Минулої неділі в повітряному просторі навколо України спостерігалася незвичайна активність. З урахуванням того, що європейський повітряний простір фактично закритий через війну з рф, літаки над Чорним морем, Румунією та в інших регіонах одразу привернули до себе увагу.
Габріель Лі, знавець літаків, автор статей про повітряний транспорт в таких виданнях як The New York Times, Monocle и Forbes поділився аналізом своїх спостережень.
Спостерігачі мали змогу помітити в небі практично весь літальний арсенал – від гелікоптерів Blackhawk армії США до літаків RC-135 Королівських ВПС Великобританії. Що це за літаки та для чого вони призначені?
В деяких випадках можна зробити лише припущення, але деякі з них особливо примітні.
RC-135 збирає інформацію
RC-135 – літак-розвідник, вилітав з бази RAF Waddington в Великобританії та прямував вздовж західного кордону України та Білорусі. Останнім часом на цих локаціях можна було спостерігати кілька RC-135.
Blackhawks in Poland
Blackhawk США були задіяні у Польщі. Достеменно невідомо, хто саме знаходився на борту та з якою метою. Проте можна припустити, що літаки здійснюють перевозку співробітників посольства США та іншого персоналу в район українського кордону та назад. Американські Blackhawk в Польщі як правило літають під позивним DUKE (далі ще йде номер). До речі, деякі літаки Blackhawk побудовані в Польщі.
UAVs have been in the area
Керовані США БПЛА останнім часом також літали над Україною, деякі з них можна було побачити на власні очі. Це безпілотники RQ-4, також відомі як Global Hawk, виробництва Northrop Grumman. Мають досить характерні траєкторії польоту, можуть підніматися досить високо (50 000 + футів) і залишатися в повітрі більше 30 годин.
Один з таких RQ-4 літав над Чорним морем, злітаючи з Сицилії. Як правило, мають позивний FORTE + двозначний номер.
КС-135 и КС-10А для дозаправки
KC-135 и KC-10A, більшість яких належить ВПС США були помічені по всьому східному небі НАТО від Румунії та Словакії і до інших країн. Обидва борти служать для дозаправки в повітрі. KC-10 на минулому тижні літав під позивним NCHO.
The C17 Globemaster
C17 з важким авіакрилом SAC літав з Тролльхеттана в Швеції в місце призначення вірогідно в Польщі.
SAC Heavy Airlift Wing базується в Угорщині і являє собою “незалежну багатофункціональну програму, яка забезпечує гарантований доступ до стратегічних військових повітряних перевезень 12 країнам-членам”. Працює в структурі НАТО проте існує відокремлено від блоку.
The Airbus A400M
Airbus A400M ВВС Бельгії літав З Брюсселя в Жешув. Можливо, перевозив людей чи вантаж, можливо й те і інше.
Жешув у Польщі зараз в основному задіяний в ряді спеціальних чи військових польотів літаків, пов’язаних з війною в Україні. Це один з найближчих аеродромів на території НАТО з кордоном України, в нього хороша довга злітно-посадочна смуга.
В мирні часи це був відносно тихий міжнародний аеропорт, який обслуговував пасажирів.
Російські літаки
ІЛ-76 нещодавно був помічений при перельоті між Кримом та Москвою серед іншого.
Будь який з цих літаків можна знайти на карті за допомогою фільтрів.
А ось список ICAO для літаків
- КС-135: К35А
- РК-135: Р135
- ВП-4: В4
- UH-60M Блекхок: H60
- C17: C17 (простий)
- Ан-124: А124
- Іл-76: Іл76
Помилкові коди
Повітряні суда ідентифікуються на базі 24-бітної адреси ICAO, яка є унікальною для кожного літака по всьому світі. Деякі літаки передають невірні адреси, через що система не може вірно ідентифікувати літак.
Будьте першим, хто прокоментував "Військовий движ в повітряному просторі навколо України: що то було?"