їм відтермінували або зробили паузу у використанні валідаторів – це те, що все росте. І вони вже починають клопотати про підвищення вартості проїзду, і це один із аргументів. Тому на фоні Києва, де починають піднімати вартість проїзду, перевізники знову починають про це дискусію. Право клопотати про це у них давно є. Якщо дивитись на історію цього всього процесу, там багато є запитань, але перевізники аргументували, що валідатори, за які я преконував їх, що це їхня помилка, що вони не запускали безготівкові платежі, бо для них це додаткове навантаження…» ─ коментує І. Фурлет.
Впливати на совість перевізників планують монетизацією пільг та новими «МАЗами». А також довгоочікуваною транспортною «реформою» міста.
Аліна ДОМБРОВСЬКА
Будьте першим, хто прокоментував "Тихий саботаж: валідаторів у маршрутках нема, бо перевізники не платили за них оренду"