coin24 crypto exchange
1X FAN models
coin24 crypto exchange
Stay with Ukraine
Stay with Ukraine
1xfan manager

Ексклюзивність відеоігор, добре чи погано?

Ексклюзивність відеоігор, добре чи погано?

Коли мова заходить про те чи доречно випускати гру на одній платформі чи лише в конкретному магазині, думки завжди розходяться. Одні люди вважають, що найкращим варіантом для відеоігор є доступність і поширеність на всіх платформах. Інші ж вважають, що ігри мають бути невід’ємною частиною конкретного бренду й асоціюватися лише з ним. Тому давайте розберемося який із двох варіантів кращий.

Для багатьох геймерів слово ексклюзив завжди асоціювалися з японськими компаніями Nintendo та Playstation Sony. Перша довгий час була домінуючою і чи не єдиною на ринку портативних консолей, а друга завжди мала під своїм крилом безліч якісних відеоігор.

У свій час вихід першої приставки Playstation викликав фуррор. Вона стала першою найуспішнішою приставкою, що пропонувала запускати відеоігри не за допомогою картриджів, а з оптичних дисків. Однак справжньої популярності компанія досягла з виходом Sony PlayStation 2 у 2000 році. Вже тоді консоль почала отримувати безліч унікальних ігор як — Desert Storm, God of War, Killzone, Half-Life: Decay, Gran Turismo 3: A-Spec.

Поступово Sony почала нарощувати кількість ігор з унікальними світами та героями, а з виходом Sony PlayStation 3 ця тактика тільки зросла. Саме на цій приставці вийшли багатьом відомі відеоігри як — Demon’s Souls, LittleBigPlanet, Infamous, 2–3 частини Killzone, The Last of Us. Гравці мали великий вибір ексклюзивних проєктів та відеоігор з інших платформ. Але попри це приставка дуже сильно поступалася графічною частиною. У більшості випадків уже тоді відеогри на пк мали більш якісну графіку та можливості.

І нарешті 4 консоль, що вийшла у 2013 році і яка зробила Sony PlayStation найбільшою за ексклюзивними іграми приставкою. Нова God of War, Spiderman, The Last of Us 2, Horizon Zero Dawn, Dayz Gone, Ghost of Tsushima. Ці ігри й по цей день вважаються одними з найкращих у світі та обличчям компанії Sony PlayStation. Окрім відеоігор, приставка пропонувала також доволі високий рівень графіки і значну потужность. Навіть на 2024 рік 4 приставка залишається досі актуальною попри вихід PlayStation 5.

Несподівано, але у 2020 році компанія переглянула свою політику щодо ексклюзивних ігор. Таким чином в Steam почали з’явилися перші відеоігри, що були ексклюзивними для четвертої консолі Sony. Спочатку 7 серпня 2020 року в магазині з’явилася Horizon Zero Dawn, потім через рік у магазині з’явилася можливість придбати Dayz Gone, а вже у 2022 там з’явилася God of War. Надалі список тільки ріс — Spiderman Remastered, UNCHARTED: Legacy of Thieves Collection, Sackboy: A Big Adventure, Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, The Last of Us Part I, Ratchet & Clank: Rift Apart.

Але найбільшою несподіванкою стала HELLDIVERS 2. Перша гра від Sony, яка вийшла одночасно як на консолі, так і на ПК. Онлайн-шутер не тільки став першою грою від Sony, що не стала ексклюзивом суто її приставки, але й найбільшим хітом на пк-платформі, що актуальна й по цей день, у який лише станом на 21 березня грає 144, 392 гравців.

За словами Шона Лейдена, колишнього голови Sony Interactive, ексклюзиви шкодять ігровій індустрії і обмежують її. Вже зараз вартість розробки «ААА» гри вартує 200,000,000 доларів, на сьогодні продажі лише на одній платформі фінансово не є вигідними. Таким чином ексклюзивність обмежує кількість наявних ринків для видавців. На його думку те, що такі гіганти як Sony та Microsoft починають випускати свої ігри на більшу кількість платформ, означає спробу адаптуватися до нових умов, що трактує сучасний світ і бажання отримати більше прибутків від продажів своїх продуктів.

Ексклюзивність не є чимось поганим, вона створена, щоби привернути увагу до свого продукту й зацікавити людей у ньому. Однак, як показує практика, вона не має бути фанатичною і критичною для бізнесу. Нова політика Sony однозначно є вигідною для обох сторін конфлікту. Їхні відеоігри певний час є ексклюзивами суто їх платформи, однак через певний час виходять і на інших, щоб охопити більший ринок.

Автор: Юрій Котенко

Українська мова у відеоіграх

Будьте першим, хто прокоментував "Ексклюзивність відеоігор, добре чи погано?"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*