У Житомирі на громадських слуханнях не підтримали підняття вартості проїзду

Вчора, 17 жовтня, у Житомирській міській раді відбулись повторні громадські слухання, на яких представники громади міста разом із місцевою владою та представниками транспортного управління обговорювали «транспортні» проекти рішень виконавчого комітету міськради. Зокрема, на голосування було винесено проект рішення «Про встановлення вартості проїзду в міському пасажирському транспорті загального користування».

Слухання розпочалось із запізненням майже на годину. Було зареєстровано 34 житомиряни, але 4 з них не мали права голосу, бо при реєстрації не пред’явили документ, який підтверджує місце проживання.

«Три основні позиції конкурсу, які висуваються до перевізників, які будуть залучені до перевезення пасажирів в міських автобусних маршрутах — це обов’язкова наявність GPS обладнання, системи відеонагляду та валідаторів. Також є обмеження щодо віку автобусів, від якого залежить термін дії договору з перевізником щодо надання послуг. Наприклад, якщо транспортному засобу до 5-ти років, то договір укладатиметься на максимальний термін 3 роки. Мінімальна тривалість договору складає 1 рік» — пояснив начальник управління транспорту Житомирської міськради Костянтин Підпокровний.

Один із учасників слухання зауважив, що попередні умови, які висувалися до перевізників не були виконані добросовісно, проте у 2016 році ціну на проїзд все ж підняли. Громада була збентежена, адже де гарантії, що цього разу після зміни вартості проїзду в громадському транспорті перевізники дотримаються вказаних умов договору та будуть обслуговувати житомирян якісно. 

«Окрім вказаних вимог для перевізників, зокрема для водіїв громадського транспорту, є й загальнолюдські норми та правила, згідно яких водій повинен перевозити пасажира в безпеці, щоб не відвалювались колеса, щоб салон був чистішим, а не щоб я щоразу боялася одягнути світлий одяг. Водії палять в маршрутках, грублять пасажирам та можуть прийти на своє робоче місце навіть у майці та шльопанцях» — наголосила житомирянка.

Керівник комунального підприємства «Житомиртранспорт» Іван Фурлет розповів, що відповідно до законодавства України пільгові перевезення мають бути забезпечені органами місцевого самоврядування, отже якщо людина не має картки житомирянина, бо не прописана безпосередньо в Житомирі, а проживає в селі поблизу чи є гостем з іншого міста, і при цьому вона має право на пільговий поїзд, то вартість такого поїздки відшкодовуватиметься органами самоврядування в тому населеному пункті, де людина зареєстрована. «Станом на сьогодні видано 13 тисяч карток житомирянина, які дають право на пільговий проїзд, в тому числі» — повідомив Фурлет.

Житомирянин повідомив, що на вартість тарифів в громадському транспорті впливає пасажиропотік, тобто скільки перевізник отримав коштів за перевезення житомирян, яку вартість складають витрати та рентабельність підприємства.

«Такі розрахунки по своїх маршрутах нам надали наступні перевізики: КП «Житомирське трамвайно-тролейбусне управління та приватний перевізник ФОП Савіцька А. А маршрут № 1. По таким цифрам і загальному пасажиропотоку в мене є багато запитань. У 2017 році проводилися обстеження загального пасажирообігу в місті Житомирі — у звітах все правильно, проте очевидно, що в деяких випадках перевізник заменшує кількість перевезених пасажирів майже на 200%. Згідно цього звіту у 2017 році пасажиропотік приватних перевізників складає 38 млн, але в цьому звіті немає жодного приміського маршруту. В своїх розрахунках на тарифи ТТУ вказало, що маршрутки перевозять 4 млн 700, атролейбуси — 51 млн пасажирів. Отже загальний пасажиропотік складає приблизно 95 млн на рік. Я робив приблизні підрахунки, за якими приміські маршрути перевозять близько 10 млн людей на рік. І ці прибутки ніхто не враховує у звіті, дані якого впливатимуть на встановлення вартості проїзду. А у 2019 році був затверджений план сталої мобільності і там ніхто цього обстеження не робив. У своєму звіті на 20-ій сторінці вони так і вказали, що немає можливості врахувати кількість перевезених пасажирів у приватних перевізників приміських маршрутів. Причому приблизна кількість пасажирів вийшла такою ж як і у 2017 році — 95 млн. Виходить знову, що один із головних критеріїв, який впливає на визначення тарифу — кількість пасажирообігу приміського маршруту — відсутній» — обурювався учасник слухання.

Житомиряни так і не підтримали проект рішення про вартість проїзду та про вартість проїзних квитків, натомість запропонували протягом трьох місяців протестувати роботу перевізників, щоб зрозуміти наскільки якісно вони виконуватимуть умови договору.

Будьте першим, хто прокоментував "У Житомирі на громадських слуханнях не підтримали підняття вартості проїзду"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*