Транспортний колапс: як доїхати з Житомира до Києва – і скільки це коштує (ФОТО)

Трансфер за маршрутом «Житомир – Київ» виглядає сьогодні саме так, як ви бачите на фото вище. Люди годинами стоять на зупинках і у відчаї махають руками. Машини не зупиняються. Багато водіїв, охоплених коронавірусним психозом, просто не бажають брати випадкових пасажирів ні за які гроші. Причому це фото знято у п’ятницю після обіду, коли пасажиропотік у київському напрямку не найбільший. Можна уявити, скільки людей стоятиме тут у понеділок о 06:00 годині ранку… Адже тисячі житомирян щодня їздять на роботу та в інших справах у Київ і назад. Точніше, їздили: в результаті краху міжміського автобусного та залізничного сполучення цю опцію скасовано. Більшість цих бідолах втратить (або вже втратила) роботу.

Я підійшов ближче і поговорив з людьми. Пара пенсіонерів на запитання «ви теж до Києва?» перелякано мовчить. Ймовірно, людина з фотокамерою асоціюється у них з перевіркою карантинного режиму – за результатами якої вони б не хотіли постраждати. З етичних міркувань я навіть не знімаю їх.  

Чоловік, який активно махає руками, йде на контакт охочіше. «Сто п’ятдесят гривень мінімум! Це якщо порядний «воділа» попадеться. А так можуть взяти і 200, і 300…» – каже він. «Спекулянти!» – злісно цідить крізь зуби інший чоловік. І починає лаяти брудними словами владу. Його можна зрозуміти: ще декілька дні тому проїзд від Житомира до Києва у маршрутному автобусі коштував 100 гривень. А сьогодні автовокзал «мертвий».

Як і автостанція біля Житнього ринку.

І залізничний вокзал також.

Міський транспорт працює, хоч і з обмеженнями. Ходять трамваї, тролейбуси та маршрутні автобуси.

Водій тролейбуса на зупинках відчиняє тільки передні двері. Кондуктор ретельно рахує, скільки людей вийшло і зайшло. Одинадцятий вже зайвий. Через це часто виникають скандали та конфлікти з пасажирами. «Мене вчора «сукою» обізвали!» – весело каже кондукторка.

Якщо в салоні 10 пасажирів – кондуктор запитує, чи є люди на вихід на найближчій зупинці. Якщо нема, тролейбус не зупиняється і їде далі.

Водночас скрізь по місту можна бачити людей, які працюють – незважаючи на карантин та оголошену надзвичайну ситуацію в області. Но коліях звично колупаються залізничники. Вони не можуть працювати вдома або віддалено, бо тоді зупиняться і вантажні перевезення.

Ці дорожні робітники теж не можуть працювати дистанційно. Екскаваторів, грейдерів та вантажівок з автопілотами ще не випускають.

Виникає закономірне запитання. Якщо «маршрутка» з десятьма пасажирами може їздити по місту – то чому вона не може відвезти 10 пасажирів на приміський дачний масив? Більшість дачників це якраз пенсіонери, у яких почався період весняних польових робіт. Тоді чому карантин тримає їх у місті, а не відпускає на дачі, де ризик заразитися на порядок менший? Де логіка?

І що в такому разі заважає відновити міжміське сполучення? Добре, нехай поки що це буде з певними обмеженнями. Але мешканці Троянова мають потрапити на роботу у Житомир. А житомиряни мають не втратити роботу у Києві. Транспортний колапс це початок тотального економічного та гуманітарного краху. Який може настати буквально через декілька тижнів –  якщо такі самовбивчі «заходи безпеки» не будуть терміново переглянуті.       

Тарас СТРІЛЬЧИК

Будьте першим, хто прокоментував "Транспортний колапс: як доїхати з Житомира до Києва – і скільки це коштує (ФОТО)"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*