«Мама хочу це …Мама хочу те…Мама візьми на ручки, мама постав на підлогу…
Мама дай водички… Мама хочу на горщик… мама дай я тебе поцілую.
Як добре бути мамою, подумав тато, лежачи на дивані.
Народний гумор
Бути мамою – це великий дар, котрий не кожній під силу, адже для того щоб виховати гарних дітей треба мати терпіння, позитивне мислення, добре серце і напевне багато вільного часу. А якщо часу зовсім немає і увагу треба приділити не тільки дітям, а і чоловікові, хатнім справам, своїй роботі, саморозвитку і тн. То виходить, що нічого не виходить, адже справ купа, а годин всього лиш 24.
І скільки б мама собі не обіцяла, що ось зараз вона переробить усю хатню роботу, а завтра буде вільний час для сім’ї для себе, виходить що на завтра звідкись беруться брудні сорочки, які потрібно швидко випрати, а в раковині знову брудний посуд, сім’ю треба погодувати, після всіх все прибрати і часу щоб наприклад почитати книгу знову нема. А при всьому цьому є не задоволена життям, нервова, виснажена мама. Але ж недарма існує прислів’я : «Людина, це посудина, чим вона наповнена, те з неї і ллється» То ж ви напевне не хочете , щоб ваша сім’я бачила вас змореною, в поганому настрої, якій вже давно набридло це буденне життя. Як же зробити так, щоб ви все встигали, робити швидко, добре, а головне щоб залишався час для себе.
Казка, чи все ж це реально? Давайте розберемось разом!
План та визначення цілей
- Перш за все перед тим як почати змінювати своє життя на краще, треба виявити куди ж спливає наш час і які справи поглинають його найбільше. Проаналізуйте свій звичайний день, згадайте кожну дрібницю, а ще краще протягом дня прослідкувати за собою на які справи йде найбільше часу, а на які його зовсім не залишилось. Тут ви одразу виявите таких злодіїв як затори в дорогі, до речі цей час можна використати собі користь, соц.мережі, серіали і телеперадачі які катастрофічно крадуть ваш час.
- Важливим пунктом в будь якому тайм менеджменті, це упорядкування часу в якийсь особливий графік, тож це стосується і матусь. Після того коли ви точно визначились з вашими справами треба їх виписати та розділити на головні і не головні. В цьому нам допоможе квадрат Єйзенхауера. Цією матрицею можна користуватися не тільки матусям, а і будь кому для планування свого життя. Суть цієї матриці зводиться до того, що у великому квадраті існує чотири квадрати, основою котрих є дві осі, ось терміновості по горизонталі і ось важливості по вертикалі.
Матриця Єйзенхауера:
Для кожної матусі, яка тільки розпочинає практикувати тайм менеджмент, майже всі справи важливі і термінові. Для цього треба чітко для себе зрозуміти, що ж на справді важливе. Тому коли пріоритети розставлені можна записати ваші справи у квадрати.
В ідеалі в рожевому квадраті краще, щоб справ не було, адже це свідчить про вашу не організованість. Але для початківця допускаються деякі важливі справи. В ньому можуть бути записані візити до лікарні, адже здоров’я не терпить зволікання, якісь нагальні справи,я кі ви випадково забули виконати із зеленого квадрату. Але для успішної роботи треба краще контролювати свій графік. І до всього, важливі термінові справи негативно впливають на і так вже змучену нервову систему мами.
Найкращим варіантом є зелений квадрат, куди записуються важливі справи, але не термінові. Просто поступово виконуйте ці справи і ви будете почувати себе гармонійно. Наприклад для приготування їжі на завтрашній день можна розпочати з вечора сьогоднішнього дня, розморозити м’ясо, відварити овочі, підготувати одяг для себе і малюка для завтрашньої прогулянки в парку тощо.
Справи, які потрапили до блакитного квадрата краще переадресувати комусь з близьких. Наприклад винести сміття, прибрати в хаті, купити продукти можна доручити членам сім’ї, це в деякій мірі розгрузить ваш час і дасть змогу зайнятись більш важливими справами. Наприклад, позайматися з малюком, сходити в спорт зал, або ж почитати книгу.
В сірому квадраті як правило ті справи які можна відкласти в довгий ящик, вони зовсім не важливі,але займають багато часу. Постійне сидіння в соціальних мережах, бездумний перегляд телепередач, серіалів найбільший поглинач часу і якщо ви хочете продуктивне життя, треба відмовитися від них.
Але якщо все ж для вас це релакс, то, наприклад, миючи посуд, можна паралельно слухати якусь телепередачу, а ще краще слухати якусь розвиваючу, або художню аудіо-книгу.
А в кінці дня можна підводити підсумок зроблених справ за день. В список справ треба обов’язково записувати і ті котрі були не важливими і не корисними, так ви будете контролювати себе і дуже швидко зміните перегляд серіалів на прогулянку з дитиною в парку. Це корисно вам обом, а в цьому ж парку, поки малеча спить ви можете почитати книгу, або повчити нову мову.
Іншим варіантом планування своїх справ може бути простий щоденник, в якому ви можете записувати всі ваші справи поділивши їх на ранок,обід,вечір.
