Вже близько місяця житомиряни активно скаржаться на колір води та її запах. Щодня на різних вулицях та в різних районах міста з крану тече то бура, то жовта вода. А про запах взагалі мова не йде, таке відчуття що не вода, а каналізаційні стоки. Проте на обурення містян у комунальному підприємстві “Житомирводоканал” розводять руками. Кажуть, що поки не зміниться спекотна погода, а з нею вміст марганцю у воді, вплинути на якість послуг не можуть. Крім того пояснюють, що забарвлення, а точніше яскравість бурого у воді, залежить й від стану внутрішньобудинкових мереж, які знаходяться на балансі ОСББ та ЖЕКів.
“Для того, щоб забрати надлишковий марганець, нам довелося збільшити кількість хлору, щоб знезаразити цю воду, і також кількість коагулянту. Зрозуміло, що коли воно (ред. вода) проходить через труби, які в нас також не в найкращому стані, то дещо змінюється. Кольоровість води усунути зараз ми не можемо ніяк. Як тільки стабілізується рівень марганцю, одразу після цього ми промиємо мережі для того, щоб забрати можливі накопичення в трубах”, – пояснила начальниця управління по зв’язках з громадськістю КП “Житомирводоканал” Лілія Погрибна.
Вона також наголосила, що поки температурний показник не знизиться і, відповідно, не впаде рівень марганцю у воді, доти її колір та запах не зміниться. Очевидно, що містянам доведеться потерпіти такі незручності ще як мінімум місяць.
“Ми збільшили дози хлору, збільшили дози коагулянту – це також додаткові витрати. Окрім того дещо в технології очищення води ми змінили, тому це також додаткові енерговитрати. Все, на що ми можемо вплинути зі свого боку та все, що від нас вимагається, ми все робимо. Але, на жаль, на те, в якому стані знаходяться наше водосховище, джерела водопостачання та, відповідно, на погодні умови, ми не можемо вплинути. Очисні споруди будувалися ще в ті часи, коли, в принципі, не існувало такої проблеми з марганцем”, – сказала Лілія Погрибна.
У “Житомирводоканалі” також розповіли, що крім природніх умов на якість води впливають також внутрішньобудинкові мережі, за які підприємство не несе відповідальності:
“В різних точках міста різна ситуація: в тих будинках, в яких змінені внутрішньобудинкові комунікації, вода теж дещо відрізняється, але критичних труднощів немає. Я, наприклад, перу білі речі і в мене вода не занадто брудного кольору, вона трошки видозмінена, але не критична. В будинках з незаміненими внутрішньобудинковими мережами відповідно ситуація набагато гірша. Більша частина скарг на дуже бурий колір води надходить з будинків, де не замінені комунікації. Це компетенція не водоканалу, а управляючих компаній ЖЕКів і ОСББ”.
Начальниця управління по зв’язках з громадськістю також запевнила, що якщо мешканці звертаються в лабораторію, то працівники лабораторії виїжджають, безкоштовно роблять забір води та надають мешканцям результати аналізів.
“В нас є багато споживачів і колег, які не купують бутильовану воду, вони готують з тієї води. Вода повністю відповідає держсанпіну. Так, є певна кольоровість та запах, але це ніяк не впливає на те, можна цю воду вживати чи ні. На Житомирводоканалі працює 700 людей. Так, певні відділи користуються бутильованою водою, але не у всіх відділах у нас є бутильована вода, тому ми набираємо в чайник водопровідну воду, кип’ятимо і п’ємо чай”, – поділилася Лілія Погрибна.
Будьте першим, хто прокоментував "Можна пити: попри сморід та колір “Житомирводоканал” переконує, що вода з кранів цілком безпечна"