Організація та законодавство: від початку до завершення закупівельного процесу Р

Організація та законодавство: від початку до завершення закупівельного процесу

Завдяки багаторічному досвіду роботи в сфері державних закупівель, супровід торгів ми можемо запропонувати на самому професійному рівні. Наші фахівці допоможуть Вам швидко знайти вихід зі складної ситуації в сфері закупівель, бути постійно в курсі останніх змін законодавства та практики його застосування. Супровід публічних закупівель –https://ezakupivli.com.ua/suprovid-publichnih-zakupivel.

Як визначається початок і завершення процесу закупівлі та які документи це фіксують? Чи можна вважати затвердження річного плану або оприлюднення оголошення про закупівлю початком виконання публічних закупівель? Давайте розглянемо це питання докладніше.

У поточний час ми здійснюємо закупівлі відповідно до вимог Закону України “Про публічні закупівлі”, з урахуванням особливостей, передбачених для проведення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників в період дії правового режиму воєнного стану в Україні, а також протягом 90 днів після його припинення або скасування. Ці вимоги встановлені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178, яку ми відзначаємо як “Особливості”.

Ситуація з процедурами закупівель стала більш зрозумілою. Згідно з пунктом 14 “Особливостей”, закупівля здійснюється замовником на основі реальних або планових потреб наступного року. Запланована закупівля, незалежно від її обсягу, включається до річного плану замовника згідно зі статтею 4 Закону.

Стаття 4 Закону “Про публічні закупівлі” розглядає “Планування закупівель та інші передумови здійснення закупівель”. Вона підкреслює, що заплановані закупівлі включаються до річного плану.

Отже, можна зробити висновок, що річний план є передумовою для здійснення закупівлі, а не самим початком процедури. Перейдемо далі.

Згідно з частиною третьою статті 10 Закону, тендерні процедури не можуть розпочинатися до оприлюднення оголошення на вебпорталі Уповноваженого органу.

Отже, можемо зробити висновок, що початком процедури закупівлі є оприлюднення оголошення на вебпорталі Уповноваженого органу.

Звіт про результати закупівлі фіксує завершення процедури та містить інформацію щодо дати укладення договору або підстав для його невиключення в разі, якщо договір не був укладений.

Яким є початок “прямої” закупівлі?

Якщо замовник вчиняє допорогову закупівлю (див. інформацію в шпаргалці уповноваженої особи щодо вартісних меж) без використання електронної

системи закупівель або проводить закупівлю за виключеннями, передбаченими в пункті 13 “Особливостей”, то замовник фактично інформує про укладення договору/угоди про закупівлю (а не надає громадськості інформацію про свої наміри щодо придбання конкретного товару або послуги шляхом оголошення).

Ми вважаємо, що початком проведення “прямої” закупівлі можна вважати підписання договору/угоди про закупівлю сторонами. Оскільки, як ми вже вказували, річний план є передумовою для здійснення закупівлі. Річний план має бути затверджений до здійснення закупівлі.

Згідно з академічним тлумачним словником (1970—1980), термін “передумова” означає “попередня умова” існування, виникнення, діяння і т.д. чого-небудь. Зокрема, в рамках публічних закупівель річний план як результат планування закупівель може бути змінений/виправлений/уточнений замовником до моменту його застосування для проведення закупівлі.

Однак це питання може бути предметом дискусій, оскільки деякі можуть вважати, що прийняття рішення про проведення закупівлі (затвердження протоколу) / оприлюднення річного плану є тим самим початком проведення закупівлі. У цьому випадку рішальну роль може відіграти Уповноважений орган з питань публічних закупівель — Мінекономіки.

Будьте першим, хто прокоментував "Організація та законодавство: від початку до завершення закупівельного процесу"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*