На вулиці Жуйка завжди людно. Тут люди стоять не лише на зупинці, але й на проїжджій частині дороги – з піднятими угору кулаками. Протягом двох років на автостопах у напрямку Житомир-Бердичів стало помітно більше людей. Вони не хочуть переплачувати приватним перевізникам більше, ніж треба? Чи зупиняють легкові авто заради комфортнішої поїздки та економії часу?..
За останні декілька місяців офіційний перевізник «АТП-11837» піднімав вартість на цьому маршруті у два рази. Вартість квитка досягла 32 грн. Це перший фактор, який впливає на розвиток проблемного сценарію.
Багато водіїв забирають людей не лише для додаткового заробітку. Більшість із них стають для того, щоб окупити вартість дорогого бензину, який на сьогодні зріс до 31-32 грн за літр. Але є у цьому бізнесі і свої «вінницькі» та «бердичівські». Якщо за останні 2-3 місяці не було чутно про конфлікти між такими перевізниками, то цьогорічна зима для деяких запам’яталася.
Хто «кришує» зони впливу?
Конфлікт між Валерієм Маліновським та перевізником «АТП-11837» продовжується не перший рік. 2 листопада 2015 році водія, який давно був на цьому ринку послуг, викрала група невідомих осіб, при цьому незаконно заволодівши його автомобілем.
«Підійшло троє осіб у камуфляжі, котрі поцікавилися, чи то автобус на Київ. Я відповів, що так. У той момент я помітив, як з боку водія відкрилися двері і хтось сів за кермо. Побачити, хто саме то був, я не встиг, бо якраз тоді отримав удав в обличчя і мене почали бити електрошокером у шию…» – говорить водій мікроавтобуса Валерій Маліновський.
Далі, судячи з гавкоту собак, приїхали до якогось села. Після цього потерпілому заклеїли рота клейкою стрічкою і занесли його до підвального приміщення.
«Коли я запитав, чого вони хочуть. Мені відповіли, мовляв, з тобою розмовлятимуть інші, наша ж справ – тебе «прийняти». При цьому вони натякали, що самі є службовцями держструктур…»
Пізніше Валерія Маліновського відпустили, але постійно нагадували йому, що неправильно себе поводить і не треба займатися перевезеннями.
Але «нагадування» про те, що небезпека поруч, не залишало його. В ніч з 4 на 5 березня невідомі підпалили мікроавтобус Opel Vivaro. Як було видно із запису камери спостереження, підпал був здійснений між четвертим і п’ятим часом ранку двома типами. Вони спочатку пройшли повз припаркований автомобіль, трохи постояли під аркою, а потім повернулися до мікроавтобуса, розбили скло, кинувши щось у вікно, після чого автомобіль загорівся. Зробивши свою справу, злочинці спокійним кроком, навіть не намагаючись втекти, покинули місце злочину.
Що пропонують попутники
Комфорт – це, мабуть, одна із головних переваг, чому автобуси програють легковим автомобілям і переробленим під пасажирські «бусам». Але чому відразу програш для перевізників? Тому, що водії не намагаються заборонити громадянам заходити в автобус, де відсутні сидячі місця та дозволяють їм стояти протягом всієї поїздки, яка складає майже 40 км.
Ще одним суттєвим недоліком залишається наявність постійних зупинкок, які розтягують маршрут від 35-40 хвилин до цілої години. А ще уявіть розжарене пекло влітку в автобусі без кондиціонера, та ще й з поганою вентиляцією…
Легковий транспорт має беззаперечні переваги, такі, як швидкість перевезення та низька ціна, це визнає більшість автостоперів. Але є й суттєві недоліки. Наприклад, точка доставки. Якщо автобус має певний маршрут, який завжди завершується в певному місці – то водії, які випадково зловили пасажирів, не завжди зупиняться саме там, де вам потрібно.
Другим стає ціна послуги. Тим, хто прямує кожен день до Житомира, стає все важче економити: що вартість поїздки таким видом транспорту становить уже 20-25 грн., залежно від ласки водія чи інших чинників.
Насправді така конкуренція мала б заохотити власників пасажирських маршрутів до підвищення якості послуг та модернізації своїх транспортних засобів. Багато з яких справляють, якщо чесно, жалюгідне враження.
Юрій МЕЛЬНИК
Дивіться також: Нехепіендова історія: транспортні перевезення в Бердичеві
Будьте першим, хто прокоментував "Попутка чи автобус: чим краще доїхати з Житомира до Бердичева?"