#Лайфхак: Як обрати альтернативні засоби для пересування по місту Житомиру та за його межами

Як обрати альтернативні засоби для пересування по місту Житомиру
Як обрати альтернативні засоби для пересування по місту Житомиру

Альтернатива. Що криє під собою дане слово? Можливості, варіанти, інші шляхи. Ось і я сьогодні пропоную Вам зануритися у значення цього слова на ділі.

Сьогодні пропоную пошук альтернативних засобів пересування. Так, саме пересування, адже вважаю транспортну проблему нашого міста однією з найважливіших, та й щоб не лукавити, не лише нашого міста ця проблема стосується, а  України зокрема. Я не збираюсь ще раз описувати плюси чи мінуси реформ у нашій країні, говорити про те, як «підвищився» рівень комфорту у житомирських «маршрутках» і т.п., я пропоную інший шлях – альтернативу. Адже у еру технологій, гріх ними не користуватися… Безліч умів працюють на те, щоб наше життя стало краще і простіше, комфортніше. Що ж я пропоную? Розглянути: як ми можемо зекономити наш час і гроші, не втративши у комфорті.

ПІШІ ПРОГУЛЯНКИ

 Як би це банально не звучало – але це також можливість дістатися до потрібного пункту.

ПЛЮСИ:

  • однозначна користь для здоров’я;
  • економія ваших коштів;
  • можливість відірватися від буденного і розвіятися

МІНУСИ:

  • комфорт залежить від того, як ви одягнені та від погоди, тобто, не завжди від вас;
  • велика трата часу.

Отже, якщо ви нікуди не поспішаєте і погода дозволяє вам пройтися – подивіться на плюси, вони того варті. Інколи нам ліньки пройтися одну-дві зупинки, а коли приходить поважний вік – жалкуємо, що мало приділяли уваги своїм ногам та здоров’ю в цілому, адже помірні фізичні навантаження – це користь для організму.

ВЕЛОСИПЕД

 На жаль, наше місто не пристосовано для велосипедистів та наші мешканці і водії звикають бачити все більше водіїв двоколісних на дорогах, і рівень культури, по відношенню до них, росте. Тому, на мою думку, це гарна альтернатива громадському транспорту і за роверами майбутнє.

ПЛЮСИ та МІНУСИ майже ті самі, що і від піших прогулянок, але мають відмінності у тому, що: велосипедом йде більша економія часу та більша користь для здоров’я, але він має ціну, йому потрібне місце зберігання і паркування.

Отже, насправді дуже гарна альтернатива громадському транспорту. Набуває все більшої популярності у розвинутих країнах та у молоді, іноді є просто не замінним у сільській місцевості та на ґрунтових дорогах. Але поки наше місто просто не готове до нашестя велосипедистів, та я вірю, що це не на довго.

 ТРОЛЕЙБУСИ/ТРАМВАЇ 

 Враховуючи ціну перевезення – не вважаю доцільним коментувати якість. Було б добре, насправді, оновити рухомий склад, адже наявність валідатора в зламаному тролейбусі, в якому через усі щілі заливає дощ і будь-яке сидіння пошарпане так, наче на ньому проводила кожну ніч вся родовідна Тюдорів, не робить його комфортнішим.

ПЛЮСИ:

  • ціна;
  • екологічна чистота;
  • підтримка бюджета міста.

МІНУСИ:

  • низький рівень комфорту;
  • часто потрібно підлаштовуватись під графік;
  • вірогідність того, що ви не зможете їм скористатися у «час пік»;
  • відносна повільність пересування.

АЛЬТЕРНАТИВА:

  •  піші прогулянки;
  • велосипед;
  • маршрутні таксі;
  • таксі;
  • мобільний додаток «Тачку».

МАРШРУТНІ ТАКСІ

Або як люблять їх називати наші містяни: «маршрутки». Так, ціну підняли, а про якість забули. Хто винен? Правильно – пенсіонери, адже перевізники не очікували, що пільгові категорії будуть користуватися своїми правами. Сміх та й годі! Дали право цим категоріям на пільги – будьте ласкаві, виконуйте ваші зобов’язання і не шукайте винних! Не хочу вдаватися в розгорнуті дискусії чи статті на сто сторінок про реальну вартість перевезення: прийняли рішення про підняття цін – виконуйте шановні перевізники взяті на себе зобов’язання щодо перевезення пільгових категорій та якості обслуговування!

ПЛЮСИ:

  • більшість «маршруток» все ж таки комфортніші ніж трамваї/тролейбуси;
  • зазвичай рухаються трошки скоріше трамваїв/тролейбусів;
  • нижча ціна за перевезення, ніж у таксі.

