З початком нового навчального семестру, а особливо після святкових вихідних й карантину не тільки діти, а й дорослі не здатні швидко адаптуватись до роботи, навчання, режиму та темпу дня. Звичка в людини виробляється протягом трьох тижнів, саме стільки тривав карантин у школах Житомира. Тому й не дивно, що ритмічно почати навчальний процес та зацікавити ним учнів не так просто.
За період карантину діти звикли прокидатись об 10-11 годині, неспішно снідати, потім ще кілька годин сидіти в соцмережах чи дивитися якийсь фільм, а далі зустрічатися з друзями і ще деякий час приділити домашнім справам та догляду за собою. Учнів обов’язково потрібно мотивувати до навчання, бо якщо дорослі хоч якось розуміють різницю між словами “хочу” і “треба” та щоранку мусять йти на роботу, то дитині недостатньо буде сказати, що успішне навчання забезпечить їй світле майбутнє. Все треба показувати на власних прикладах та в практичному застосуванні.
Батьки часто застосовують різні методи мотивації навчання, наприклад, намагаються вмовити дитину чи навіть карати за небажання вчитися. Куди гірше – приводять приклади інших успішних учнів у класі, старших сестер чи братів, які теж краще вчаться.
Немало залежить й від учителя, бо як зацікавити дітей на уроці, знає не кожен. Сучасний світ має куди цікавіші технології, ніж монотонна розповідь вчителя, тому недарма в освітній програмі обов’язково застосовують інтерактивні та мультимедійні дошки, проектори та інші смарт приладдя. Вчителю варто спробувати змиритись з тим, що він нецікаво розповідає та спробувати радити та направляти учнів на шляху до здобуття знань. Те що школярі молодших класів хочуть гратись на уроках – зовсім не дивно, бо в такому віці гра займає головну позицію, тому навчати можна через дидактичні ігри. Це допоможе утримати увагу учня та зацікавить його. Деякі психологи навіть радять дозволяти дітям приносити на уроки свою улюблену іграшку і разом з нею навчатись, граючи.
Якщо дитина не хоче вчитися, для того, аби її мотивувати, існують прості правила:
- Спочатку з’ясуйте причину небажання навчатися, нею може бути проста нецікавість. Тоді важливо не тиснути на дитину, а дізнатись, які методи подачі інформації їй цікаві та якої інформації.
- Мотивувати учня до навчання можна також за допомогою емоційного контакту, тобто тісного та щирого спілкування.
- Не варто заставляти дитину робити домашнє завдання, можливо вона втомлена або розчарована через щось. Спочатку хай відпочине, тоді поговоріть з донькою чи сином про те, що її(його) засмучує, які стосунки з вчителями та однокласниками, що нового сталось вчора. Так ви зможете чітко відстежити ситуацію і усунути причини,які впливають на успішність
- Потрібно підтримати дитину не тільки коли є проблеми, а й похвалити за хороший результат. Батьки часто перебільшують роль оцінки за той чи інший предмет. Звичайно це важливо для досягнення успіху, але це не найголовніше в житті для дитини. Вона повинна відчувати любов незалежно від будь-яких ситуацій, а не хвилюватися через черговий “розбір” стосовно оцінок.
- Налаштовувати на повноцінне шкільне навантаження потрібно поступово, бо різка зміна режиму і постійне наголошування батьків на тому, що канікули вже завершилися, може й зовсім знищити потяг до навчання на певний період або й назавжди. Дозвольте дитині після уроків відпочивати так само, як вона це робила в період карантину, проте не забувайте поступово обмежувати час дозвілля. проводити вільний від занять час так само, як у період канікул, але поступово обмежуйте її дозвілля.
- Зустрічі з друзями та однокласниками – це також чудовий стимул для навчання, а особливо після карантину учні з ще більшим бажанням хочуть проводити час з однолітками. Спілкування не мжна забороняти – діти повинні розвиватись не лише в навчання,а й реалізовуватись як особистості в соціумі. Тоді час для навчання та розваг поступово балансуватимуть. Потрібно розвивати самостійність і працьовитість.
Чудовою несподіванкою та приємним сюрпризом стане організація маленького свята з нагоди початку навчального процесу. Наприклад, можна приготувати улюблену страву вашої дитини, разом піти в кіно, прогулятись після школи та навіть зіграти у захоплюючі й активні ігри або ж запросити додому когось з її шкільних друзів.
Пам’ятайте, що стимулювати учнів потрібно постійно, навіть якщо це будуть якісь обіцянки купити нову кофтинку чи нову відеогру за хороше засвоєння теми, або ж спільна поїздка на море, якщо ваше чадо добре закінчить навчальний рік.
Читайте також:
Будьте першим, хто прокоментував "Нудні вчителі, не цікаві уроки – мотивуємо до навчання правильно!"