Туди ж обов’язково треба вписувати меню на тиждень. Коли ви знаєте, що будете готувати найближчі дні , то зможете закупити одноразово продукти і не витрачати на це час в інший день, а ще вам не треба напружувати мозок, що ж приготувати на вечерю. У вашому щоденику повинна бути сторінка куди ви б записували все те що хотіли б прочитати, послухати зробити найближчим часом, рано чи пізно ви обов’язково перейдете до цих справ і виконаєте їх.
Можна об’єднати свій режим дня з режимом ваших дій і вивести найкращий варіант. Наприклад вставши раніше за всіх мама може приділити увагу собі, зробити зарядку, масаж обличчя, далі виконати всі буденні вранішні справи,які ви робите завжди. Домашніми справами краще займатися разом з малюком, по-перше це наглядний приклад для малечі, по друге йому буде цікаво гратися разом з мамою в прибирання, або готування їжі. А коли малюк відпочиває, разом з ним повинна відпочивати і мама. Прийміть ванну, почитайте книгу, або ж просто поспіть, так ви збережете гарний вигляд і здорову психіку, ваші жертви шкодять не тільки вам, але і всій родині. Так само і ввечері, після того як ви підготувались до наступного дня, можна приділити увагу собі.
Прибирання
Щоб не красти свій час і не витрачати його на постійне прибирання можна впорядкувати свої буденні справи. В світі дуже багато систем ефективного прибирання, наприклад такі як « Мистецтво прибирання» Марі Кондо, або наприклад система Флай леді Марли Сіллі. Ви можете обрати для себе те що вам більше до вподоби і озброївшись ефективними методами застосовувати їх на практиці.
У план буденних справ обов’язково заносьте все що ви повинні зробити на цьому тижні по хатнім справам. Наприклад, в понеділок робиться закупка продуктів на тиждень, у вівторок миття вікон, у середу зміна рушників, в четвер пилесосіння у кімнатах, в п’ятницю миття холодильника, в суботу зміна постільної білизни, в неділю вихідний.
Будь яку систему треба починати з того що прибравши один раз у всьому домі, потім просто підтримувати порядок:
- Мити посуд одразу ж після його забруднення, а не чекати коли буде повна раковина.
- Протирати підлогу, пил і інші речі кожен день, але виділяти на це по п’ятнадцять хвилин на кожну кімнату, так ви привчаєте себе не витрачати своє життя на безкінечні прибирання.
- Озброївшись якимсь тазиком для білизни ви можете ідучи по кімнатах збирати речі які не повинні там лежати і вивантажувати їх у потрібному місці.
- Поставте в кожній кімнаті невеличкий смітничок, так ви обмежите накопичення сміття в закутках.
- Привчіть себе і своїх домочадців класти на місце все що було взято. Спочатку можливо будуть труднощі, але згодом це перейде в звичку, яка укоріниться на завжди.
- Такі предмети як раковина, плита, підвіконня по можливості протирайте кожен день, таким чином вони не будуть сильно захаращуватися, а вам на це не потрібно буде багато часу.
- Розберіть свої речі і нарешті викиньте зайве. Старі квитанції, брошури, підручники з вашого дитинства, ляльки у котрих не має ноги, або руки, старі вже давно не модні речі, обов’язково викиньте, або подаруйте тому, кому це потрібно, повірте коли ви цього позбудетесь, ваш настрій одразу ж підніметься.
- Дитячі ж іграшки, набори, розкладіть в спеціальні коробки, або шухляди, коли маля погралось, іграшки треба лише покласти в потрібну шухляду.
Відносьтесь до прибирання з позитивом, привчіть себе до думки, що так ви чистите свою енергетику і енергетику вашого будинку. По бажанню можете користуватися принципами фен-шуй, щоб щастя, здоров’я, кохання і звісно грощі вже точно не оминули ваш дім.
Час для себе і сім’ї
Заплануйте в своєму тижні обов’язкові години для себе, це може бути похід до салону краси, спорт зал, шоппінг, пробіжка в парку, зустріч з подругою. Поки їдете в дорозі, послухайте аудіо-книгу, повторіть іноземну мову, або просто порелаксуйте зі своєю улюбленою музикою. Так ви не будете почувати себе за гратами, а діти і чоловік будуть знати, що вам також треба простір. Але не забувайте і про сім’ю. Якщо у вас наприклад двоє, або навіть троє дітей, то з ними разом можна зробити купу справ від яких буде і корисно і весело. Наприклад сімейне готування вечері дасть змогу погомоніти на цікаві теми, при цьому ви зможете поділитись з дітьми своїм досвідом.
У вихідні дні старайтесь виходити кудись разом (парк, кінотеатр, роледром, піцерія), та куди завгодно, головне щоб це було позитивно і цікаво для всіх членів родини. В кінці дня, коли діти сплять можна приділити увагу чоловікові, наприклад разом подивитись улюблений фільм, зробити одне одному масаж тощо.
Можливо спочатку це буде не просто, але згодом все обов’язково вийде, адже головне правило тайм-менеджменту: зменшуючи час на рутинні справи і на ті котрі вам зовсім не подобаються, ви тим самим збільшуєте його для своїх улюблених справ і поступово робите своє життя і своєї сім’ї щасливим.
Успіхів вам у ваших починаннях!
Ганна СТАНІШЕВСЬКА
Читайте також: Секрети віддаленої роботи в інтернеті
Будьте першим, хто прокоментував "Тайм-менеджмент для мам"