Щоденні перешкоди. Чи є Житомир безбар’єрним містом?

Щоденні перешкоди
Щоденні перешкоди

Буденний для звичайних житомирян похід наприклад до магазину є марафоном з перешкодами для маломобільних людей. То наскільки наше місто пристосоване для людей з особливими потребами?  Чи дотримується Житомир європейських стандартів стосовно цієї  проблеми?

Проблема пересування містом людей на візках існує вже дуже давно. Але з якихось причин звертати увагу на цю проблему почали відносно нещодавно.  Відтак департамент та праці та соціального захисту населення Житомирської міської ради повідомляє, що з метою створення умов для забезпечення доступності інвалідів та інших маломобільних груп населення до об’єктів соціальної та інженерно – транспортної інфраструктури міста Житомира Комплексною міською програмою соціального захисту населення на 2016 – 2020 роки визначено заходи в розділі 8 «Покращення безбар’єрного середовища для маломобільних груп населення».

Щоденні перешкоди. Чи є Житомир безбар’єрним містом?

Згідно даної програми  на період 2016 – 2020р. міська влада  задля створення комфортного міського середовища для людей з обмеженими фізичними можливостями поставила ряд завдань:

  • Створити умови для безперешкодного доступу до житлових будинків та жилих приміщень. А саме, облаштування житлових будинків та жилих приміщень, в яких проживають особи з обмеженими фізичними можливостями засобами доступності. На виконання протягом 2016 – 2020 р. заплановано виділити 5812,7 тис. грн. з міського бюджету.
  • Створити умови для безперешкодного доступу до об’єктів соціально – інженерної інфраструктури міста. Тобто, облаштування доступності до місць загального користування інвалідів з фізичними вадами. Заплановано виділити 612,6 тис.грн. з бюджету міста. Облаштування вхідної групи об’єктів соціальної інфраструктури звуковими маячками. Обсяг фінансування згідно плану – 17,4 тис. грн.
  • Створити базу даних об’єктів, які мають бути пристосовані для осіб з обмеженими фізичними можливостями. Формування та ведення бази даних об’єктів житлового та цивільного призначення, які підлягають першочерговому обладнанню і пристосуванню для проживання або обслуговування людей з обмеженими фізичними можливостями. Не потребує фінансування.
  • Створити умови для безперешкодного доступу в громадському транспорті. А саме: придбання та оновлення громадського транспорту або забезпечення засобами, що відповідають проблемам осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення ( на кожному маршуті). Фінансування відбуватиметься відповідно до цільової програми.
  • Забезпечити комфортні умови та шанобливе ставлення до інвалідів та людей похилого віку у громадському транспорті. Йдеться про придбання та встановлення інформаційних систем для озвучування зупинок в громадському електротранспорті системи звукових оголошень про зупинки та про шанобливе ставлення до інвалідів та людей похилого віку у громадському транспорті. Фінансування відбуватиметься відповідно до цільової програми.
  • Створити умови для вільного пересування вулицями міста. Передбачено ряд заходів, а саме: забезпечення доступності до зупинок громадського транспорту та позначення місць для осіб з фізичними вадами; обладнання пішохідних переходів вулиць звуковими сигналами супроводження; створення вулично – шляхової мережі, пристосованої для зручного та безпечного переміщення людей з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення; облаштування спеціальних місць для паркування транспортних засобів, що використовуються для перевезення інвалідів , на стоянках, в зонах паркування, на вулицях. Фінансування відповідно до цільової програми.
  • Забезпечення інвалідів засобами пересування та реабілітації . Тобто, забезпечення інвалідними візками, протезно – ортопедичними виробами. Не потребує фінансування.
  • Здійснювати контроль за дотриманням ДБН щодо безперешкодного доступу. Забезпечити підчас будівництва, реконструкції, капітального ремонту об’єктів житлового та громадського призначення усіх форм власності дотримання вимог чинного законодавства і державних будівельних норм щодо створення безперешкодного доступу для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення до цих об’єктів. Не потребує фінансування.
  • Забезпечити надання транспортних послуг. Продовжувати надання транспортних соціальних послуг інвалідам І та ІІ групи із захворюваннями опорно – рухового апарату, які пересуваються на інвалідних візках.

Хоча даний проект поступово втілюється, Житомир є недостатньо пристосованим для людей з особливими потребами.

 Зокрема під час другого форуму міської мобільності Григорій Мельничук зауважив: «На даний час є запити на інклюзивність міста. Люди які мають певні вади та є маломобільні  також мають право вільно пересуватися містом. Якщо ми подивимось на європейські вулиці ми побачимо чимало людей на інвалідних візках. Це не тому, що їх там багато, а в нас всі здорові. Це тому, що такі люди не можуть виїхати з будинку і якщо вони опиняться на вулиці їм буде дуже важко пересуватися».

Спробуємо розглянути окремі міські об’єкти, які повинні бути доступні для всіх категорій населення, зокрема інвалідів.

Житлові будинки

Якщо в центральній частині міста будинки та під’їзди більш – менш облаштовані пандусами, то в спальних районах ситуація зовсім інша. Нерідко пандуси відсутні взагалі. Зустрічаються також поламані або непридатні до експлуатації.