МІНУСИ:

  • низький рівень комфорту;
  • забруднюють навколишнє середовище;
  • значно більша ціна перевезення у відношенні до трамваїв/тролейбусів;
  • неналежне виконання графіків руху у вранішній та вечірній час;
  • відносна повільність пересування у порівнянні з таксі.

АЛЬТЕРНАТИВА:

  • піші прогулянки;
  • велосипед;
  • трамваї/тролейбуси;
  • таксі;
  • мобільний додаток «Тачку».

Отже, на жаль, мінусів більше, ніж позитива, цим можна пояснити такі емоційні та раптові обурення на будь-які закиди щодо збільшення вартості проїзду, тому що цим видом громадського транспорту користується переважна більшість містян і кожного разу вони відчувають «покращення» якості перевезень вже сьогодні.

ТАКСІ

 Проблема Житомира, та й України зокрема, в неякісних послугах таксі дуже болюча, адже реально мала частка перевізників мають ліцензію на даний вид перевезення, тобто більшість автомобілів таксі – це «часники».  Звичайно знайдуться противники і захисники тих, хто «таксує» самотужки, але особисто для мене головним є безпека. На жаль сідаючи до автомобіля, який не має ліцензії, ви тим самим наражаєте себе на ті самі небезпеки, що й сідаючи вночі за містом в незнайомий автомобіль. Звісно, є в місті реальні служби таксі, які мають власні чи орендовані автомобілі, мають ліцензії, офіційно працевлаштованих робітників, які сумлінно виконують свої обов’язки, та їх замало. Житомирський ринок пасажирських перевезень таксі заполонили мобільні додатки, які покликані допомагати містянам та власникам автомобілів зручно, якісно, економно здійснювати переміщення по місту та за його межами. Але є сервіси, які дійсно покликані допомагати, тобто є альтернативою таксі, один з них – це мобільний додаток «Тачку», про яку я розповім трохи згодом, і є сервіси які останнім часом тільки те і роблять, що заробляють для таксі дурну славу. Тому в цьому розділі я хочу описати роботу служби таксі та мобільного сервісу, або просто – посередників, який також інтерпретує себе як служба таксі.

Служба таксі має власні чи орендовані автомобілі, якщо навіть і долучають до співпраці «часників» – їх перевіряють і за ними слідкують. Особисто для мене показником того, що я потрапив саме на службу таксі, адже у місті у нас зараз є безліч «служб» таксі та мобільних номерів за якими їх можна викликати, це те, що диспетчер шукає для мене автомобіль у «ефірі», поки я «вішу на слухавці» або коли диспетчер одразу диктує мені номер авто, або коли на моє прохання, що мені конче потрібен автомобіль і я можу заплатити більше, починає при мені шукати мені авто. Все, всі інші «служби» таксі для мене не менше, не більше ніж диспетчерська платна служба. Чому я викликаю саме таксі? Тому що в 90% випадках мені потрібно швидко добратися з одного місця до іншого (запізнююсь на роботу, чи ще кудись, на вулиці жахлива погода і т.п.) або немає іншої альтернативи (ніч та погана погода і т.п.). А що я отримую, коли я замовляю авто у диспетчера мобільного додатку, а не у диспетчера служби таксі?

Відповідь:

«Ваше замовлення прийнято, чекайте sms».

А через хвилин 10-20 отримую sms:

«Вибачте, у вашому районі немає вільних автомобілів».

