Житомирщина туристична – міф чи реальність? (ФОТО)

Житомирщина – справжній клондайк мальовничих місцин, історичних будівель, туристичних локацій… Але досі мало хто про це знає. Справді цікавих місць тут дуже багато, але, на жаль, одиниці справжніх поціновувачів історичної спадщини рідного краю охоче розвивають сферу туризму. Серед таких одиниць – директор та гід туристичної агенції «Патріот» Сергій Дехтяренко, який поділився з нами своїми думками щодо актуальності подорожей під час війни та туристичним потенціалом Житомирської області (і не тільки).

24 лютого 2022 р. розпочалося повномасштабне вторгнення російських військ на територію України. Для всіх було очевидно: туризм не на часі.

Та вже буквально через місяць Сергію надійшла пропозиція провести екскурсію. «Це було безкоштовно. Треба було якось підтримувати житомирян та тих, хто був вимушений сюди переїхати, відволікти. Спершу скептично відносився до цієї ідеї, але ми нічим не ризикували», – згадує Сергій. Прийшло усвідомлення того, що треба розвивати та укріплювати український культурний фронт, робити те, що вмієш і що може бути корисним для суспільства.

«Вже 6 квітня я організував творчу зустріч з актором, режисером театру та кіно, заслуженим артистом України Петром Авраменком. Хоча він спершу й не розумів, для чого це все. Я пояснив свою ідею і той погодився – дійсно, треба «піднімати» театр і продовжувати займатися тим, що виходить найкраще. Ну а після зустрічі, після позитивних відгуків людей він вже остаточно переконався в потужності культурного фронту».

Які туристичні можливості могли запропонувати житомирянам в час постійних повітряних тривог, комендантської години з 17:00 та блокпостів навколо міста? Як виявилося, оптимальних варіантів було достатньо: екскурсії містом та приватним музеєм, творчі зустрічі у закладі з бомбосховищем… Саме так народився культурний проєкт «Я люблю тебе, Житомир».

Так, 8 квітня вже була проведена перша з 24 лютого пішохідна екскурсія «Житомир – місто древнє». Такі події показали, що агенція «Патріот» обрала правильний вектор розвитку туризму, оскільки людям просто був потрібен «ковток свіжого повітря».

Щотижня проводилося по декілька екскурсій Житомиром і музеєм «Ремісничий двір» – гід намагався набирати невеликі групи, але охочих було достатньо. А 15 травня Сергій здійснив  першу екскурсію по Житомирській області наступним маршрутом: «Ставка Гіммлера – Острів Кохання – Волинський Єрусалим – маєтки родини Терещенків» .

Влітку такий звичний для багатьох відпочинок на морі був недоступний, тому організовували тури у відносно безпечні місця України, де люди могли б відпочити морально та фізично. Це були поїздки, наприклад, по Житомирській області в Кам’яне село і на Дружбівський кар’єр. Також було чимало подорожей до Хмельницької, Чернівецької, Тернопільської, Закарпатської областей. Увагу було зосереджено на тому, аби подарувати людям позитивні емоції, сили на подальшу боротьбу та підтримку економіки країни.

«Я запитував туристів, чому вони наважилися поїхати у подорож, на що вони майже завжди відповідали: «Хочу відволіктися від війни, змінити «малюнок» життя»».

Окрім того, що така діяльність підтримувала стан українців, вона ще мала позитивний вплив на туристичну галузь України в цілому, яка тоді опинилася у дуже скрутній ситуації. «Ми давали можливість продавати квитки до замків, музеїв та збувати місцеву сувенірну продукцію, оплачувати послуги екскурсоводів, комплексні обіди, давати роботу перевізникам».

У своїй доповіді для Міжнародної конференції, яку проводив КНУ імені Т. Шевченка, Сергій зазначив, що під час війни внутрішній туризм виконує дуже важливі функції:

  • підтримує психологічний стан українців, які щодня працюють на перемогу – кожен на своєму фронті;
  • підтримує існування туристичних об’єктів України, які переживають нелегкі часи з боку фінансування;
  • підтримує людей, які безпосередньо працюють у туристичній сфері і продовжують це робити – вони справжні фанати своєї справи.

«У мирний час ми щороку створювали нові тури по Україні. Звісно, під час війни існує багато обмежень для розвитку туризму, але, з мого досвіду, це не стало на заваді продовжувати займатися улюбленою справою».

Наразі агенція вже розробляє нові тури не лише Житомирщиною, а й іншими регіонами України (і не тільки), аби влітку та восени продовжувати активну діяльність та дарувати українцям позитивні незабутні емоції.

Анастасія Петрук

Культурний фронт: у Житомирі проводитимуть екскурсії для переселенців та військових (ФОТО)

Замок-Музей у Радомишлі знову відкритий для відвідувачів (ФОТО)

Будьте першим, хто прокоментував "Житомирщина туристична – міф чи реальність? (ФОТО)"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*