Які права має покупець у супермаркеті чи магазині

Щоб не потрапити у неприємну ситуацію та поставити на місце не надто вихованого охоронця у супермаркеті кожен споживач має знати про свої права, які гарантуються законом.  Журналісти Times.Zt сформували для вас декілька порад, які можуть стати в нагоді кожному житомирянину.

    1. Чи можна заходити в магазин з тваринами?
    2. Чи обов’язково залишати речі у камерах схову?
    3. Чи можна фотографувати товари?
    4. Чи можна споживати товар до його оплати?
    5. Що робити, коли ціна товару з чеку відрізняється від ціни, вказаної на ціннику?
    6. Чи може охорона оглядати речі покупців?

До супермаркету з домашнім улюбленцем?

Правила утримання тварин громадянами приймаються органами виконавчої влади в кожному місті індивідуально. В більшості випадків вони однакові та забороняють перебування з тваринами на території супермаркетів. В Житомирі такі правила також розроблені. Ознайомитись з ними можна на сторінці Житомирської міської ради.

Однак кожен магазин, який проти того, щоб до його зали заходили з тваринами, зазвичай повідомляє про це спеціальними табличками. Іноді таку інформацію на вході до магазину може озвучити охоронець. Обумовлюють заборону порушенням санітарних норм.

Але якщо людина і зайшла до магазину з твариною, все що може вимагати керівництво – це вивести тварину з магазину. Жодних штрафів за подібні дії закон не передбачає.

До того ж, у Житомирі вже з’явилися заклади, дружні до тварин. Зазвичай вони проявляють свою позицію спеціальною табличкою з поміткою «pet-friendly».

Права споживачів - В магазин з тваринами

Речі – у комірку?

Охорона магазину не може заборонити покупцеві увійти до магазину зі своєю сумкою або пакетом, де знаходяться власні цінні речі. Більшість супермаркетів пропонує залишати речі в комірках, що знаходяться при вході до торговельного залу. Однак, супермаркет не надає послуги зі зберігання речей, а тому відповідальності за речі залишені у комірках схову він не несе.

Права споживачів - шафи, сховища

Для того, щоб відчинити подібну комірку, злочинцю не знадобиться багато часу, а от повернути втрачені речі буде набагато складніше, або й зовсім неможливо. Єдине в чому зможе допомогти в такій ситуації супермаркет – це надати відео з камер спостереження.

У деяких супермаркетах вигадали альтернативний варіант – на товари, які споживач проносить до торгівельного залу охоронець наклеює спеціальні наліпки. Вони вказують на те, що цей товар покупець придбав у іншому місці.

Чи можна фотографувати товари?

Права споживачів в магазині, супермаркеті

Покупець, за необхідності, може зробити фото товару. Якщо ж працівники супермаркету забороняють це робити, або просять видалити зроблені знімки, то слід пам’ятати про те, що  Конституція України надає кожному українцю право вільного збирання, збереження, використання та поширення інформації.

Чи можна споживати товар до його оплати?

Закон «Про захист прав споживачів» не має конкретного пункту, що забороняв би споживати товар до моменту його оплати. Тому покупець може відкрити якийсь товар, але за умови його обов’язкової оплати на касі.

Також не слід забувати, товар є власністю супермаркету до того моменту поки ви за нього не заплатите.

Помітивши, що людина, наприклад йде по торговельному залу та п’є сік, охоронець може попередити про те, що вона має обов’язково розрахуватися за нього на касі. Якщо покупець відмовиться оплатити товар, працівники супермаркету мають право викликати поліцію.

Що робити, коли ціна товару з чеку відрізняється від ціни, вказаної на ціннику?

Напевно, кожен зіштовхувався з ситуацією, коли ціна на ціннику не відповідає ціні в чеку. Іноді люди взагалі не звертають увагу на те, за якою ціною їм продали товар, іноді помічають різницю, але мовчки йдуть з магазину, а іноді намагаються вирішити проблему.  Однак відповідь продавців, з якою може зіштовхнутися покупець в такій ситуації практично завжди однакова: «Ми проводили переоцінку, не встигли замінити цінники. Можемо оформити повернення покупки». Але магазин повинен повернути вам різницю між ціною яку ви заплатили та ціною, що була вказана на ціннику, а не відміняти покупку. Якщо продавець відмовляється повертати гроші, покупець може звернутись зі скаргою до адміністрації магазину або у поліцію.

Закон України «Про захист прав споживачів» надає українцям право на отримання необхідної, достовірної та своєчасної інформації що стосується продукції. Таку інформацію про ціну, умови та правила купівлі товару покупець має одержати до того, як він його придбав.

Існує й спеціальна Інструкція, відповідно до якої, провівши переоцінку товарів,  працівники магазину повинні замінити неактуальні ціни на нові шляхом закреслення на цінниках попередньої ціни і зазначенням на них нової. При цьому зміна ціни повинна бути засвідчена підписом відповідальної особи. Правильність цін на товари, що вказані на цінниках, робітники супермаркетів повинні перевіряти до початку робочого дня.

Чи може охорона оглядати речі покупців?

Охоронець не має права власноруч оглядати речі покупця. Здійснювати такі дії можуть працівники поліції або Державної служби охорони і лише за існуючої підозри у тому, що відвідувач магазину вчинив крадіжку.

Якщо працівник охорони магазину наполягає на огляді ваших особистих речей, ви маєте право відмовитися. Для початку охорона має переглянути відео з камер спостережень та за необхідності викликати поліцію.

Тетяна ОВСІЄНКО


Раніше TIMES.ZT писав: Небезпека на полицях магазинів: як правильно обирати продукти харчування

Будьте першим, хто прокоментував "Які права має покупець у супермаркеті чи магазині"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*