Вибачте, але що ви прийняли у мене, замовлення лапши? А можливо я в цей час стою під проливним дощем, очікуючи авто, якого і не існує. Ось ці «служби» вбивають реальні служби таксі, видаючи альтернативу за утопію. А що ж відбувається у ці 10-20 хв вашого очікування? Диспетчер приймає ваше замовлення, вписує точку відправлення і доставки у програму, яка вже видає їй суму замовлення, озвучує її вам, а програма розсилає на всі мобільні пристрої, у яких встановлений даний додаток, ваше замовлення, водії ж самі вирішують, брати його чи ігнорувати. Якщо вам все ж таки підвернеться вдача – до вас виїде автомобіль, якщо ж ні – чекайте «листа щастя» на ваш мобільний. Так чим же насправді займаєтья ця «служба» таксі? Простим посередництвом. Просто зводить одного бажаючого перевезення з іншим, який це може організувати, все. Жодної відповідальності, інколи власники таких сервісів навіть не здогадуються, хто і в яких умовах буде виконувати ваше замовлення, про яку вже безпеку тут можна говорити… Так, ці «служби» інколи підписують договори з власниками авто, та й деякі вже мають свої власні авто, але вони у більшому випадку замовлень залишаються посередниками. Що потрібно, щоб стати таксистом цієї «служби»? Приїхати на їх офіс (правда чув, що це не завжди), залишити копію техпаспорта і водійського посвідчення і завантажити мобільний додаток, проплативши за нього. Служби таксі відповідають за стан своїх авто, тому навряд чи до ваш приїде «корито», яке не милося кілька місяців з таким самим водієм за кермом, а ось посередник не може знати, в якому стані авто і водій, який приймає його, а відповідно і ваше, замовлення, та й йому байдуже, адже гроші він має не з вас, а з власників авто. Пам’ятаю, як пару років тому я загубив у машині таксі свій гаманець (розрахувався з водієм і поклав його на сидіння ззаду), прийшовши додому і помітивши це – одразу набрав службу таксі, через хвилин 10 мене набрав водій, сказав, що знайшов мій гаманець і через хвилин 10 мені його підвезе. Моє здивування було і в оперативності, і в тому, що в гаманці все було на місці, і те, що водій відмовився взяти від мене дяку за повернення мого майна (це було служба таксі «Гранд таксі»). І так само є живий приклад, коли у друга більше місяця тому викрали мобільний телефон, коли по дорозі він зупинився у кіоск, залишивши сумку, в якій був телефон, взявши з собою лише гаманець. Приїхавши на кінцеву точку телефону він вже не виявив, хоча з нього ж і викликав «таксі», зателефонувавши на «службу» таксі, у якій замовляв авто, диспетчер повідомила, що водій зв’яжеться з ним, а потім взагалі сказали, що таке авто у них на службі ніколи не перебувало (справа щодо крадіжки наразі перебуває на розслідуванні у поліції). Так, цими двома прикладами не можна характеризувати всі служби таксі і посередників міста Житомира, але на них можна побачити різницю між справжніми таксистами і «бомбилами», які прикриваються мобільними додатками. Згадайте, коли останнім часом ви відчували комфорт і безпеку в поїздці в таксі?

Тому я пропоную альтернативу: реальна служба таксі (я описував вище, як можна по телефону відрізнити службу таксі під посередників), посередник і, відкинувши посередників, безкоштовний мобільний додаток «Тачку» (сьогодні поговоримо саме про нього, так як наразі він є найбільш розповсюдженим у нашому місті). Вибір за вами.

ЕРА ТЕХНОЛОГІЙ або МОБІЛЬНІ ДОДАТКИ та СЕРВІСИ

  «ТАЧКУ»

Це не рекламна промоакція, це – альтернатива. Що ж це таке і з чим його їдять? У своєму мобільному пристрої ви можете завантажити цей додаток, пошукавши його в App Store чи Play Market. Благо, що в Житомирі вже є 3G і проблем з мобільним інтернетом у вас не повинно виникати. Абсолютна легка реєстрація, яка займає кілька хвилин. І все – ви сам собі диспетчер для пошуку автівки, що Вам підходить. Треба лише ввести звідки і куди ви хочете їхати і вашу ціну, можна поставити «торг», тоді учасники будуть пропонувати вам свою ціну, пару хвилин – і ви вже в дорозі. Зараз поговоримо про переваги і ризики цього виду пересування.

ПЛЮСИ:

  • ціна. Так як це й додаток розроблявся для того, щоб люди, які їздять по місту і за межами, могли знаходити собі попутників, тому і вартість перевезення може різнитися дуже сильно. Наприклад, я можу знайти собі попутника, коли їду на роботу, – він компенсує мені частину коштів, витрачених на пальне, а я довезу його у комфорті за ціну, набагато нижчу, ніж у таксі. Ціну регулюєте ви особисто, але чим більша ціна – тим швидше ви поїдете;
  • швидкість. Так як додатком користуються як таксисти, так і пересічні громадяни, то перевізників у додатку вистачає, що дозволяє вам швидко знайти потрібне авто. Рекомендую, якщо вам потрібно авто якнайшвидше – ставити галочку «торг» у ціні вашого перевезення – тоді ви зможете вибрати прийнятний вам варіант за менший проміжок часу;
  • комфорт. Так як додаток має рейтинг учасників, то перевізники зацікавлені у тому, щоб людину перевезти якомога комфортніше, щоб отримати високий бал відгуку, тим самим отримати високий рейтинг і довіру користувачів. Так само і замовник поїздки зацікавлений у тому, щоб поїздка пройшла «гладко», щоб його замовлення розбиралися якомога швидше.
  • право вибору. І замовник і виконавець перевезення бачать один одного у мобільному додатку. Замовник бачить марку авто, рік випуску, державний номер, при наявності, фото водія, його рейтинг, номер телефону. Виконавець бачить рейтинг замовника, фото, при наявності, номер телефону. Тобто і перший і другий можуть обирати, чи підходить їм це авто, чи підходить їм цей замовник. Так само ви можете забажати якесь спеціальне авто, чи спеціальні умови поїздки, просто зазначивши їх у побажання до поїздки;
  • легкість у користуванні. Для замовника реєстрація триває до 5 хвилин, далі ви просто відкриваєте додаток і за кілька хвилин отримуєте потрібен вам результат. Для виконавця час реєстрації займає до 10 хвилин, далі у режимі онлайн у додатку вам відображаються всі актуальні замовлення.

