Кінець епохи? Житомирський трамвай відзначає 120 річницю

У Житомирі 22 серпня відзначають 120 річницю трамвая. Пасажирський трамвай в Житомирі відкрили ще в далекому 1899 році. За часів розквіту житомирського трамвая у Житомирі діяли 5 маршрутів, однак сьогодні залишився тільки один. На балансі ТТУ нині перебуває близько 30 вагонів, але майже всі вони потребують капітального ремонту.

За останні роки житомиряни навіть пропонували позбутися трамвая як такого, а міський голова планував запустити замість трамвая тролейбуси. Втім, ситуація наразі так і не змінилася. Трамваї продовжують курсувати звичним житомирським маршрутом і про його ліквідацію поки ніхто не говорить.

Натомість відомий житомирський краєзнавець Георгій Мокрицький переконаний, що трамвай потенційно може стати основою мережі громадського транспорту у Житомирі.

За його словами, це можливо втілити в життя у тому разі, якщо формувати компактне місто з щільною забудовою в центрі та ближніх околицях. 

“Якщо забезпечити рух окремо від автомобілів, а їх кількість буде лише зростати, то можна мати чудову альтернативу. Наразі ж ключовими напрямками розвитку може бути Польова – відгалуження від депо по Вітрука вниз, а також відновлення лінії до Сінного ринку, там багато житла, а тролейбуси далеко”, – переконаний Георгій Мокрицький. 

Крім того, трамвайні колії у Житомирі передбачені ще й на Київському шосе та навіть Проспекті Незалежності. Передбачено це навіть у Генеральному плані Житомира, який щоправда до цього часу не затверджений офіційно.

У Генплані Житомира крім звичної для житомирян схеми руху, трамвай мав би рухатися Проспектом Незалежності та Київським шосе аж до аеропорту. Втім, це лише на проекті Генерального плану. Насправді ж влада міста у майбутньому має намір таки позбутися одного з найстаріших видів транспорту.

«Я вже кілька разів пропонував таку дискусію, але люди дуже негативно ставляться до самої думки про заміну трамвая іншим видом транспорту. Треба розуміти, і я вже не раз говорив, що заміна трамвайної колії на сучасну трамвайну колію дуже вартісна: 1 км обійшовся, наприклад, Львову в 35-36 мільйонів гривень. У нас треба замінити 15 кілометрів і приблизно це буде коштувати 15 млн євро. Крім цього один сучасний двосекційний трамвай коштує майже мільйон євро, а нам потрібно близько 10 трамваїв. Тому вартість цього проекту – 20-25 млн євро, і ми розуміємо, що ніхто такі гранти не дасть, треба брати кредити, а потім їх віддавати », – сказав міський голова Сергій Сухомлин.

Будьте першим, хто прокоментував "Кінець епохи? Житомирський трамвай відзначає 120 річницю"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*