Роками ніхто не звертав уваги на такий розділ в господарському договорі, як “Форс-мажор”. Карантин в Україні є форс-мажорними обставинами, і це змушує бізнесмена шукати законні підстави, щоб мінімізувати свої витрати.
При форс-мажорі сторони звільняються від своїх зобов’язань за договором на період дії самого форс-мажору. Щоб скористатися положеннями даного розділу, необхідно в першу чергу, повідомити свого контрагента про те, що ви не можете виконати свою частину контракту в зв’язку з наступними подіями. Дуже часто в договорах безпосередньо прописується, що легітимності форс-мажорних обставин надає сертифікат Торгово-промислової палати (ТПП).
Щоб його отримати, необхідно:
– На сайті ТПП завантажити форму заяви, заповнити, підписати;
– Зробити копію договору, до якого ви хочете застосувати дію форс-мажору;
– Зробити копію наказу у зв’язку необхідністю зупинити свою діяльність на підставі нормативно-правових актів;
– Копію повідомлення вашого контрагента про форс-мажор.
Далі цей пакет документів потрібно завірити,відсканувати й відправити на електронну пошту ТПП (ucci@ucci.org.ua).
Відповідно до законодавства довідку повинні видати протягом 10 днів.
Навіть якщо у вашому договорі немає розділу про форс-мажор, тоді можна скористатись статтею 617 Цивільного кодексу, згідно з якою особа, яка порушила зобов’язання, звільняється від відповідальності за порушення зобов’язання, якщо доведе, що це порушення сталося внаслідок дії непереборної сили.
Також актуальною є постанова Кабінету міністрів №211 від 11.03.2020 та Закон № 530-IX від 17.03.2020.
Звичайно що краще спочатку влаштувати переговори з вашим контрагентом, проте якщо він не хоче йти на компроміс – варто подати заяву про форс-мажор. Зрозуміло, що застосування цього пункту буде неприємним моментом для вашого контрагента, але такий метод є цілком законним і допоможе зберегти ваш бізнес.
Під час карантинних заходів активізується все більше шахраїв та кібератак. Рекомендуємо вас дієві поради, як вберегти себе та свій бізнес від кібератак.
Будьте першим, хто прокоментував "Як зберегти свій бізнес під час карантину – підприємцям на замітку"