Stay with Ukraine
Stay with Ukraine
coin24 crypto exchange
1X FAN models
1xfan manager
coin24 crypto exchange

Основні зміни щодо функціонування спеціальних шкіл

Основні зміни щодо функціонування спеціальних шкіл

Спеціальна освіта в Україні становить складну, розгалужену і диференційовану систему корекційних закладів, реабілітаційних і медико-психологічних центрів, навчально-виховних комплексів, спеціальних класів в закладах загальної середньої освіти. В Житомирській області функціонує 12 закладів спеціальної освіти, з яких 1 навчально-реабілітаційний центр (далі НРЦ) та 11 спеціальних шкіл, які мають пансіони. Відповідно до статистичних даних у 2024/2025 навчальному році в них здобувають освіту 1152 дитини, з яких 653 проживають в пансіонах, 447 приходять лише на навчання. Організаційні засади діяльності спеціальних шкіл та НРЦ визначено в положеннях про спеціальну школу та навчально-реабілітаційний центр, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 221. У листопаді 2021 року було внесено зміни до цих положень, згідно з якими спеціальна школа та НРЦ є закладами загальної середньої освіти і підпорядковуються Міністерству освіти і науки України. Головні зміни щодо функціонування спеціальних шкіл:

  • психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги в цих школах можуть отримувати діти, які не є учнями (вихованцями) цієї спеціальної школи, на платній основі відповідно до висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, наданого інклюзивно-ресурсним центром, або індивідуальної програми реабілітації (за наявності), або рекомендацій закладів охорони здоров’я, у якому спостерігається дитина, та на підставі договору між закладом освіти та батьками (іншими законними представниками) про надання таких послуг (допомоги);
  • у спеціальній школі можуть відкриватися класи з поглибленою професійною орієнтацією. Зарахування учнів до таких класів здійснюється з урахуванням побажань батьків (інших законних представників), якщо учням не протипоказане навчання за певною професією. Для цього в закладі, за наявності відповідної навчально-матеріальної бази, можуть створювати 12 і 13 класи.
  • спеціальна школа може мати у своєму складі філії та пансіон як структурні підрозділи. Школи зможуть надавати реабілітаційні послуги на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності, у тому числі ліцензії на провадження з медичної практики.
  • особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу, забезпечує асистент учителя та асистент вихователя групи подовженого дня. Учні зможуть задовольняти соціальні потреби завдяки роботі асистента учня (вихователя) – соціального робітника або батьків.

Навчально-реабілітаційні центри тепер мають право:

  • проводити для педпрацівників закладів освіти, інклюзивно-ресурсних центрів, батьків (інших законних представників) семінари, тренінги, стажування, заходи з підвищення професійної майстерності тощо;
  • створювати можливості для проходження практики здобувачами фахової передвищої та вищої освіти відповідних спеціальностей;
  • забезпечувати навчання для осіб з особливими освітніми потребами, які не мають складних порушень розвитку, через створення окремих класів.

Будьте першим, хто прокоментував "Основні зміни щодо функціонування спеціальних шкіл"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*