Гендерний баланс у журналістиці

Гендерний баланс у журналістиці

Створення цінного контенту – необхідна вимога розвитку будь-якого видання. Одним з аспектів підвищення якості медіапродукт є дотримання гендерного балансу у публікаціях. Гендерні стереотипи у нашому суспільстві доволі розповсюджені й деякі журналісти не звертають на це уваги. Тому варто розглянути рекомендації для дотримання гендерного балансу у своїх матеріалах.

Уникайте стереотипів. Стереотипи, навіть якщо вони позитивні для певних груп, завжди є дискримінацією. А медіа сьогодні відіграє важливу роль у трансформації суспільства, кидаючи виклик застарілим нормам і гендерним установкам.

Дотримуйтеся балансу думок. Варто забезпечити рівні присутність  чоловіків і жінок як джерела інформації, а також однакову кількість цитат чи коментарів. Готуючи матеріали, важливо заздалегідь планувати та уточнювати, як охопити погляди представників обох статей. Жінки в ролі експерток для матеріалів мають бути представлені завжди, бо слід запам’ятати, що не існує виключно чоловічих справ і навпаки.

Не давайте оцінку зовнішності. В умовах відсутності уявлень про повагу до особистих кордонів дискримінація за ознакою зовнішності продовжує процвітати. Не потрібно забувати, що краса суб’єктивна й не має нічого спільного з особистими рисами людини, а оцінюючи чиюсь зовнішність ви підтримуєте нерівність.

Будьте сучасними. Жінки цілком можуть професійно говорити не лише про особисте життя, кулінарію, дім, сім’ю, але і про економіку, політику, право, космос, технології, АТО, міжнародні відносини й все на світі.  Так само як і чоловіки абсолютно здатні професійно говорити про кулінарію, родину, дітей, зовнішність, особисті стосунки тощо. Жінки в ролі експерток для матеріалів мають бути представлені завжди, бо слід запам’ятати, що не існує виключно чоловічих справ і навпаки.

Не використовуйте сексизму. Деякі медіа деколи продовжують активно тиражувати найгірші із застарілих кліше. Найбільш поширені  — тенденції сексуальної об’єктивації та міф про “призначення” людей. Наприклад фрази,  “представниці прекрасної статі”, “справжній чоловік”, “справжня жінка”. Таких висловів варто уникати у своїх публікаціях.

Використовуйте фемінітиви. Робіть жінок видимими в соціальному житті. Використовуючи фемінітиви ви показуєте, що жінки мають рівні права з чоловіками й можуть обіймати посади, які раніше стереотипно вважалися «нежіночими». Зараз фемінітиви можна назвати лінгвістичним засобом боротьби за гендерну рівність. А їхній активний ужиток у ЗМІ — важлива частина реальних змін, які допоможуть збудувати толерантне суспільство.

Отже, медіа є одним з інструментів формування нової реальності. І саме завдяки якісним матеріалам, сюжетам та публікаціям ми зможемо побудувати реальність без дискримінації, утисків та упередженого ставлення.

Софія Микитюк

Гендерна дискримінація у школах: проблема, що потребує уваги

Будьте першим, хто прокоментував "Гендерний баланс у журналістиці"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*