«Чорна п’ятниця»: Як вберегти себе від необдуманих покупок та величезних витрат

Сьогодні, 29 листопада, по всій Україні стартував шалений розпродаж року «чорна п’ятниця». Попри очевидні переваги такого розпродажу не варто забувати, що перш за все «чорна п’ятниця» — це хід маркетологів, які прагнуть заманити якомога більше клієнтів, і стимулювати їх купити якнайбільше речей через «суттєві знижки». Як наслідок можна отримати не лише купу непотребу, а й шкоду для здоров’я, гаманця і сімейного спокою. То що ж таке «чорна п’ятниця»?

Чорна п’ятниця — це остання п’ятниця листопада, яка не є офіційним святом, але багато людей, окрім торговців, у цей день беруть вихідний, щоб «вигідно» закупитися. У цей день багато магазинів можуть відчинитися раніше, і пропонувати «серйозні» знижки першим покупцям аби залучити якомога більше клієнтів. 

Зазирнемо трохи в історію, звідки ж пішло це нашестя шалених знижок? Родоначальником «чорної п’ятниці» є американець Френк Вулворт, який започаткував явище знижок ще наприкінці 19 століття. Френк Вулворт працював продавцем у магазині роздрібних товарів і не міг спокійно торгуватися з покупцями та кожного разу встановлювати різну ціну на один і той самий товар, зважаючи на зовнішні статки своїх клієнтів. Він багато через це нервував, тому одного дня він придумав встановити на всі товари однакову ціну — 5 центів, і покупці одразу скупили всі його товари. Так і з’явилося поняття «розпродаж». Вже потім продавці магазинів зрозуміли, що найбільший прибуток вони можуть отримати перед святами за рахунок розпродажу.

Проте зараз це працює трохи інакше. «Британські вчені» зробили невтішні висновки щодо «чорної п’ятниці». Згідно з їхнім звітом, лише 5 % товарів продавці пропонують з реальними знижками. Інші ж просто обманюють переклеюванням бірок з тими ж цінами. 

«Експерти з Туманного Альбіону відстежували вартість різних товарів за півроку до Black Friday і під час розпродажів. Виявилося, що 61% позицій були дешевше до Чорної п’ятниці. Тому, попередили дослідники, потрібно уважно вивчити пропозиції рітейлерів перед тим, як розщедрюватися», — пише редакція UBR.ua.

Крім того, Уляна Супрун переконана, що така омана може принести стрес не лише для гаманця, а й для нервової системи.

«Навіть якщо ви величезний фанат шопінгу, істерія довкола знижок та полювання за вподобаними речами і вас може змусити почуватися нервово, знічено чи розгублено. Усі хочуть купити найкращі товари за якомога менші гроші, ухопити саме ту модель самого того кольору. Саме тому шопінг у чорну п’ятницю, як і під час інших великих розпродажів чи акцій, перетворюється буквально на полювання, а відтак — суцільний стрес. Натомість хтось може переживати стрес через неможливість взяти участь у цьому святі знижок — через фінансовий стан, інші актуальні пріоритети, абощо. Крім психологічних, існують і фізичні загрози від перебування у великому скупченні людей — тобто в торговельному центрі під час знижок. Коли всі поспішають і штовхаються, можна впасти та травмуватися. У натовпі, в задусі та „на нервах“ може підвищитися тиск — так виникає ризик інфаркту та інсульту. Будьте обережні та намагайтеся уникати великих та гучних скупчень людей», — пише вона на своїй сторінці Фейсбук.

Для того, щоб зберегти своє здоров’я та наповнений гаманець, слід дотримуватися таких порад:

  • Заздалегідь обдумайте, що потрібно купити. Перегляньте наявні пропозиції, анонси магазинів щодо знижок, щоб завчасно знати де справді хороші знижки, а не блукати в цей день усіма точками торгових центрів. 
  • Встановіть бюджет та дотримуйтеся його. Пропозиції «чорної п’ятниці» компанії створюють, щоб заманити покупців. І продавці намагаються продати вам навіть те, що ви і не збиралися купувати. Так легко перевищити всі витрати, і навіть трішечки більше — наприклад, накупити в кредит.
  • Перед тим, як купувати новий одяг, перегляньте свій гардероб. Можливо вам потрібні саме нові штани, а не 10 кофтинка. Це збереже вас від подвійних витрат.
  • Ви можете купувати не речі, а досвід та враження. Подорожі, навчальні курси, книжки, квитки на концерти — роблять наc щасливими на тривалий час. На відміну від суто матеріальних речей.
  • Будьте чемними, не влаштовуйте бійки через речі, не штовхайтеся, аби швидше пройти у потрібний відділ, та не створюйте проблем іншим. Нехай шопінг буде приємним для всіх.
  • Будьте соціальні. Сторінки компаній в Facebook або Instagram — прекрасний спосіб дізнатися про ексклюзивні акції. Крім того, деякі магазини можуть пропонувати найбільші знижки своїм зареєстрованим в програмах лояльності клієнтам. Використовуйте різні купони, акції та знижки — чому б і ні?

«Чорна п’ятниця» дійсно хороша нагода придбати щось за зменшеною ціною, якщо ціни дійсно знижені. Але будьте обачливі, щоб не купити непотрібні речі, витративши при цьому всі гроші та отримавши головний біль.

Будьте першим, хто прокоментував "«Чорна п’ятниця»: Як вберегти себе від необдуманих покупок та величезних витрат"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*