Житомирянам про дистанційний лікарняний та як його отримати (РОЗ’ЯСНЕННЯ)

Відкрити лікарняний, не виходячи з дому, знову стало можливо. Тепер кожна людина, у якої з’явилися симптоми грипу, ГРВІ чи коронавірусної інфекції, може скористатися цією послугою.

З появою в Україні нового штаму коронавірусу «Омікрон» та різкого підвищення рівня захворюваності, в Міністерстві охорони здоров’я вирішили повернути послугу дистанційного лікарняного. Для цього необхідно лише зателефонувати своєму сімейному лікарю та розповісти, які симптоми є у хворого. Після цього він може відкрити лікарняний терміном на 5 днів.

В управлінні охорони здоров’я Житомирської міської ради переконують: якщо з’явилися симптоми грипу чи ГРВІ, одразу необхідно звернутися до свого лікаря. Крім того, після консультації не потрібно йти до поліклініки чи лікарні. А це зменшує ризики та черги в лікувальних закладах.

За словами завідувача центру надання первинної медико-санітарної допомоги Олександра Косміни, міністерство повернуло дистанційні лікарняні саме через появу нового штаму коронавірусу. Адже він досить швидко поширюється.

«Сімейний лікар в телефонному режимі чи за допомогою відеозв’язку має проконсультувати пацієнта. Він визначає потребу, чи необхідно відкривати лікарняний, та у разі необхідності може відкрити його на 5 днів. Якщо протягом трьох днів стан пацієнта погіршується, він повинен вже прийти до лікаря на огляд. Якщо ж стан пацієнта покращується — лікарняний автоматично закривається на п’ятий день», — пояснив лікар.

Основні симптоми, при яких можуть відкрити лікарняний дистанційно — як при грипі чи ГРВІ. Це підвищення температури, закладений ніс, головний біль чи біль у горлі. Головне — це будується на взаємній довірі лікаря і пацієнта. Втім, як пояснює пан Олександр, бувають й не дуже добросовісні пацієнти, які маніпулюють та описують симптоми, яких немає.

«Тому лікар має право попросити пацієнта зв’язатися з ним по відеозвязку. Адже якщо в людини застуда чи ознаки грипу — це видно. Дуже багато пацієнтів було, які телефонують і кажуть: у мене температура 37. Коли лікар просить фото градусника — вони кажуть, що не можуть її скинути. Але зараз лікарі вже знають своїх пацієнтів, адже працюють з ними впродовж трьох років. Тому відрізняти такі випадки вже навчилися», — розповів Олександр Космина.

Будьте першим, хто прокоментував "Житомирянам про дистанційний лікарняний та як його отримати (РОЗ’ЯСНЕННЯ)"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*