Бережіть дітей та нерви! Психолог Наталія Харитонова про те, як не стати жертвами передвиборчих маніпуляцій

В переддень парламентських виборів, які відбудуться вже цієї неділі, Житомир все більше лихоманить від політичної агітації. Facebook заполонили кандидати, вулиці міста майорять наметами, газетами, буклетами, бордами. Все для того, щоб з 18 кандидатів житомиряни змогли обрати найкращого.

Задача нелегка, якщо взяти до уваги, що «кожен з нас вже президент», і має власну думку про майбутнє країни і кандидатів, які зібрались представляти Житомир у Верховній Раді. Проте не завжди наші рідні, близькі, сусіди та друзі стають в цьому питанні однодумцями. А отже емоційних суперечок не уникнути.

Про те, як зберегти власні нерви, домашній спокій та психіку найвразливіших, журналістам Times.ZT розповіла психолог Наталія Харитонова

Вибори! За останніх кілька місяців на долю українців припали вже треті вибори. І це неймовірно складний і емоційно навантажений період нашого життя! Саме так, нашого з вами життя. Мого життя, життя сусідів, рідних, близьких, колег, життя кожного українця! Від малого до дорослого. 

До чого тут малі? А до того, що вони є безпосередніми учасниками передвиборчих маніпуляцій, передвиборчих перегонів, передвиборчих істерик. Дітьми маніпулюють, вони чують усі дорослі розмови. Дітей залучають до зйомок агітаційних роликів. І немає кінця краю цим політичним іграм.

Завдання будь реклами — створити те, що має «проковтнути» глядач. Чи завжди ви замислюєтесь над тим, що «ковтаєте»? Нажаль, ні! Ми перестали бути гурманами! І готові проковтнути усе, що нам нав’яжуть сучасні політтехнологи.

Ми досить часто інстинктивно тягнемось до навіяної (прямої чи не прямої), нав’язаної інформації, такої, яку не усвідомлено вважаємо правдивою.

І тут «жива» зустріч з потенційним депутатом якраз є тією рідкісною можливістю переконатись у власному виборі.

Під час передвиборної кампанії на виборців виливається величезний інформаційний потік, який закликає голосувати за того чи іншого кандидата. 

Психіка будь-якої людини не завжди здатна чинити опір тиску з боку третіх осіб. І після початку такої інформаційної атаки захисний рефлекс, який би оберігав нас від спроб залучення на бік якогось з кандидатів, може просто не спрацювати.

Людина не в змозі контролювати всілякі спецефекти: монтаж, гру зі світлом, різку зміну плану зйомки, динамічну зміну візуальних образів (що особливо стає модним), динаміку сюжету, накладки голосів і т.д., а весь агітаційний ролик сприймаємо цілісним. 

Найстрашніше в цьому те, що увесь агітаційний простір ми переносимо в свої домівки і в стосунки із рідними та близькими. Особлива порада тим, хто палко обговорює політичні баталії вдома — не зловживайте суб’єктивними переконаннями! Адже вибори пройдуть, а рідних не вибирають! Нам вони послані нашею долею і життям. Якщо ви не будете замислюватись, наскільки вдало вами маніпулюють, то є ризик залишитись одиноким, без підтримки і найгірше — ворогами із рідними людьми

Головна ж моя порада житомирянам — робіть свій вибір критично та усвідомлено. Вчіться зчитувати в рекламах приховані маніпуляції, піддавайте сумніву і критиці все сказане, перевіряйте інформацію не лише через джерела Інтернет, а задавайте особисті запитання кандидатам!

Свідомого вибору вам, шановні земляки! Пам’ятайте про його наслідки та перспективи!

Будьте першим, хто прокоментував "Бережіть дітей та нерви! Психолог Наталія Харитонова про те, як не стати жертвами передвиборчих маніпуляцій"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*