1X FAN models
coin24 crypto exchange
Stay with Ukraine
coin24 crypto exchange
1xfan manager
Stay with Ukraine

Заборонити не можна дозволити: міськрада Житомира намагається врегулювати роботу прокату електросамокатів 

Заборонити не можна дозволити: міськрада Житомира намагається врегулювати роботу прокату електросамокатів

Минулої п’ятниці, 7 червня, на позачерговій сесії Житомирської міської ради говорили про неконтрольовану ситуацію з електросамокатами по місту. Кожен житомирянин міг спостерігати самокатчиків, які мчать Михайлівською, парком Шодуара, на високій швидкості. Вони їздять пішохідними зонами та тротуарами, що становить небезпеку для пішоходів, а часто, і для водіїв. 

Журналісти «Times.ZT» поспілкувалися з цього приводу з заступником міського голови Олександром Шевчуком. Нас цікавило, чи мають компанії, які надають самокати, дозволи, на яких умовах вони працюють, і яким чином дану ситуацію в місті планують врегулювати.

«На жаль, у нас на сьогоднішній день на території міста працює 4 компанії, які надають логістичні послуги з наданням на прокат самокатів. Дозволи на сьогодні жодні виконавчий комітет Житомирської міської ради не надавав, вони є приватними підприємцями, які діють на підставі здійснення підприємницької діяльності. Законодавчо зараз не врегульовано це питання взагалі. Самокат визнаний транспортним засобом, а в правилах дорожнього руху немає нічого про відповідальність і роботу самокатів. Тобто поліція на сьогодні не може їх притягувати до адміністративної відповідальності. Це має регулюватися Законом України», – пояснює Олександр Шевчук.

Отже, фактично, будь-хто може закупити такі самокати і здійснювати підприємницьку діяльність на вулицях Житомира. 

«Вони сплачують податки, це ПДФО, наймана робоча сила – це працівники, які в них працюють, і за яких компанія сплачує податок з доходу фізичних осіб. Місто не може вплинути на їх діяльність, на жаль. Є неодноразові звернення і за 2023 рік, і вже цього року, і деякі все ж погоджуються з вимогами – це, для прикладу, узгодження часу роботи прокату самокатів, а саме – заборона працювати в комендантську годину», – додає він. 

Втім, це не єдина вимога до компаній, які надають електросамокати. Як зазначив заступник міського голови, наразі ведеться обговорення стосовно того, як впорядкувати роботу такого транспорту: 

«У нас і вчора, і сьогодні була спільна зустріч із представниками компаній, які надають ці самокати, департаменту економіки, юридичного департаменту, патрульної поліції, національної поліції щодо того, на яких умовах повинен оператор працювати в місті. І ми дали їм тиждень часу, для того, щоб вони по кожній з цих вимог, які ми їм висунули, опрацювали, і надали свої пропозиції щодо їх виконання. 

Наприклад: обмеження швидкості на деяких ділянках міста, на пішохідних зонах, де треба взагалі обмежити їх пересування, це місця завантаження і розвантаження, тобто те, де їх припарковують, бо вони ні з ким не узгоджують їх розміщення, що ускладнює прибирання та доглядання вулиць. Контроль віку користувачів. Ми бачимо, як їздять по два по три на цих самокатах, і це треба якось обмежити, тобто потрібна яка персональна відповідальність, персоналізація самого користувача цього самокату. І багато інших питань: страхування, відповідальність за пошкодження чужого майна самокатом, їх технічний стан».

Електросамокат – екологічний транспорт, яким зручно користуватися, тому забороняти його роботу на території міста – не найкраща ідея. 

«Ми не говоримо про заборону, ми розуміємо, що є попит, і це все ж екологічно чистий вид транспорту, і досить багато людей нормально користуються такими самокатами, тому у нас не мета їх заборонити, мета в тому, щоб їх упорядкувати. У випадку з тим, як молодь користується, коли виконує трюки, перевищує швидкість, тут потрібні зміни в законодавстві, персоналізація, щоб ми розуміли, який це самокат, і хто ним користувався. Якщо ми не можемо притягнути до адміністративної відповідальності, то можливо після порушення буде заборона використовувати додаток, неможливість скористатися самокатом. Але тут все залежить від роботи з самими компаніями», – зазначив Олександр Шевчук.

Він додає, що оператори незадоволені такою кількістю вимог щодо роботи. Проте в міській раді намагаються шукати компроміс у цьому питанні: 

«Відверто, компаніям, які надають у користування самокати, не подобаються ті вимоги, які ми висуваємо, тому що їх починають ставити в якісь рамки, з’являються якісь умови, але вони теж повинні розуміти, якщо вони працюють у місті, і вони користуються всіма умовами, і їх бізнес розташований на центральних вулицях, де на утримання витрачаються кошти нашої громади, то вони повинні розуміти, що вони хочуть чи не хочуть, але повинні виконувати ті зобов’язання, які вони готові на себе взяти».

Чи вплинуть такі вимоги на користувачів самокатів – дізнаємося згодом. Залишається сподіватися, що найближчим часом вони користуватимуться таким транспортом дотримуючись правил безпеки та ПДР.

Нагадаємо, у Житомирі хочуть врегулювати проблему небезпечного водіння електросамокатів.

Будьте першим, хто прокоментував "Заборонити не можна дозволити: міськрада Житомира намагається врегулювати роботу прокату електросамокатів "

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*