МІНУСИ:

  • безпека. На жаль ніхто не може гарантувати вам вашу безпеку. Але зважаючи на те, що і в таксі, і маршрутному таксі, та навіть і в тролейбусі вам ніхто її не може гарантувати, ваша безпека у ваших руках. Вас не захистять від шахраїв та мерзотників, але тут ви можете знати, на що вам очікувати, просто подивившись на рейтинг.

Отже, насправді цей додаток є дуже хорошою альтернативою таксі, саме не реальним службам таксі, а посередникам, які обіцяють вам, що ваше замовлення буде виконано на 100%, а потім просто присилають sms з відмовою, або ще гірше – приїжджає «корито» не мите з таким самим водієм.

 «БЛАБЛАКАР»

 Напевно найбільш відомий безкоштовний додаток для подорожей, який зарекомендував себе, як чудова альтернатива автобусам та інколи навіть потягам, проста програма для пошуку попутників. Алгоритм роботи майже той самий, що і в додатку «Тачку», але він покликаний на забезпечення потреб у пересуванні на більші відстані, між областями, по Україні. Наприклад, завжди його використовую у подорожі в Київ: за 50-60 гривень тебе з комфортом, кращим ніж у наших автобусах, набагато швидше і дешевше доправлять у столицю. Коли ти приходиш на Площу перемоги о 7:30 і відправляєшся о 9:00 з Житомира за 80 гривень та прибуваєш під 11:00 в Київ – ти розумієш, що «Блаблакар», це вже не альтернатива – це єдиний нормальний вид пересування до Києва.

Наголошу лише на одному: не впевнені у вашому попутнику – віддайте перевагу іншому, дивіться рейтинги, поспілкуйтеся з водієм чи попутником до подорожі – складіть про нього враження і вирішуйте.

САЙТИ: http://della.ua та https://lardi-trans.com

 Якщо ж у вас є потреба у перевезенні великої кількості людей, чи будь-яких речей, вантажів тощо, тобто вам потрібні пасажирські чи вантажні перевезення – раджу скористатися безкоштовними послугами даних сайтів. Працюють вони таким чином: ви, замовник перевезення, розміщуєте на сервісі вашу пропозицію щодо перевезення, а виконавці перевезення, автотранспортні підприємства, за невелику щомісячну платню можуть побачити на цій же платформі ваше оголошення та зв’язатися з вами для його виконання. Переваги у цьому виді пошуку перевізників просто небачені, адже ви економити свій час, продзвонюючи каталоги автопідприємств, сподіваючись знайте потрібне вам, економити свої гроші, адже вам надходить багато пропозицій по ціні, ви ж обираєте найкраще з поміж усіх. Щоб відчути різницю – треба спробувати скористатися цими сервісами. Описувати можна багато, але я зупинюсь лише на недоліках. Рекомендую користуватися саме сайтом https://lardi-trans.com, так як саме на ньому знаходиться найбільше український та іноземних перевізників, він має рейтингову систему для компаній (ви можете прочитати відгуки про роботу будь-якої компанії від учасників ринку) та більш захищений від аферистів. http://della.ua ж останніми роками рекомендую себе як платформа для аферистів і посередників, але не викреслюю її для себе, т.як. на ній можна знайти дуже привабливі умови для своїх потреб. Про те, як захистити себе від аферистів я опишу у наступним статтях.

Мною було проаналізовано багато альтернативних варіантів переміщення по місту і не тільки. Сподіваюсь дана стаття стане корисною для вас, відкриє для вас нові можливості та допоможе вам комфортно, економно та швидко проводити час у дорозі.

Олександр ЄПІФАНЦЕВ

P.S. Буду радий почути від вас, шановні читачі, які ще існують особисто для вас альтернативні шляхи пересування.

 

13+
  • 1
    Поділитися

Будьте першим, хто прокоментував "#Лайфхак: Як обрати альтернативні засоби для пересування по місту Житомиру та за його межами"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*