Заступник міського голови Житомирської міської ради Олександр Шевчук розповів, чому Житомирське УАШ не було готове до аномальних снігопадів.
“Чому УАШ було не готове? По перше, дивлячись прогноз погоди на 20-30 днів з тим об’ємом техніки, який у нас був, ніхто не передбачав надмірних опадів. З 7-го по 10-те число випала двомісячна норма, приблизно 48 см снігу при нормі місячній в лютому до 23 см. І це в нас випало тільки за 3 дні. Для того, щоб навіть оголосити процедуру і провести торги – це треба 20 днів офіційно, плюс 10 – на оскарження і на підписання договору ще 10. Я вважаю, що це недоречно. Так, була зроблена помилка, що це не було передбачено взагалі, але нас розбалував 18-20 роки, коли ми не бачили опадів”, – пояснив заступник.
Загалом у комунального підприємства є 21 одиниця техніки, яка очищує місто від сміття, а взимку ще й від снігу одночасно. Олександр Шевчук також розповів, що в середньому за місяць підприємство витрачає 3,5 млн грн.
“Це на розчищення, це прибирання вулиць, вивезення сміття, утримання тротуарів, доріг та матеріали тощо. Я думаю, що у січні (було витрачено – ред.) десь до 2 млн грн, а лютий – ще немає точної цифри. Я думаю десь під 3 млн грн. За лютий (сума по прибиранню снігу – ред.) буде 5-7 березня. Коли підприємство переводиться на зимове утримання, то в нього є машини, які утримують урни, сміття, яке щоденно збирається вздовж борту і це не відокремлено від загального (транспорту – ред.), тому що один і той самий механізм зранку їде по урнам, в обід стає на сніг, а ввечері може виїхати до Михайлівської і почекати, доки двірник звезе все сміття. І всі ці механізми задіюються по кругу. Якщо є надмірні опади, то дві-три зміни, денна і нічна, механізованого й ручного очищення міста збираються в купу й виїжджають на мости, посипають шляхопроводи тощо. Є відповідальні, які планують щоденний виїзд по підприємству”, – пояснив Шевчук.
Він також розповів, що 6-тонні машини (6-7 кубів) за лютий зробили 582 виїзди. Загалом на 384 км міста Житомира КП УАШ висипало 3 492 тонни піскосуміші
“GPS датчики встановлені на техніку, але не на всю. Зараз там є технічні питання. В одну зміну заступає 6-9 одиниць техніки. В період великого снігопаду вони неодноразово заїжджають на піскобазу і завантажуються. В одну сторону суміші вистачає максимум на 2-2,5 км. За одну ніч техніка інколи наїжджає 1600 км і більшість цього затверджено GPS. Наприклад, проспект Незалежності ми проходимо в 3 проходи, як мінімум. Коли опади не припиняються з 2-3 год ночі починається друга пересипка міста, ми бачимо результат тільки на 8-9 год ранку, оскільки протиожеледні матеріали взагалі не діють, якщо немає руху транспорту. А рух в зимовий період починається в 6:15 чи 6:40”, – зазначив профільний заступник міського голови.
Він також наголосив, що комунальне підприємство точно не зупинялося і робило все можливе: “Якщо ви думаєте, що там їздять з піднятим відвалом і немає що робити, то ні. Є технічні проблеми, коли десь гідравліка відлітає. Коли в нас показують відео, що транспорт їде й посипає, але з опущеним відвалом. Його поставити на ремонт немає сенсу по часу. А якщо він їде і не сипле, то значить є в нього перелік вулиць, де є дійсно ожеледиця на спусках, і він їде з бази на Смолянці на Західне шосе, тому що йому там треба посипати, а вистачить у нього піскосуміші тільки на 2,5 км. Це все технічні процеси, які роками напрацьовані. Якби там не було, але ми отримали пікову норму снігу, а громадський транспорт не зупинився ні на один день”.
Будьте першим, хто прокоментував "“Нас розбалували”: заступник Житомирського мера розповів, чому комунальники не впоралися з прибиранням снігу"