Міська влада відрапортувала про перші тролейбуси з Білорусі, що прибули у Житомир. Ну, і трохи попіарилась на них, звичайно. Виникають певні негарні підозри: були білоруські автобуси МАЗ – тепер білоруські тролейбуси «Белкоммунмаш». Це простий збіг, чи тенденція? В Україні достатньо власних виробників і автобусів, і тролейбусів. Якісних, сучасних і відносно недорогих. Та Житомир чомусь вперто «годує» іноземні компанії.
Але зараз не про це. Не дуже зрозуміло, для чого місто взагалі купує нові тролейбуси – коли старі тролейбуси декілька місяців їздять практично порожніми.
Головна причина «тролейбусного запустіння», звичайно – карантин. До обмежень стосовно максимально допустимої кількості пасажирів у салоні додалися й нові витребеньки: пропуски. Ідея загалом правильна. Ці папірці допомогли витіснити з салонів пенсіонерів, які звикли їздити у комунальному транспорті безплатно і досхочу. Але з часом пропускну систему послабили. Зараз у тролейбус пускають будь-кого без пропуску від 10:00 год. до 16:00 год. А у вихідні про пропуск взагалі можна забути.
Здавалося б: міська влада, які вміє рахувати гроші у власній кишені – мала б тихенько забути про ці пропуски. Але не житомирська! Тут знайшлися по-справжньому ревні служаки. Наприклад, заступник міського голови Олександр Шевчук похвалився мобільною групою, яка їздить і перевіряє суворість дотримання пропускного режиму.
Іншими словами, чиновник похвалився, що він своїм сумлінням фактично наближає фінансовий крах міського комунального транспорту. Думаєте, це художнє перебільшення? Гіпербола?.. Давайте послухаємо іншого чиновника. Начальник управління транспорту і зв’язку Житомирської міськради Костянтин Підпокровний визнає: ЖТТУ терпить багатомільйонні збитки.
Громадський активіст Євген Демчик, який ще рік тому сам займав посаду начальника ЖТТУ – оцінює збитки від роботи комунального транспорту більш песимістично.
Ще одна причина «тролейбусного паралічу» – ремонт вулиці Великої Бердичівської, однієї з головних міських магістралей.
З одного боку, рішення правильне: коли ж іще ремонтувати дороги, як не в період мінімального транспортного трафіку? Але з іншого боку, тривалий ремонт фактично паралізував тут тролейбусний рух.
Електротранспорт тимчасово пустили в об’їзд по Шевченка і Фещенка-Чопівського. Та це звело пасажиропотік практично до нуля. Чому? Бо люди віддавали перевагу приватним маршруткам, які правдами й неправдами – але продовжували їздити по Великій Бердичівській.
Тому проблематика нових тролейбусів, чесно кажучи, відходить на другий план. На першому плані зовсім інше питання: чи дотягне КП «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління» хоча б до кінця цього року?..
Тарас СТРІЛЬЧИК
Будьте першим, хто прокоментував "Житомир купив нові тролейбуси – а ЖТТУ на старих їде до банкрутства… (ВІДЕО, ФОТО)"