K-POP: причини популярності

Якщо ви десь чули про “кей-поп”, але досі не розумієте, що це за заклинання та чому воно таке популярне, то ця стаття створена для вас.

Пояснюю,  “кей-поп” або k-pop – це музичний жанр, котрий виник у Кореї. Він поєднує у собі безліч інших жанрів, наприклад, рок, танцювальна музика та інші. Коротко кажучи, K-Pop – Korean pop – корейська попмузика.

Повернемося до причин популярності цього музичного жанру. Коли ми запитаємо у будь-якого кей-поп фаната, чому він або вона захоплюються цією музикою, то перша відповідь буде завжди однакова. “Це те, що дарує мені почуття щастя”. Ви, мабуть, думаєте, чому відповідь перша, їх що багато? ТАК! Їх існує незліченна кількість. Нижче наведені деякі з них.

Доступність. Існує міф про те, що кей-попом цікавляться лише підлітки, але це не так. Для кей-попу, як і для музики в цілому, немає жодних вікових, гендерних, мовних бар’єрів.

У вас може виникнути запитання: “Як це немає мовного бар’єру? Вони ж співають корейською.” Так, більшість пісень дійсно написані корейською мовою (навіть, якщо є пісні англійською або із використанням англійської мови, китайською, японською), але музика – це більше, ніж просто слова. Тут важливішу роль відіграють почуття. Більше того, айдоли (так називають артистів) пишуть пісні, опираючись на власний життєвий досвід, на свої переживання. Це дозволяє їм зблизитися зі слухачами, оскільки кожен може віднайти себе у пісні.

До того ж, як ми уже згадували, кей-поп є, так званим, стильовим мешапом. Тому його дуже легко полюбити.

Візуал та “перфоманс”. Одним із головних факторів, що пояснюють популярність кей-попу є поєднання музики та особливого “набору”, який її завжди супроводжує.

Цей набір включає в себе приголомшливі виступи, пісні, які часто містять певну історію та тематику, зовнішній вигляд айдолів, тобто костюми, мейкап… Усі деталі продумані на 100%.

Особливу увагу варто приділити тому, що айдоли співають та танцюють одночасно. Ні, це не просто “туп-туп сюди, туп-туп туди, там постояли, рукою помахали”, як часто роблять наші артисти ( або не роблять взагалі). Тут йде мова про надзвичайно складні танці, створені хореографами, для яких необхідні інтенсивні тренування.

Це в свою чергу приваблює не лише фанатів-меломанів, але й тих, кому подобається танцювати.

Усі ми знаємо, що майже кожна пісня має свій кліп. Так от, у кей-попі це майже короткометражні фільми, де кожна деталь має особливе значення. Це також допомагає росту популярності корейської музики.

Кей-поп айдоли – талановиті артисти. Дуже талановиті. Дуже старанні. Це все тому, що перед тим, як увійти до складу певної групи, вони проходять відбір та довго займаються співами, танцями, грою на музичних інструментах та іншим. Навіть для того, аби стати “трейні” (тим, хто потрапив до компанії і вже тренується, але ще не увійшов до групи) треба також пройти прослуховування, яке складається із декількох етапів. Коротко кажучи, айдолів там “просіюють”, наче борошно через сито.

Близкість всередині групи. Дивлячись на кей-поп групи, складається враження, що вони – одна сім’я. Можливо це відбувається тому, що більшість айдолів знайомі ще зі школи або ж довгий час були у рядах “трейні”, або в через те, що вони проживають разом у спеціальних гуртожитках. Але фанати завжди помічають цю близкість, бо вона вказує на бездоганну командну роботу та те, що вони не вдають із себе “ідеальних”.

Контент від айдолів. Одним із завдань кей-попу є розважати. Та і самі айдоли часто не проти подуркувати, повеселитися та цікаво провести час, хоч і під прицілом об’єктивів. Групи або ж сольні артисти часто беруть участь у різних телешоу, проектах та створюють колаборації з іншими групами. Це є однією із ключових характеристик кей-попу, яка подобається фанатам.

Зв’язок айдолів із фанатами. Мені здається, що я ніколи у житті ще не бачила такої прив’язаності та поваги до фанатів, як це роблять кей-поп айдоли. Кожна група або сольні артисти завжди особливо називають своїх фанатів. Наприклад, у BTS – Army, у TXT – MOA, у Stray Kids – Stay. Цікавим є і той факт, що кожна назва фандому має своє приховане й не менш особливе значення. Розберемо на прикладі групи Stray Kids, що перекладається, як Загублені або бездомні діти. Назва їхнього фандому Stay, що перекладається, як залишайся, створена із назви групи. А ще учасники бенду мають свій девіз – Stay, you make Stray Kids stay. Це, звичайно, зачіпає серденько фанатів. Окрім цього, групи часто пишуть пісні, що присвячені їхнім прихильникам, спілкуються з ними у соцмережах, проводять прямі трансляції. Коротко кажучи, у кей-попі існує кругообіг любові між фанатами та айдолами.

Культура фандомів. Коли ти починаєш цікавитися якось кей-поп групою, то знову ж таки, складається враження, що ти потрапляєш у сім’ю, де вік, стать, національність та все інше не мають значення.

Навіть у такий складний для українців час, іноземні фанати підтримують фанатів із України. На одному із концертів BTS вони роздавали прапорці України тим, чиє місце було біля сцени, робили плакати із закликами підтримувати Україну та робили благодійні внески. Чому? Тому що фандом = сім’я, яку об’єднують спільні інтереси.

Що таке кей-поп та чому він став новим окремим жанром сучасної музики?

Анастасія РОМАНЧУК

Будьте першим, хто прокоментував "K-POP: причини популярності"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*