Щоденні перешкоди. Чи є Житомир безбар’єрним містом?

Вхід до під’їзду на Проспекті Миру, 25

Окрім того Управління капітального будівництва Житомирської міської ради повідомило, що протягом 2015 – 2017 років у багатоповерхових будівлях побудовано лише 2 пандуси.

Встановлення пандусів у багатоповерхових будинках, які були введені в експлуатацію понад 30 років технічно неможливо з врахуванням ДБН.

Парк відпочинку

Наразі існує проблема безбар’єрного пересування на території міського парку відпочинку.

Щоденні перешкоди. Чи є Житомир безбар’єрним містом?

Центральна алея у парку відпочинку імені Гагаріна

«У червні було створено дорадчу раду, ми проводили моніторинг доступності нашого парку. Був запрошений заступник директора, який відповідає за питання соціального значення у своїй структурі. Ми показували яка повинна бути доступність для людей на інвалідному візку, незрячих та з вадами слуху у тому числі. В майбутньому буде здійснено капітальний ремонт і ми просили керівництво парку, щоб вони врахували всі  пропозиції. Зокрема, член виконкому Неля Ковалюк повідомила нам, що питання доступності парку розглядалось і буде розглядатись на засіданні виконкому  та на сесії міськради. Щоб привести парк у відповідність до вимог потрібно небагато зусиль та фінансових затрат», – повідомила  заступник директора Житомирського обласного відділення фонду інвалідів Тетяна Денисенко.

Громадський транспорт

Виконавчий комітет Житомирської міської ради повідомив, що на даний час обслуговування міста здійснюють 6 низькополих тролейбусів та 26 автобусів з пандусами для перевезення інвалідів.

Щоденні перешкоди. Чи є Житомир безбар’єрним містом?

Якщо тролейбуси більш пристосовані для маломобільних громадян, то в деяких маршрутних таксі спостерігаються значні недоліки, а саме: пандуси облаштовані під крутим кутом нахилу, або завузькі для проїзду візка двері. З цих причин люди з обмеженими фізичними можливостями здебільшого надають перевагу саме тролейбусам.

Щоденні перешкоди. Чи є Житомир безбар’єрним містом?

«Проблема транспорту є, але було закуплено низькополі. Наскільки мені відомо при заключенні договорів, було кожному перевізнику сказано, що один із авто на маршруті повинен бути пристосований до людей з інвалідними візками. Мені знайомий чоловік, який чітко знає графік і  чекає саме низькополого транспорту», – розповідає Тетяна Денисенко.

Об’єкти соціальної інфраструктури

Департамент праці та соціального захисту населення інформує, що до всіх об’єктів забезпечено безперешкодний доступ осіб з обмеженими фізичними можливостями, а саме:

  • органи праці та соціального захисту населення
  • органи Пенсійного фонду України
  • Житомирський міський територіальний центр соціального обслуговування ( надання соціальних послуг)
  • Житомирський міський центр зайнятості
  • заклади охорони здоров’я
  • загальноосвітні навчальні заклади
  • заклади культури

Як повідомила Тетяна Денисенко: «Головою Богунського товариства інвалідів було порушене питання доступу до нашого відділення . Зараз в нас є пандус, і ліфт працює, і кнопка виклику є».

Щоденні перешкоди. Чи є Житомир безбар’єрним містом?

Вхід до Житомирського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів

Вокзали

Ще у 2015 році на залізничному вокзалі відкрили «Станцію доступності» для маломобільних груп населення. Вокзал зробили доступним для людей на візках, а саме: обладнали системою пандусів, обладнали парапети та бордюри, облаштували паркувальне місце.

Щоденні перешкоди. Чи є Житомир безбар’єрним містом?

Залізничний вокзал Житомира

На противагу тому, автостанція №2  на  вулиці Хлібній потребує ремонту.

Щоденні перешкоди. Чи є Житомир безбар’єрним містом?

Вхід до автостанції №2

 

Магазини

На жаль не всі підприємці міста обладнують магазини, аптеки, перукарні пандусами. Дана проблема існує як на центральних вулицях так і в спальних районах міста.

Щоденні перешкоди. Чи є Житомир безбар’єрним містом?

Від до магазину на одній із центральних вулиць

Підземний перехід

Єдиний у Житомирі підземний перехід не обладнаний пандусами. Люди на візках змушені долати не малу відстань, щоб безперешкодно подолати проїжджу частину.

Щоденні перешкоди. Чи є Житомир безбар’єрним містом?

Підземний перехід,  Проспект Миру

Маємо сподівання, що після реконструкції, на яку міська влада виділила 1 млн. грн. субвенції, перехід обладнають належним чином.

Найголовніше кожен повинен усвідомити, що до людей з особливими потребами потрібно ставитись як до рівних. Їм потрібна підтримка, а не жалість.

Аліна ДОМБРОВСЬКА

 

15+
  • 26
    Поширили:

Будьте першим, хто прокоментував "Щоденні перешкоди. Чи є Житомир безбар’єрним містом?"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*