Як діяти в надзвичайній ситуації – пам’ятка житомирянам

Інформаційні листівки про те, як діяти в разі звучання в Житомирі сирени та запровадження надзвичайної ситуації, скоро з’являться на всіх будинках міста. Такі нагадування разом з табличками про напрямок в найпростіше укриття прикріплять на інформаційних дошках кожного ОСББ. 

Як діяти в разі надзвичайної ситуації, або як в народі її ще називають ситуація “Ч”, обговорили 21 лютого в Житомирській міськраді під час зібрання голів ОСББ з керівництвом міста. В залі засідань зібралося близько ста учасників. 

“Достатньо актуальне і важливе сьогодні питання – це укриття мешканців  міста Житомира, а для комунальних підприємств – укриття своїх працівників на випадок виникнення надзвичайної ситуації і зокрема на випадок ведення бойових дій. Для того, щоб зрозуміти, що трапилося, і як вести себе далі в разі виникнення надзвичайної ситуації міського, місцевого або регіонального чи державного рівня включається державна система оповіщення. Коли працюють сирени – це означає сигнал “Увага всім!”, – зауважив начальник управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Микола Дідківський. 

Якщо це буде тренувальна сирена, то за день-два до звучання в усіх засобах масової інформації буде про це попередження. Однак, що ж робити, якщо звуки сирени – це оповіщення про надзвичайний стан:

“Такі сирени, як правило, звучать довше – від трьох до пяти хвилин. І для того, щоб отримати інформацію, потрібно включити той приймач, який передасть вам речову інформацію, що ж трапилося і відповідно як себе вести”. 

Інформацію передаватимуть, в першу чергу, по передавачах провідного радіомовдення, по каналам FM зв’язку і по державних теле радіоканалах. Важливо в разі надзвичайних ситуацій увімкнути такий приймач та почути, як потрібно далі діяти. 

Начальник управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення також наголосив, що бувають надзвичайні ситуації локального рівня, наприклад задимлення:

“Ясне діло, що тут державна система оповіщення не буде включена. Тут є інші ознаки, якими, як правило, людина має керуватися. Потрібно реагувати на незрозумілі запахи, крики, звуки сирен життєзабезпечення, які прибувають на місце: швидка, можливо, ДСНСники тощо. Почувши або побачивши таку подію, людина має швиденько попередити своїх сусідів, зібратися і швидкоо евакуюватися з того будинку до з’ясування обставин на безпечну відстань”. 

Евакуйовуючись з багатоповерхових будинків, не варто користуватися ліфтом.

“В місті на сьогоднішній день на обліку перебуває 521 найпростіше укриття в житлових будинках. Зараз вже майже на протязі місяця ми з урахуванням цієї ситуації видали відповідне рішення 20 грудня комісією ТЕБ та НС, яке стосується всіх без виключення: і комунальних підприємств, і ОСББ, і управляючих компаній. Про що йде мова – потрібно максимально зробити так, щоб підвальне приміщення кожного житлового будинку , якщо таке є й відповідає вимогам, взяти його на облік і провести відповідні роботи, щоб можна було його використовувати за призначенням. Воно має бути чистеньке, без зайвих предметів, освітлене, без зайвої вологи чи сторонніх запахів тощо”, – пояснив Микола Дідківський. 

Якщо у голів ОСББ є сумніви, чи підходить підвал будинку  для найпростішого укриття, то в міськраді працює дві групи, які перевірять приміщення й нададуть конкретні рекомендації управляючому. 

Проте керівники ОСББ часто відмовляються від демонстрації укриття через власну зайнятість тощо, тож у міськраді наголошують про важливість постійно бути на зв’язку та співпрацювати, аби уникнути небезпеки. 

Якщо укриття відповідає вимогам, то у відведеному місці чітким написом, а краще друкованими символами потрібно внести адресу будинку, або ж найближче сусіднє укриття, якщо  будинку відсутній підвал або він непридатний для перебування людей.  

Крім ареси найпростішого укриття на табличках, які будуть розміщені на інформаційному стенді будинку кожного ОСББ також має були вказано телефон людини, яка відповідає за укриття та адреса, де знаходяться ключі від підвалу. 

Варіант, що кожна людина – житель будинку повинна мати ключі від укриття Дідківський вважає ідеальним. Проте зрозуміло, що не завжди реально досягти такої ситуації, адже якщо у будинку 400 жителів, то зробити дублікати для всіх вкрай складно, зазначають деякі голови ОСББ. 

“За 12 годин до настання ситуації “Ч” у приміщенні має проводитися прибирання, інколи навіть дезінфекції, завезення питної води та стільців. До найпростіших укриттів відносяться не тільки підвальні, а й цокольні приміщення та приміщення першого поверху. Воно має мати мінімум вікон, надійне перекриття та вимоги, які ставляться до підвального приміщення”, – нагадав начальник управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення.

Почуту на зібранні інформацію голови ОСББ повинні передати всім жителям будинку та розклеїти інформаційні таблички на стендах оголошень будинків. 

Будьте першим, хто прокоментував "Як діяти в надзвичайній ситуації – пам’ятка житомирянам"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*