Нетипові освітні програми в школах та оцінка їх якості

Нетипові освітні програми в школах та оцінка їх якості

Освітня програма – основний документ закладу освіти, у якому відображаються особливості організації освітнього процесу та регламентується процес досягнення учнями результатів навчання, передбачених   Державним стандартом загальної середньої освіти відповідного рівня. Заклади загальної середньої освіти можуть здійснювати освітній процес на основі типових освітніх програм, затверджених Міністерством освіти і науки України, та на основі нетипових освітніх програм, затверджених Державною службою якості освіти України. Батьки майбутніх першокласників відповідно теж мають можливість обирати, за якою програмою навчатимуться їх діти.

Звертаємо увагу, що освітні програми, розроблені не на основі типових освітніх програм, повинні відповідати вимогам законодавства у сфері освіти та бути оціненими щодо їх якості, для цього Державною службою якості освіти України та її територіальними органами здійснюється експертиза зазначених програм та її затвердження. Ця процедура регламентується наказом МОН від 03.06.2022 № 520 «Про затвердження Порядку проведення експертизи та затвердження освітніх програм повної загальної середньої освіти, розроблених не на основі типових освітніх програм».

На сьогодні за зверненням замовників Державною службою якості освіти України вже розпочато експертизу освітніх програм закладів загальної середньої освіти, розроблених не на основі типових. Зокрема освітньої програми «Система розвивального навчання ДРІіМ», початкова освіта, перший цикл (1-2 класи) та другий цикл (3-4 класи) та освітньої програми за педагогічною технологією «Росток», початкова освіта, перший цикл (1-2 класи) та другий цикл (3-4 класи).

Цьогоріч з 01 вересня на території Житомирської області проводитиметься другий етап експертизи зазначених програм у двох закладах загальної середньої освіти міста Житомира. Процедура передбачає проведення комплексу заходів внутрішнього, яке проводиться закладом освіти, та зовнішнього оцінювання, яке здійснюється управлінням Державної служби якості освіти у Житомирській області з метою отримання необхідної інформації щодо якості освітньої програми із зазначенням строків їх проведення.

Для проведення внутрішнього та зовнішнього оцінювання здійснюються такі заходи:

  • опитування вчителів, учнів, батьків та інших груп респондентів;
  • інтерв’ювання учасників освітнього процесу;
  • контроль навчальних досягнень учнів (самостійні, контрольні роботи, практичні роботи, програмована перевірка (тестові завдання);
  • аналіз документації (розклад навчальних занять, класний журнал,
  • протоколи засідань педагогічних рад, методичних об’єднань);
  • педагогічний консиліум;
  • спостереження за навчальним(и) заняттям(и).

Служба аналізує та узагальнює результати внутрішнього та зовнішнього оцінювання якості освітньої програми та подає їх на розгляд комісії. Комісія розглядає результати, формує висновок за результатами другого етапу експертизи та ухвалює одне з таких рішень:

  • освітня програма рекомендована до затвердження;
  • освітня програма не рекомендована до затвердження.

Успішне завершення експертизи нетипових програм є свідченням їх якості, відповідності вимогам законодавства та українського суспільства.

Освітні експерти Житомирщини: місія виконана


Будьте першим, хто прокоментував "Нетипові освітні програми в школах та оцінка їх якості"

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована.


*