У рамках заходів Майстерні міста 22 липня було презентовано ініціативу «Житомирські ентузіасти», ідея якої належить бренд-стратегу Кирилу Онацькому. Зокрема, під час зустрічі провели опитування серед учасників «Що не вистачає для комфорту в районі проживання (смітники, навігація, парки, дитячі і дорослі спорт зони, велодоріжки тощо)?», результати якого мають оприлюднити незабаром.
За кілька місяців до цього вдалося зібрати команду із 40+ ентузіастів – креативних житомирян, різних за віком і професійною спрямованістю. Їх цікавить загальна концепція розвитку комфортного міста для усіх категорій жителів.
Прагнуть реалізувати ідеї у сферах урбаністики, соціального та культурного розвитку, серед яких – навігація, сміттєві баки, єдина стильна і зручна платформа з усіма івентами, урбан-хакатони та інші заходи.
Навігація міста. Ентузіастидослідили питання єдиної системи знакування в Житомирі та розробили шлях для його вирішення.Зручна навігаційна система не змушує пішохода думати, а направляє чи то до отримання вражень чи то до сервісів.Імідж міста формують не лише будинки, торгові центри, транспорт, а і навігація: адресні позначки, дорожні знаки, вказівники до культурних об’єктів, історичні пам’ятки про постаті.Навігація має бути зрозумілою, чіткою, стильною. Ці носії мають чіткі вимоги у розмірах, кольорах, форматах тексту та розміщення.
Міська навігація — це частина бренду міста. Саме це робить його зрозумілим, читабельним і, отже, відкритим і гостинним. Користувачі навігації – індивідуальні туристи та організовані групи туристів, ВПО, іноземці. Поки у Житомирі відсутня єдина система знакування середовища, а наявні навігаційні знаки встановлені хаотично та безсистемно. Вони не є читабельними та інформативними, що створює труднощі навіть для місцевого населення та негативно впливає на естетичний вигляд міста.
Смітники. У сучасному місті смітники відіграють важливу роль у забезпеченні комфорту, чистоти та сталого розвитку. Вони не лише збирають відходи, але й впливають на візуальний аспект та загальний вигляд міського середовища. В окремих районах Житомира кількість смітників недостатня, аби задовольнити потреби населення у зручному утилізуванні відходів. Це створює незручності для мешканців та відвідувачів, а також псує зовнішній вигляд міста. Багато з існуючих смітників в місті мають низьку якість та відсутність відповідного обслуговування. Їх конструкція може бути не ефективною для збору сміття, а також стійкість до погодних умов може бути недостатньою, що призводить до пошкоджень та швидкого зносу.
Незважаючи на наявність заводу з переробки сміття, існує недостатній рівень утилізації та переробки відходів. Це може призвести до забруднення довкілля та негативного впливу на екологічний стан міста. Провівши дослідження щодо розміщення смітників, було визначено три важливі критерії: місця з дефіцитом смітників, потоки людей та активні зони, доступність для всіх.
Партнери «Житомирських ентузіастів» – команда «Каменярі», виявила 1152 смітники різних типів, розташованих на території Житомира, було створено карту з їх розміщенням. Це допомагає виділити критичні області для подальшого вдосконалення системи сміттєзбору. Даний етап дослідження є важливим інструментом для ідентифікації критично необхідних місць для облаштування смітниками.
Платформа. Ініціатива, що має на меті об’єднати різноманітний контент та корисну інформацію про Житомир на одному центральному порталі. Одним із способів зробити місто більш діджиталізованим є поєднання офлайн та онлайн середовища. Це можна зробити, наприклад, створивши єдину платформу, де жителі та гості міста зможуть знайти всю необхідну інформацію про місто, наприклад, новини, події, місця для відвідування, ресторани, готелі та багато іншого. Хто є користувачем платформи: містяни, ВПО, туристи з України та іноземці.
Платформа надасть їм зрозумілу та легко доступну інформацію про місто, культурні події, пам’ятки та туристичні послуги в англомовному варіанті. Це допоможе ефективно спланувати подорож аби зануритись в локальну культуру та історію. До того ж позитивно сприятиме розвитку туризму. Новий сайт має мати наступні характеристики: легкість використання, адаптивний дизайн, інформаційний контент, швидкодія, інтерактивність, можливість пошуку та мультилінгвальність.
Івенти. Це сприятиме залученню широкої аудиторії до ідей сталого розвитку, урбаністики, соціальної відповідальності, об’єднуючи людей як на розважальних подіях, так і навчальних лекціях і програмах, створюючи критичну масу для інновацій. Освітні заходи допоможуть підвищити свідомість та активність мешканців міста, сприятимуть створенню комфортного середовища та прогресивного розвитку Житомира. Мета «ЖЕ»- показати, що ці теми не такі вже й страшні та складні, а знання про них допомагають розвивати місто та спільноту. Заходи привертатимуть увагу місцевих жителів, студентів, дітей та літніх людей, створюючи платформу для зустрічей абсолютно різних прошарків соціуму, обміну досвідом та творчих взаємодій.
Нагадаємо, що у квітні цього року Онацький вже представив бренд-стратегію та айдентику Житомира. Мета його проєкту – створити нові, сміливі асоціації з містом (не лише шкарпетки та морозиво). За основу взяв логотип Національного музею космонавтики ім.С.Корольова космонавтики (його у 2020-му розробив Артем Бондарчук під час навчання на факультеті мистецтв). Бренд-стратег вважає, що Житомир – IT-столиця України і може стати вітчизняною кремнієвою долиною.
З цими напрацюваннями комʼюніті «Житомирських ентузіастів» планує впроваджувати свою подальшу діяльність. Вдалося розробити перші проєкти і визначити основні напрямки роботи, а наразі триває пошук спонсорів і партнерів, що допоможуть з втіленням задуманого.
Окрім основних проєктів (навігація, смітники, платформа, івенти), мають так звану «Скрабничку ідей», куди збирають пропозиції житомирян – реновація кінотеатру «Космос» і «Клітки» в парку, міський хаб, музичний стовп, центр відпочинку, класи з гончарства, живопису, майстер-класи для дітей і дорослих, оновлення трамвайчика, урбаністичні форуми, оптимізація транспортних маршрутів, оновлення Шодуарівського парку, Гідропарку, міського радіо, історичної концепції, висадження дерев, популяризація сортування відходів, пакети для прибирання за собаками.
Підтримати «Житомирських ентузіастів» можна фінансово – реквізити Монобанки.
Юлія Демусь
Дивовижний бур’ян: лікувальні властивості та кулінарні шедеври з портулаку (ФОТО)
Будьте першим, хто прокоментував "Як «Житомирські ентузіасти» планують розвивати місто: напрямки діяльності та проєкти"