Організація та законодавство: від початку до завершення закупівельного процесу Р

Організація та законодавство: від початку до завершення закупівельного процесу

Як визначається початок і завершення процесу закупівлі та які документи це фіксують? Чи можна вважати затвердження річного плану або оприлюднення оголошення про закупівлю початком виконання публічних закупівель? Давайте розглянемо це питання докладніше.

У поточний час ми здійснюємо закупівлі відповідно до вимог Закону України “Про публічні закупівлі”, з урахуванням особливостей, передбачених для проведення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників в період дії правового режиму воєнного стану в Україні, а також протягом 90 днів після його припинення або скасування. Ці вимоги встановлені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178, яку ми відзначаємо як “Особливості”.

Ситуація з процедурами закупівель стала більш зрозумілою. Згідно з пунктом 14 “Особливостей”, закупівля здійснюється замовником на основі реальних або планових потреб наступного року. Запланована закупівля, незалежно від її обсягу, включається до річного плану замовника згідно зі статтею 4 Закону.

Стаття 4 Закону “Про публічні закупівлі” розглядає “Планування закупівель та інші передумови здійснення закупівель”. Вона підкреслює, що заплановані закупівлі включаються до річного плану.

Отже, можна зробити висновок, що річний план є передумовою для здійснення закупівлі, а не самим початком процедури. Перейдемо далі.

Згідно з частиною третьою статті 10 Закону, тендерні процедури не можуть розпочинатися до оприлюднення оголошення на вебпорталі Уповноваженого органу.

Отже, можемо зробити висновок, що початком процедури закупівлі є оприлюднення оголошення на вебпорталі Уповноваженого органу.

Звіт про результати закупівлі фіксує завершення процедури та містить інформацію щодо дати укладення договору або підстав для його невиключення в разі, якщо договір не був укладений.

Яким є початок “прямої” закупівлі?

Якщо замовник вчиняє допорогову закупівлю (див. інформацію в шпаргалці уповноваженої особи щодо вартісних меж) без використання електронної

системи закупівель або проводить закупівлю за виключеннями, передбаченими в пункті 13 “Особливостей”, то замовник фактично інформує про укладення договору/угоди про закупівлю (а не надає громадськості інформацію про свої наміри щодо придбання конкретного товару або послуги шляхом оголошення).

Ми вважаємо, що початком проведення “прямої” закупівлі можна вважати підписання договору/угоди про закупівлю сторонами. Оскільки, як ми вже вказували, річний план є передумовою для здійснення закупівлі. Річний план має бути затверджений до здійснення закупівлі.

Згідно з академічним тлумачним словником (1970—1980), термін “передумова” означає “попередня умова” існування, виникнення, діяння і т.д. чого-небудь. Зокрема, в рамках публічних закупівель річний план як результат планування закупівель може бути змінений/виправлений/уточнений замовником до моменту його застосування для проведення закупівлі.

Однак це питання може бути предметом дискусій, оскільки деякі можуть вважати, що прийняття рішення про проведення закупівлі (затвердження протоколу) / оприлюднення річного плану є тим самим початком проведення закупівлі. У цьому випадку рішальну роль може відіграти Уповноважений орган з питань публічних закупівель — Мінекономіки.

Завдяки багаторічному досвіду роботи в сфері державних закупівель, супровід торгів ми можемо запропонувати на самому професійному рівні. Наші фахівці допоможуть Вам швидко знайти вихід зі складної ситуації в сфері закупівель, бути постійно в курсі останніх змін законодавства та практики його застосування. СУПРОВІД ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Також, нами ефективно оскаржуються умови закупівель, неправомірні відхилення, переможці, яких було визначено із порушенням чинного законодавства та всупереч вимогам закупівлі тощо. Ми успішно відстоюємо права й інтереси наших клієнтів вже багато плідних років. Скористайтесь послугами компанії Електронні Закупівлі. ПОДАННЯ СКАРГИ ДО АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ

Будьте першим, хто прокоментував "Організація та законодавство: від початку до завершення закупівельного процесу"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*