Квести, екскурсії, концерти, благодійні квартирники, розіграші, кіновечори, тематичні зустрічі про шароварщину, суржик або міфологію – це далеко не увесь перелік безкоштовних заходів, які на різних локаціях у Житомирі за два місяці встигла реалізувати команда «United as one» у рамках свого проєкту «Розвій». Таку можливість отримали завдяки програмі «UPSHIFT» за підтримки ЮНІСЕФ. Усю інформацію – анонси, звіти, цікаві підбірки, публікують на сторінці проєкту в Інстаграм та Фейсбук, на особистих сторінках в соцмережах.
Їх головна мета – створення і поширення українського контенту серед молоді, підтримка і допомога тим, хто переходить на українську мову і прагне викорінити зі свого інформаційного простору все російське.
Наразі «United as one» представлена однодумцями – студентами-другокурсниками, які здобувають освіту на історичному факультеті Житомирського державного університету ім.І.Франка: Мирослава Дубина, Анастасія Хойда, Євгенія Зінченко, Олександр Титюк і Дмитрій Шваб.
Наголошують, що вивчаючи історію та політичні процеси, кожен член команди розуміє гостроту проблеми, яка постала перед багатьма українцями протягом останнього часу, адже російська культура століттями мала значний вплив на населення України і проникла в усі сфери життя.
«Жертвами русифікації стають несвідомі споживачі, зокрема молодь, яка є досить вразливою, спираючись на вік та загальну неосвіченість. Провели дослідження, під час якого спілкувалися із молоддю Житомирщини і дізнавалися, чому ж відмовитись від культури окупанта для них так складно. Зокрема, вказували на невелику кількість українськомовного контенту чи навіть демонстрували повне нерозуміння, чому взагалі прослуховування російської музики є проблематичним, – веде далі Мирослава Дубина.
– Вважаємо, що споживання російського продукту призводить до занепаду української культури, свідомого знищення історичної спадщини та, врешті, втрати національної ідентичності. Через спільне історичне минуле в нашій державі є ознаки русифікації, які призводять до тихої окупації нашої культурної спадщини.
Через це деградує українська наукова думка. Занадто довго залишався знеціненим продукт, створений рідною мовою, що й вплинуло на достовірність споживаної молоддю інформації. Проєкт «Розвій» спрямований на вирішення проблеми споживання і поширення російського контенту та мови серед молоді. Наша цільова аудиторія – молодь Житомира віком 14-24 роки, у першу чергу школярі й студенти. Можуть бути залучені особи старшого віку шляхом впливу через учасників/учасниць проєкту. Основну діяльність спрямовуємо на тих, хто має намір перейти на українську мову чи вже робить це, шукає можливість покращити свої навики і знання, слухаючи музику, читаючи книги, вивчаючи історію, детальніше знайомиться з культурою і традиціями свого народу без російській фейків та міфів».
Допомагають учасникам проєкту не лише покращити свій рівень володіння українською та дізнатися багато корисного про все українське, але й заново відкрити рідне місто, працюючи над виконанням завдань і розгадуванням загадок. Приміром, 9 червня влаштували квест-екскурсію, маршрут якого команда розробила самостійно, а за консультаціями зверталися до менторки програми «UPSHIFT» та волонтерки арт-простору «Вежа» Аліни Кундіч. Саме вона радила, які локації краще обрати та забезпечила включення у маршрут Водонапірної вежі.
Хлопці і дівчата з команди «United as one» кажуть, що подібних на їхню ініціатив у місті не так й багато, тому мають намір продовжувати проєкт «Розвій» і після закінчення грантової підтримки (протягом 3 місяців) та зробити його довготривалим. Вже мають пропозиції від зацікавлених допомогти з цим і надати майданчик для впровадження. Крім цього, створили власну «банку», куди збирають кошти на подальший розвиток проєкту. Днями частину від зібраної суми переказали на допомогу постраждалим через підрив Каховської ГЕС.
Юлія Демусь
Будьте першим, хто прокоментував "У Житомирі студенти запустили проєкт «Розвій»: популяризують українську мову та культуру серед молоді (ФОТО)"