«Доброхімич» - безкоштовний волонтерський проєкт із вивчення хімії для школярів, які постраждали від війни | Times ZT

«Доброхімич» – безкоштовний волонтерський проєкт із вивчення хімії для школярів, які постраждали від війни

Костянтин здобув вищу освіту в Київському національному університеті ім. Т.Шевченка за спеціальністю «Фізична хімія». Проходив стажування за кордоном, вільно володіє кількома іноземними мовами. Працював за фахом у різних компаніях, займався науковими дослідженнями в області квантової хімії.

Нині він продовжує активно розвиватися в біоінформатиці, драгдизайні та розробці програмного забезпечення, а ще впроваджує власний волонтерський проєкт «Доброхімич», який стартував ще до початку повномасштабного вторгнення російських військ, але в умовах війни набув особливої актуальності.

Раз на тиждень в онлайн-режимі проходять заняття з хімії та біології для учнів 7-9 та 9-11 класів. Долучатися до них безкоштовно можуть діти із малозабезпечених сімей або родин, які постраждали від наслідків війни і ті, хто втратив одного з батьків. Кожен випадок розглядається індивідуально. Для решти категорій основна умова для приєднання – щомісячні грошові перекази безпосередньо на рахунки фондів та організацій, які підтримують ЗСУ, допомагають ВПО, опікуються безпритульними тваринами, вирішують екологічні проблеми. Заняття з хімії проводить автор проєкту Костянтин, а з біології – інша викладачка-волонтер. Надалі заплановано розширювати “Доброхімич” переліком й інших предметів.

«Я неодноразово помічав, що багато батьків не можуть дозволити собі знайти викладачів для дітей, серед яких є багато старанних і навіть талановитих учнів, котрим не дуже цікаво вивчати хімію на шкільному рівні. Або ж навпаки: діти навіть не розуміють, що хімія може бути цікавою і не хочуть її вчити, бо шкільна програма їм здається трохи «сухою» і вони не бачать як на практиці можна використати інформацію, отриману на уроках. Мені вдалося зацікавити декількох учнів, яким викладаю і досі, – ділиться Костянтин. – Коли почалася війна, кількість таких дітей зросла у рази. Уроки зривалися через сигнали «Повітряної тривоги» і перебої з електропостачанням електроенергії. Особливо важко було учням, які тільки починали вчити хімію у 7 класі, або ж тим, чиє знайомство з цим предметом припало на карантинні обмеження через коронавірус минулого року і зараз вони у 8-му класі. Рівень знань часто був і є дуже низьким. Звичайно, є багато винятків і вчителів, які дають дітям надзвичайно якісні знання, незважаючи на війну, блекаути та епідемію. Так само з колії навчального процесу дітей вибивають постійні переїзди, адже разом з батьками вони змушені тікати від тимчасової окупації, обстрілів у більш безпечні міста. Треба віддати належне батькам, завдяки яким діти навчаються одночасно і в українській школі, і за кордоном».
У рамках проєкту «Доброхімич» передбачений поділ учасників на дві групи. Зокрема, старша лише формується, а 7-9 класи працюють у такому форматі більше місяця. Обмежень по кількості в кожній групі наразі нема, хоча це й створює певні незручності при моніторингу успішності засвоєння матеріалу. У планах, при потребі, можливість створення додаткових груп не виключена.

«Заняття проходять на платформі «ZOOM» один раз на тиждень. Викладаються хімія і біологія, про початок кожного заняття чи певні часові зміни повідомляю в окремому чаті «Доброхімич» у Telegram. Також там публікую різну корисну інформацію, проводжу опитування, запрошую учасників до обговорення, – веде далі Костянтин. – Я зацікавлений у поглибленому вивченні хімії дітьми, але лише у випадку, якщо вони на високому рівні засвоять шкільний рівень. Матеріал подаю трохи глибше, ніж у шкільній програмі, з додатковими елементами, адже намагаюся урізноманітнити шкільну програму цікавими матеріалами, інтерактивними іграми, тематичними роликами. Наразі у проєкті вже більше півсотні учнів».

Структура кожного заняття включає обов’язковий короткий теоретичний екскурс у тему, багато практичних завдань та окремо завдання для дітей, які бажають знати хімію на вищому рівні (для самостійного опрацювання). Також є невеличкі домашні завдання.

«Доброхімич» – це перший масштабний проєкт житомирянина. Він існує за рахунок кількох вчителів-волонтерів, які погодилися навчати старшокласників у ці важкі часи. Поки викладаються хімія та біологія, але Костянтин планує розширювати проєкт, щоб збільшити кількість вчителів з різних предметів задля забезпечення систематичної освіти дітей. Ключові вимоги до таких кандидатів – профільна освіта, бажання працювати з дітьми та безкорислива любов до них, викладацький досвід від одного року.

Юлія Демусь

«Перемагають лише підготовлені» – в Житомирі працює Центр військової підготовки для цивільних (ФОТО)

Житомиряни запустили «Агенцію якісного контенту»: досліджують і розповідають про цікаві факти з історії та культури українців (ФОТО-ВІДЕО)

Будьте першим, хто прокоментував "«Доброхімич» – безкоштовний волонтерський проєкт із вивчення хімії для школярів, які постраждали від війни"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*