Наприкінці вересня цього року творчий проєкт «МУР» анонсував освітню премію імені Павла Тичини, зазначаючи, що створили її, аби знайти вчителів, які змінять підхід української освітньої системи, а також, щоб заохотити до креативного викладання й обміну досвідом.
«Павло Тичина власноруч витягував досвідчених вчителів зі сталінських таборів. За його каденції на посту міністра освіти кількість українських шкіл зросла з 12 802 до 30 512. Тичина робив все, що міг задля розвитку якісної української освіти», – йдеться на сайті премії.
Нагадаємо, що творче об’єднання «МУР» з’явилося у 2022 році, у лютому 2024-го учасники випустили альбом-мюзикл про Розстріляне відродження “Ти [Романтика]”, створили театральну виставу на основі альбому, з якою успішно гастролювали містами України.
Освітня премія імені Павла Тичини мала пʼять категорій – наука, музика, література, історія, художнє мистецтво, а подати заявки могли усі охочі. Лекції оцінювало журі за різними критеріями – правдивість, креативність і легкість подачі матеріалу.
Гранд-фінал премії імені Павла Тичини провели 9 листопада у Чернівецькому національному університеті, де свої лекції для присутніх і членів журі читали 8 фіналістів, що пройшли усі попередні етапи відбору. Всього, за словами організаторів, за тиждень вони отримали 250 заявок. Наймолодшому учаснику було 11 років, а найстаршому – 72. Під час зустрічі в Чернівцях також назвали імена переможців цьогорічної премії.
Отож, першим лауреатом премії став вчитель ліцею в Києві, аспірант Київського національного університету ім.Тараса Шевченка Антон Столяров з лекцією про Кирило-Мефодіївське братство. Друге місце посів військовослужбовець ЗСУ Вадим Адамов, який розповідав про вплив молоді на хід війни, а третє місце – у вчительки фізики ліцею №3 Маїй Ігнатенко з Житомира, яка підготувала лекцію «Квант часу: 20 хвилин з Георгієм Гамовим» (саме він зіграв ключову роль у розробці теорії Великого вибуху). За умовами премії, саме ці три автори лекцій отримали грошові винагороди – 250 000 гривень, 150 000 гривень, 100 000 гривень відповідно, які можна витратити на власний розсуд.
Як уже зазначалося, відбір проходив у кілька етапів. Зокрема, спершу потрібно було створити хвилинне відео про певний історичний факт зі своєї галузі та написати есе, запропонувати лекцію в одній із категорій премії. У подальшому було відібрано 60 заявок, потім з них ще 25, а їх авторів запросили на перше прослуховування – 20-хвилинну лекцію перед експертами, у числі яких громадська діячка Ярослава Гресь та діти.
«Я виступала в номінації «Наука», бо наука – це теж частина нашої культури, правда ж? Найбільше зачепило, що в журі були не лише дорослі, а й діти! Як для вчителя, це був космос, чесно. Уже пройшла кілька етапів і зараз чекаю на нові результати. Навіть якщо тут все зупиниться, це точно було варте кожної вкладеної хвилини та зусиль», – поділася враженнями 26 жовтня Майя Ігнатенко, а незабаром стало відомо, що вона пройшла і у Гранд-фінал премії.
«Пройшла через купу випробувань, і тепер маю шанс розказати про фізика українського походження, який був реально неординарною особистістю. Мій меседж простий: хочу, щоб мої учні – майбутні науковці – лишалися тут, працювали в Україні і розвивали науку на своїй землі, навіть попри війну. Щоб були вільні і вірні, бо це наш дім, і ми його тримаємо», – написала вчителька фізики 1 листопада.
Коментуючи свою перемогу 9 листопада, назвала її «нагородою за свої сміливі погляди й за те, як фізика може звучати українською душею».
«Коли наука йде в парі з нашою ідентичністю, кожна формула стає частиною української історії», – зауважила лауреатка премії імені Павла Тичини Майя Ігнатенко.
Варто зауважити, що у 2024-му Майя Ігнатенко стала фіналісткою премії “Global Teacher Price Ukraine” та увійшла до 50-ти найкращих учителів України. Нещодавно їй було вручено сертифікат на 16 ноутбуків для класу і сертифікат на комплект книг від БФ “Фонд освітніх ініціатив”. Поряд з цим, разом із учнями та колегами вчителька активно займається волонтерською діяльністю на підтримку ЗСУ.
Юлія Демусь
k0dq8q