“Нас розбалували”: заступник Житомирського мера розповів, чому комунальники не впоралися з прибиранням снігу

Заступник міського голови Житомирської міської ради Олександр Шевчук розповів, чому Житомирське УАШ не було готове до аномальних  снігопадів.

“Чому УАШ було не готове?  По перше, дивлячись прогноз погоди на 20-30 днів з тим об’ємом техніки, який у нас був, ніхто не передбачав надмірних опадів. З 7-го по 10-те число випала двомісячна норма, приблизно 48 см снігу при нормі місячній в лютому до 23 см. І це в нас випало тільки за 3 дні. Для того, щоб навіть оголосити процедуру і провести торги – це треба 20 днів офіційно, плюс 10 – на оскарження і на підписання договору ще 10. Я вважаю, що це недоречно. Так, була зроблена помилка, що це не було передбачено взагалі, але нас розбалував 18-20 роки, коли ми не бачили опадів”, – пояснив заступник.

Загалом у комунального підприємства є 21 одиниця техніки, яка очищує місто від сміття, а взимку ще й від снігу одночасно. Олександр Шевчук також розповів, що в середньому за місяць підприємство витрачає 3,5 млн грн. 

“Це на розчищення, це прибирання вулиць, вивезення сміття, утримання тротуарів, доріг та матеріали тощо. Я думаю, що у січні (було витрачено – ред.) десь до 2 млн грн, а лютий – ще немає точної цифри. Я думаю десь під 3 млн грн. За лютий (сума по прибиранню снігу – ред.) буде 5-7 березня. Коли підприємство переводиться на зимове утримання, то в нього є машини, які утримують урни,  сміття, яке щоденно збирається вздовж борту і це не відокремлено від загального (транспорту – ред.), тому що один і той самий механізм зранку їде по урнам, в обід стає на сніг, а ввечері може виїхати до Михайлівської і почекати, доки двірник звезе все сміття. І всі ці механізми задіюються по кругу. Якщо є надмірні опади, то дві-три зміни, денна і нічна, механізованого й ручного очищення міста збираються в купу й виїжджають на мости, посипають шляхопроводи тощо. Є відповідальні, які планують щоденний виїзд по підприємству”, – пояснив Шевчук.

Він також розповів, що 6-тонні машини (6-7 кубів) за лютий зробили 582 виїзди. Загалом на 384 км міста Житомира КП УАШ висипало 3 492 тонни піскосуміші

GPS датчики встановлені на техніку, але не на всю. Зараз там є технічні питання. В одну зміну заступає 6-9 одиниць техніки. В період великого снігопаду вони неодноразово заїжджають на піскобазу і завантажуються. В одну сторону суміші вистачає максимум на 2-2,5 км. За одну ніч техніка інколи наїжджає 1600 км і  більшість цього затверджено GPS. Наприклад, проспект Незалежності ми проходимо в 3 проходи, як мінімум. Коли опади не припиняються з 2-3 год ночі починається друга пересипка міста,  ми  бачимо результат тільки на 8-9 год ранку, оскільки протиожеледні матеріали взагалі не діють, якщо немає руху транспорту. А рух в зимовий період починається в 6:15 чи 6:40”, – зазначив профільний заступник міського голови.

Він також наголосив, що комунальне підприємство точно не зупинялося і робило все можливе: “Якщо ви думаєте, що там їздять з піднятим відвалом і немає що робити, то ні. Є технічні проблеми, коли десь гідравліка відлітає. Коли в нас показують відео, що транспорт їде й посипає, але з опущеним відвалом. Його поставити на ремонт немає сенсу по часу. А якщо він їде і не сипле, то значить є в нього перелік вулиць, де є дійсно ожеледиця на спусках, і він їде з бази на Смолянці на Західне шосе, тому що йому там треба посипати, а вистачить у нього піскосуміші тільки на 2,5 км. Це все технічні процеси, які роками напрацьовані. Якби там не було, але ми отримали пікову норму снігу, а громадський транспорт не зупинився ні на один день”.


Будьте першим, хто прокоментував "“Нас розбалували”: заступник Житомирського мера розповів, чому комунальники не впоралися з прибиранням снігу"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*