Світова спільнота активно обговорює знищення дрібного та середнього бізнесу засобами електронної торгівлі.
Сорок днів тому зник мільярдер Джек Ма, який заснував Alibaba Group — компанію, що займається бізнесом в інтернеті. У китайській пошуковій системі Baidu до його імені випливає уточнення «Жахлива помилка Джека Ма», а місцеві ЗМІ загалом критикують електронну торгівлю.
- Джек Ма обіцяв позбутися непотрібних посередників між покупцем і продавцем. Таким чином, знизити ціни за рахунок посередницьких комісій, і зменшити витрати клієнтів.
- Новим «посередником» стали платформи електронної торгівлі, які відтепер отримують основний прибуток від торгівлі.
- Багато маленьких магазинів з побутовою електронікою, одягом, дитячими товарами почали закриватися. А тому, тепер продавець не може вплинути на покупця і стимулювати його щось придбати. Клієнт просто обирає потрібний товар в Alibaba, за приємливою ціною.
- Господар торгових площ має проблему з орендарями, адже мало хто тепер винаймає приміщення, якщо в нього є інтернет-магазин.
- Електронна комерція почала поширюватися і на сектор свіжих продуктів. Фермери розпродають овочі, фрукти зі знижками в 40-50%, бо вони швидко псуються. Вуличні торговці зазнали високої конкуренції.
- Велетні електронної комерції витрачають великі гроші на вивчення нових сегментів торгівлі.
- Продукція, якою б вона якісною і хорошою не була, не буде серед найпопулярніших, якщо її не розкрутять рекламісти.
- Щоб вийти в лідери списку схожих товарів, продавці зменшують ціни нижче собівартості. Виробники продукції часто конкурують з оптовими і роздрібними продавцями такого ж товару.
- Близько 90% торговців Alibaba продають свою продукцію нижче ніж вона вартує. Це зроблено для того, щоб набрати собі постійних покупців, які будуть купувати товари, минаючи Alibaba. Проте, багато зазнають збитків і «прогорають». Прибуток з електронної торгівлі має менше 1% торговців.
- Виробники працюють в мінус, і починають брати кредити на тих самих платформах електронної торгівлі.
- Покупцям бракує коштів через падіння доходів підприємства, де вони власне і працюють, і самі ж беруть кредити для покупок.
- Кредити видаються без застави, а надійність позичальника оцінюється на підставі зібраних персональних даних сотень мільйонів користувачів та підприємств.
- Ant Financial знає про позичальників все — ім’я, розпізнані особи, відбитки пальців, номери телефонів, стать, адреса, соціальний рейтинг, номери ідентифікаційних карт, паролі банківських карт, обсяги і призначення платежів, звички споживання, місце, де інвестовано заощаджень, і т. д.
- Знаючи все, Ant кредитує середні, малі та мікропідприємства, яким не всі звичайні банки погоджуються надати кредити.
- Від того наскільки надійний позичальник, залежить і розмір кредиту, і відсотки, які вище банківських, і доходять до 18%.
- Команія Ant Джека Ма, маючи 3 мільярди, вже видала кредитів на 300 мільярдів. Діяльність Ant не підпадає під дію законів про банківську діяльність.
Alibaba Group спочатку торгувала китайською продукцією в Америці, але згодом переключилася на Китай. Тоді Джек Ма пообіцяв збільшити доходи населення завдяки електронній комерції. Але тепер його звинувачують в обмані.
В Китаї тепер ативно усе це обговорюється:
«… усунення посередників руйнує екологію розподілу багатства всього суспільства і концентрує суспільне багатство, яке має бути розподілено серед безлічі людей, в руках кількох інтернет-гігантів», «.. країна існує не для того, щоб служити деяким людям, а для того, щоб служити всьому народу. Ми повинні не тільки збагачувати найбільш багатих, а й враховувати соціальну справедливість, забезпечувати зайнятість і економічну стабільність».
Будьте першим, хто прокоментував "Близько 90% торговців Alibaba продають свою продукцію нижче собівартості"